Skip to main content

Επιβεβαίωσε την μεγάλη παραγγελία για 9 Suezmax Shuttle Tankers η ΤΕΝ

Περιλαμβάνει 15ετή ναύλωση που θα αποφέρει 2 δισ. δολάρια έσοδα - Ξεπέρασε τα 10 εκατ. dwt ο στόλος της εταιρείας

Σε έναν από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους διαχειριστές shuttle tankers εξελίσσεται η Tsakos Energy Navigation.

Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του δρ. Νίκου Τσάκου ανακοίνωσε και επίσημα την συμφωνία για την ναυπήγηση εννέα δεξαμενόπλοιων αυτού του τύπου, όπως έγραψε το naftemporiki.gr την περασμένη Κυριακή 16 Μαρτίου 2025. Το κόστος της ναυπήγησης θα φτάσει το 1,3 δισ. δολάρια, ενώ τα έσοδα που θα προκύψουν θα προσεγγίσουν  τα 2 δισ. δολάρια.

Ο Νικόλας Τσάκος.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την κατασκευή εννέα δεξαμενόπλοιων DP2 Suezmax Shuttle Tankers με ναυλοσύμφωνα διάρκειας 15 ετών για την Petrobras Transporte S.A., τη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου της Βραζιλίας.

Οι παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για το 2027 και το 2028 και η TEN  θα κατασκευάσει τα πλοία στη Samsung Heavy Industries Co. Ltd. στη Νότια Κορέα, το ναυπηγείο που χρησιμοποιεί σήμερα η εταιρεία για την κατασκευή ακόμα τριών DP2 Shuttle Tankers.  Όλα τα πλοία είναι εξασφαλισμένα α με μακροπρόθεσμα συμβόλαια για μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες, με παραδόσεις το 2025 και το 2026.

Η τελευταία συμφωνία προβλέπει ναύλωση που θα έχει τη μορφή bareboat (γυμνού πλοίου) και ο ναυλωτής θα αναλάβει όλα τα λειτουργικά και τεχνικά έξοδα που σχετίζονται με τη λειτουργία των πλοίων κατά τη διάρκεια της περιόδου απασχόλησης που του έχει ανατεθεί.

Με ένα στόλο proforma 16 δεξαμενόπλοιων DP2 Suezmax Shuttle, η TEN είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων που έχουν την δυνατότητα να φορτώσουν από offshore πλατφόρμες στον κόσμο.

«Με την πάροδο των ετών, έχουμε στοχεύσει σε ευκαιρίες ορόσημα για τη ναυπήγηση σύγχρονων πλοίων που προσθέτουν ένα πλεονέκτημα, καθιστώντας την TEN έναν από τους μεγαλύτερους, διαφοροποιημένους και ευέλικτους μεταφορείς ενέργειας στον κόσμο. Το 2007, η απόκτηση και κατασκευή εννέα πλοίων ice class από τη Western Petroleum καθιέρωσε την TEN ως έναν από τους σημαντικότερους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων κατηγορίας ice παγκοσμίως. Το 2014, η Equinor μας ανέθεσε τη ναυπήγηση εννέα πλοίων Aframax για μακροχρόνια απασχόληση, εδραιώνοντας την TEN ως έναν από τους κύριους παρόχους πλοίων της» σημειώνει ο πρόεδρος της ΤΕΝ Γιώργος Σαρόγλου και προσθέτει:

«Στις αρχές του 2024, η TEN απέκτησε έναν σύγχρονο στόλο πέντε πλοίων από τη νορβηγική Viken Crude, καθιστώντας την TEN έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων Dual-Fuel LNG στο νερό. Τα εννέα δεξαμενόπλοια DP2 Suezmax Shuttle που ανακοινώθηκαν, επιπλέον των τριών υπό ναυπήγηση επί του παρόντος και των τεσσάρων που βρίσκονται ήδη στο νερό, μας καθιστούν έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές δεξαμενόπλοιων Suezmax DP2 Shuttle παγκοσμίως».

«Η προσέγγιση της εταιρείας όσον αφορά την απασχόληση του στόλου μας έχει εξυπηρετήσει καλά όλα αυτά τα χρόνια, καθώς παρέχει σταθερότητα στις ταμειακές ροές, ορατότητα, ευελιξία και τη δύναμη πυρός για να κινηθούμε γρήγορα σε ευκαιρίες, διατηρώντας παράλληλα την ικανότητά μας να ανταμείβουμε τους μετόχους με υγιή μερίσματα ανεξάρτητα από τις συνθήκες της αγοράς»,  κατέληξε ο κ. Σαρόγλου.

Η TEN, με ιδρυτή και πρόεδρο τον δρ. Νίκο Τσάκο, ιδρύθηκε το 1993 και είναι μία από τις πρώτες και πιο καθιερωμένες εισηγμένες σε χρηματιστηριακή αγορά ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο. Ο διαφοροποιημένος ενεργειακός στόλος της TEN αποτελείται επί του παρόντος από 83 πλοία. Συμπεριλαμβανομένων 12 δεξαμενόπλοιων DP2, δύο εφοδιασμένων με scrubber πλοία suezmax, δύο δεξαμενόπλοια προϊόντων MR με scrubber  και πέντε δεξαμενόπλοια LR1 επίσης με εξοπλισμό καθαρισμού που είναι υπό ναυπήγηση. Η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 10,2 εκατ. dwt.