Στρατηγική συνεργασία με τη Newlight, μια τεχνολογική εταιρεία που ειδικεύεται στις μετασκευές υβριδικών κινητήρων υδρογόνου-ντίζελ, ανακοίνωσε η Lomar Labs, o βραχίονας καινοτομίας της Lomar Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Λογοθέτη.
Η συνεργασία θα επικεντρωθεί στη μετασκευή συμβατικών πετρελαιοκινητήρων για να μπορούν να λειτουργούν με μείγμα υδρογόνου-ντίζελ, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου κατά μέσο όρο κατά 20% και μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές αερίων.
Ηδη έχει αποδεχθεί σε δοκιμές σε εργαστήρια εξοικονόμηση έως και 30% και μέσα από αυτή τη συνεργασία θα επιδιωχθεί δοκιμή και στα πλοία.
Σημειώνεται ότι η Newlight είναι μια τεχνολογική εταιρεία που επικεντρώνεται στην επιτάχυνση της μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε βιώσιμη ενέργεια με την ενσωμάτωση υδρογόνου σε υπάρχουσες μηχανές ντίζελ.
Η plug-in λύση τους μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 30% και μειώνει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις στον κινητήρα.
Από την άλλη πλευρά ο διαφοροποιημένος στόλος της Lomar Shipping αποτελείται από περίπου 35 πλοία (bulk carriers, containerships και chemical tankers).
Πιλοτική εγκατάσταση
Μέσω αυτής της συνεργασίας Lomar Labs και Newlight θα πραγματοποιηθεί μια πιλοτική εγκατάσταση το καλοκαίρι του 2025 σε ένα πλοίο Lomar για τη συλλογή δεδομένων και τη διεξαγωγή δοκιμών σε λιμάνι και θάλασσα.
Σημειώνεται ότι, καθώς ο ναυτιλιακός τομέας εργάζεται για την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, οι πλοιοκτήτες αναζητούν λύσεις για την παράταση της διάρκειας ζωής των υφιστάμενων πλοίων τους και για τη μελλοντική ασφάλεια των νέων πλοίων που κατασκευάζουν.
Η τεχνολογία μετασκευής διπλού καυσίμου της Newlight είναι μια λύση χαμηλού CapEx που επιτρέπει στα υπάρχοντα πλοία να ενσωματώσουν υδρογόνο ως καθαρότερη πηγή καυσίμου, βελτιώνοντας την ενεργειακή απόδοση και διατηρώντας παράλληλα την επιχειρησιακή ευελιξία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lomar Shipping Νικόλας Γεωργίου, είπε ότι «η Lomar είναι μια εταιρεία που μπορεί να έχει μια νέα τεχνολογία για την παραγωγή ενέργειας».
Πρόσθεσε ότι «καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία υιοθετεί πρωτοβουλίες για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών, αυτή η συνεργασία Lomar Labs – Newlight αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εφαρμογή πρακτικών, βραχυπρόθεσμων λύσεων που καθιστούν τα πλοία καθαρότερα, αποδοτικότερα και πιο οικονομικά αποδοτικά στη λειτουργία τους».
«Πιστεύουμε στην επιτάχυνση της προόδου μέσω της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, της επεξεργασίας των εκπομπών και της αξιοποίησης καθαρών πηγών ενέργειας, πάντα με έμφαση στη διατήρηση του κόστους σε λογικά επίπεδα. Η λύση της Newlight ταιριάζει απόλυτα σε αυτή την προσέγγιση» δήλωσε ο Στυλιανός Παπαγεωργίου, διευθύνων σύμβουλος της Lomar Labs.
«Το υδρογόνο έχει τεράστιες δυνατότητες ως ναυτιλιακό καύσιμο, αλλά η μετάβαση ολόκληρων στόλων σε καθαρό υδρογόνο αποτελεί μακροπρόθεσμη πρόκληση. Πιστεύουμε ότι ο κλάδος δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει. Με τη λήψη άμεσων μέτρων με τον υφιστάμενο στόλο, μπορούμε να αποανθρακοποιήσουμε πλοίο προς πλοίο – παρέχοντας πραγματικό αντίκτυπο σήμερα» δήλωσε ο Haran Cohen Hillel, διευθύνων σύμβουλος της Newlight.»