Στην 4η Ευρωπαϊκή Σύνοδο 2025 της CLIA (Cruise Lines International Association) για τη διασφάλιση ενός πιο βιώσιμου, ασφαλούς και ποιοτικού προϊόντος κρουαζιέρας, που πραγματοποιείται από 12 έως 14 Μαρτίου 2025 στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, συμμετείχε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο Χρήστος Στυλιανίδης πήρε μέρος στο υψηλού επιπέδου πάνελ των ομιλητών την Τετάρτη, όπου η συντονίστρια, Katrina Sichel, έθεσε το θέμα των απαιτούμενων επενδύσεων για τη διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης και ειδικότερα του κλάδου της κρουαζιέρας.
Ο υπουργός ανέδειξε τη σημασία, αλλά και τη συνεισφορά της κρουαζιέρας στην τουριστική βιομηχανία και την οικονομία της χώρας. Όπως ανέφερε, «η κρουαζιέρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του τουριστικού μας προϊόντος. Θέλουμε την κρουαζιέρα στην Ελλάδα και επιδιώκουμε την ποιοτική αναβάθμισή της».
Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία μεταξύ της χώρας μας και των φορέων της κρουαζιέρας, ο κ. Στυλιανίδης έκανε σαφές πως θα παραμείνει διαρκής και ουσιαστική, επισημαίνοντας πως η ενίσχυση της συνεργασίας και της επικοινωνίας είναι το κλειδί για την αξιοποίηση νέων ευκαιριών και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
«Είμαστε ανοιχτοί σε διάλογο και από κοινού δράσεις. Στηρίζουμε με εποικοδομητικό τρόπο κάθε είδους πρωτοβουλία που επενδύει σε έργα τα οποία θα επιταχύνουν τη μετάβαση σε ένα πιο “πράσινο” και πιο βιώσιμο μέλλον, καταθέτοντας πάντα ρεαλιστικές προτάσεις», είπε.
Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη υιοθέτησης ενιαίας στρατηγικής για την από-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας όσον αφορά στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και την ενίσχυση της ασφάλειάς τους, επισημαίνοντας πως «η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία δεν είναι εύκολη υπόθεση. Είναι ένας “μαραθώνιος” και όχι ένας αγώνας 100 μέτρων. Oι λιμενικές υποδομές πάνε μαζί με την πράσινη μετάβαση. Η από-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας δεν μπορεί να επιτευχθεί μεμονωμένα. Γι’ αυτό, οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται όχι μόνο στην υποστήριξη εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών πρόωσης, αλλά και στη βελτίωση των λιμενικών υποδομών, διασφαλίζοντας ότι τα ελληνικά λιμάνια μπορούν να παρέχουν ηλεκτρική τροφοδοσία από την ξηρά (OPS) και να διευκολύνουν πιο “πράσινες” λειτουργίες».
Σχετικά με την απαιτούμενη χρηματοδότηση για την πράσινη μετάβαση, σημείωσε ότι έχει ξεκινήσει η συζήτηση σε επίπεδο ΕΕ και σχεδιάζονται χρηματοδοτικά εργαλεία. Παράλληλα, η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει και θα προβεί σε εκτεταμένες επενδύσεις στα έργα διασύνδεσης δικτύων και στα έργα που αφορούν στην υποδομή ηλεκτροδότησης. «Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες, που αποτελούν κορυφαίους προορισμούς για τις κρουαζιέρες», εξήγησε ο κ. Στυλιανίδης.
Στο περιθώριο της συμμετοχής του στη Σύνοδο της CLIA, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είχε συνάντηση με διευθύνοντες συμβούλους από τον χώρο της κρουαζιέρας, κατά την οποία τόνισε τη σημασία που έχει ο κλάδος για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, παρουσιάζοντας στοιχεία που αναδεικνύουν την αγορά κρουαζιέρας στην χώρα.
Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στα ζητήματα που αφορούν στη Σαντορίνη μετά τη σεισμική ακολουθία, σημειώνοντας ότι το νησί μπορεί να λειτουργήσει ως τουριστικός προορισμός και αυτό το καλοκαίρι, υπό συγκεκριμένες συνθήκες που σχετίζονται με την ασφάλεια επισκεπτών και κατοίκων.