Skip to main content

United Maritime:  Διανομή μερίσματος 0,01 δολάρια ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2024

Φωτογραφία αρχείου

Από τον Νοέμβριο του 2022, η εταιρεία έχει διανείμει συνολικά μερίσματα ύψους 1,61 δολαρίων ανά μετοχή, ή 12,8 εκατ. δολαρίων, ποσό που αντιστοιχεί σε σημαντικό ποσοστό της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της United.

 Τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,01 δολαρίων ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, αλλά και τα οικονομικά της αποτελέσματα, ανακοίνωσε σήμερα η United Maritime Corporation

Ειδικότερα, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024, ο καθαρός κύκλος εργασιών της Εταιρείας ανήλθε στα 10,8 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 11,6 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 5,1 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 4,6 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023.

Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το τρίμηνο ήταν 1,8 εκατ. δολάρια και 0,7 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημιές ύψους 0,7 εκατ. δολαρίων και τις προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ύψους 0,6 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το τρίμηνο ήταν 14.248 δολάρια ανά ημέρα, σε σύγκριση με τα 15.874 δολάρια την ίδια περίοδο του 2023.

Για το 2024, τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 45,4 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 36,1 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2023. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το 2024 ήταν 3,4 εκατ. δολάρια και 1,2 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 0,2 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 2,8 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το 2024 ανήλθε σε 20,3 εκατ. δολάρια έναντι επίδοσης 18,9 εκατ. δολαρίων για το  2023. Το TCE του στόλου για το έτος ήταν 15.719 δολάρια ανά ημέρα, σε σύγκριση με τα 15.380 δολάρια την ίδια περίοδο του 2023.

Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 31 Δεκεμβρίου του 2024, ανήλθαν στα 6,8 εκατ. δολάρια, τα ίδια κεφάλαια στα 60,1 εκατ. δολάρια, οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις στα 97,7 εκατ. δολάρια, ενώ η  αξία του στόλου ανήλθε στα 153,0 εκατ. δολάρια.

Συνολικά μερίσματα ύψους 0,235 δολαρίων ανά μετοχή, το 2024

Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:

«Η United σημείωσε σημαντική πρόοδο το 2024, εφαρμόζοντας  με επιτυχία το στρατηγικό της πλάνο για την ανάπτυξη και λειτουργία ενός υψηλής ποιότητας στόλου, εκμεταλλευόμενη πλήρως τις θετικές προοπτικές του κλάδου. Σε συνέχεια της επιτυχούς ολοκλήρωσης μιας σειράς αγορών το 2023, μέσω συμφωνιών bareboat-in με ευνοϊκά δικαιώματα αγοράς και βραχυπρόθεσμης “bridge” χρηματοδότησης, το 2024 επικεντρωθήκαμε στην εξασφάλιση μακροπρόθεσμων χρηματοδοτήσεων με καλύτερους όρους, ώστε να βελτιστοποιήσουμε την κεφαλαιακή δομή της Εταιρείας.

Στο πλαίσιο της δέσμευσής μας για υψηλές κεφαλαιακές αποδόσεις, το 2024, ανακοινώσαμε συνολικά μερίσματα ύψους 0,235 δολαρίων ανά μετοχή. Επίσης, πραγματοποιήσαμε επαναγορές μετοχών αξίας περίπου 0,5 εκατ. δολαρίων κατά τη διάρκεια του έτους. Λόγω της χαμηλής τιμής της μετοχής μας, αποφασίσαμε να παρατείνουμε το πρόγραμμα επαναγορών για επιπλέον 12 μήνες, με υπόλοιπο 1,9 εκατ. δολαρίων από το αρχικό ποσό των 3,0 εκατ. δολαρίων.

Όσον αφορά την πρόσφατη επένδυσή μας, στον κλάδο του offshore, για την κατασκευή ενός Energy Construction Vessel, το έργο εξελίσσεται σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Παράλληλα, η ζήτηση για αυτά τα τεχνολογικά προηγμένα πλοία αναμένεται να ισχυροποιηθεί περαιτέρω, δεδομένης της περιορισμένης προσφοράς που χαρακτηρίζει τον συγκεκριμένο κλάδο και της αυξανόμενης ανάγκης για νέες υποδομές παραγωγής ενέργειας.

