Συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία της αγοράς μεταφοράς πετρελαίου και χύδην ξηρού φορτίου εκφράζει ο διευθύνων σύμβουλος της Pyxis Tankers Inc., Βαλέντιος Βαλεντής.
Μάλιστα, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εισηγμένης για το 2024, ο ίδιος προβλέπει συναρπαστικές ευκαιρίες για την επέκταση του στόλου των δεξαμενόπλοιων και των bulk carriers της εταιρείας.
Παρά την επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς, η ναυτιλιακή κατέγραψε μια κερδοφόρα πορεία το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, με τον κ. Βαλεντή να επισημαίνει ότι τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 12 εκατ. δολάρια και τα καθαρά κέρδη σε 0,3 εκατ. για την ίδια περίοδο.
Τα έσοδα σε επίπεδο έτους διαμορφώθηκαν στα 51,5 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 6,1 εκατομμύρια δολάρια ή 13,4%, από 45,5 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη για τους δώδεκα μήνες που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ήταν 12,9 εκατ. δολάρια ή προσαρμοσμένο εισόδημα 1,17 δολ. ανά κοινή μετοχή, σε σύγκριση με τα 37 εκατ. δολάρια το 2023.
Η αγορά
Σύμφωνα με την Pyxis, κατά τη διάρκεια του δ’ τριμήνου 2024 ο κλάδος των product tankers παρουσίασε επιβράδυνση της δραστηριότητας ναύλωσης, λόγω της μείωσης της παγκόσμιας ζήτησης για καύσιμα μεταφορών, της εποχικής συντήρησης διυλιστηρίων και της συγκράτησης των αποθεμάτων διαφόρων προϊόντων διύλισης πετρελαίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, το ημερήσιο ποσοστό ναύλωσης TCE του στόλου για τα δεξαμενόπλοια MR2 και MR ήταν στα 22.084 δολάρια.
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των bulk carriers, οι συνθήκες ναύλωσης παρέμειναν απογοητευτικές, λόγω της χαμηλής ζήτησης για ορισμένα εμπορεύματα και της φθίνουσας ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας.
Το δ’ τρίμηνο
Το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 τα τρία μεσαίου μεγέθους bulker της Pyxis κατέγραψαν μια μέση τιμή TCE 11.582 δολ. την ημέρα.
Όπως τόνισε ο Βαλέντιος Βαλεντής, για το υπόλοιπο του 2025 αναμένεται ότι το περιβάλλον ναύλωσης τόσο για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου όσο και για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου θα παραμείνει γεμάτο προκλήσεις, ενώ η αύξηση της προσφοράς προβλέπεται να παραμείνει σχετικά διαχειρίσιμη για φέτος.
Τέλος, η Pyxis Tankers σχεδιάζει να επωφεληθεί από την πτώση της αξίας των πλοίων για την ανάπτυξη του στόλου της στο εγγύς μέλλον.