Αναφορικά με τη σύνθεση του στόλου μας, συνεχίζουμε τις ενέργειες αναβάθμισης τόσο ως προς τον μέσο όρο ηλικίας όσο και ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Πρόσφατα, αποκτήσαμε ένα Kamsarmax, κατασκευής του 2016 στην Ιαπωνία, ενώ πουλήσαμε δύο παλαιότερα πλοία: το M/V Oasea, ένα Kamsarmax κατασκευής του 2010 στην Κίνα, και το M/V Gloriuship, ένα Capesize κατασκευής του 2004. Μέσω αυτών των ενεργειών, ο στόλος μας καθίσταται πιο σύγχρονος, περισσότερο αποδοτικός και ανταγωνιστικός, ανταποκρινόμενος καλύτερα στις ανάγκες της αγοράς και των ναυλωτών. Επίσης, η προσθήκη δύο επιπλέον πλοίων τύπου Panamax στη λειτουργική μας πλατφόρμα, που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, βελτιώνει γενικότερα την παρακολούθηση της αποδοτικότητας του στόλου. Μετά την πώληση του M/V Gloriuship, ο στόλος μας θα περιλαμβάνει επτά πλοία: δύο Capesize και πέντε Panamax/Kamsarmax.

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, το 2024 εξασφαλίσαμε δύο συμφωνίες sale-and-leaseback και μια νέα δανειακή χρηματοδότηση ύψους 48,3 εκατ. δολαρίων. Τα κεφάλαια αυτά χρησιμοποιήθηκαν για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων δανείων και για την άσκηση δικαιωμάτων αγοράς δύο πλοίων Panamax. Ως αποτέλεσμα, καταφέραμε να αποπληρώσουμε όλες τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, εξασφαλίζοντας ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές οφειλές μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2026, ενώ παράλληλα απλοποιούμε τη κεφαλαιακή μας δομή, ενισχύοντας την ευελιξία μας.

Σχετικά με τις συνθήκες της αγοράς, τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2024 επηρεάστηκαν από την εποχιακή μείωση του εμπορίου άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος, κάτι που θεωρούμε αναμενόμενο μετά τις ισχυρές εξαγωγές κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους. Παρά την επιβράδυνση της εμπορικής κίνησης, τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς παραμένουν ευνοϊκά, υποστηριζόμενα από διαρθρωτικές αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο και περιορισμούς στην προσφορά πλοίων.

Η επιβολή των δασμών

Οι συζητήσεις για την επιβολή δασμών στο διεθνές εμπόριο ενδέχεται να προκαλέσουν την αναδιάταξη  των εμπορικών ροών, αυξάνοντας τις αποστάσεις. Αυτό αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την ζήτηση πλοίων, ενώ η επίλυση γεωπολιτικών συγκρούσεων θα μπορούσε να αποκαταστήσει σημαντικά θαλάσσια εμπορικά δίκτυα, διευκολύνοντας την ανοικοδόμηση περιοχών που επλήγησαν από τον πόλεμο και αυξάνοντας επιπλέον τη ζήτηση για πρώτες ύλες, γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω τη ναυλαγορά.

Με βάση τη σύνθεση του στόλου μας και τη στρατηγική τοποθέτηση της United, βρισκόμαστε σε πλεονεκτική θέση για να επωφεληθούμε από τις τρέχουσες δυναμικές του θαλάσσιου εμπορίου. Δεδομένων αυτών των θετικών μακροοικονομικών και γεωπολιτικών εξελίξεων, αναμένουμε ότι οι μέτοχοί μας θα ωφεληθούν από τις βελτιωμένες συνθήκες στην αγορά, την αυξανόμενη ζήτηση για τον στόλο μας καθώς και την ισχυρή χρηματοοικονομική μας θέση και την επιχειρησιακή και εμπορική μας υπεροχή.»