Δεκτή έγινε η αίτηση της Euroseas για τη δημιουργία μιας νέας θυγατρικής της εταιρείας, της Euroholdings Ltd., η οποία θα λειτουργήσει ως εταιρεία χαρτοφυλακίου με στόλο δύο παλαιότερα πλοία, που αποσπώνται από τον στόλο της Euroseas και οι μετοχές της θα διαπραγματεύονται στον Nasdaq με το σύμβολο «EHLD».
Η νέα εταιρεία συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, «θα έχει επίσης την ευκαιρία να διερευνήσει επενδύσεις σε άλλους τομείς, καθώς και άλλες ευκαιρίες του θαλάσσιου εμπορίου».
Οι μετοχές της Euroholdings Ltd. θα διανεμηθούν στις 17 Μαρτίου 2025 στους μετόχους της Euroseas με ημερομηνία καταγραφής την 7η Μαρτίου 2025. Όπως τονίζεται, οι μέτοχοι της εταιρείας θα λάβουν μία μετοχή της Euroholdings Ltd. για κάθε δυόμισι κοινές μετοχές της Euroseas που κατέχουν από την ημερομηνία καταγραφής.
Μετά την απόσχιση, η Euroseas θα συνεχίσει να κατέχει και να εκμεταλλεύεται τον στόλο της με 22 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (feeder και μεσαίου μεγέθους), ενώ η Euroholdings θα κατέχει και θα εκμεταλλεύεται ανεξάρτητα τον στόλο της με δύο πλοία.
Σχολιάζοντας τη απόφαση για spin-off, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Euroseas, Αριστείδης Πίττας, τόνισε ότι «αυτή η απόσχιση θα επιτρέψει και στις δύο εταιρείες να ακολουθήσουν διαφορετικές επενδυτικές στρατηγικές και διαφορετικές διανομές στους μετόχους τους. Η διοίκηση κάθε εταιρείας θα μπορεί να ορίζει τους κατάλληλους δείκτες απόδοσης για την αντίστοιχη στρατηγική της και να την κοινοποιεί πιο αποτελεσματικά στους επενδυτές και την οικονομική κοινότητα».
«Σκοπεύουμε να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης για να αυξήσουμε το μέγεθος κάθε εταιρείας, καθώς πιστεύουμε ότι και οι δύο είναι σε καλή θέση για να το πράξουν τόσο ως προς την κεφαλαιακή τους διάρθρωση όσο και ως προς το μείγμα συμβολαίων τους», πρόσθεσε.
Επιπρόσθετα, ο κ. Πίττας ανέφερε πως η Euroseas θα συνεχίσει να εστιάζει στη λειτουργία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα κατέχοντας -κατά μέσο όρο- νεότερα πλοία, ενώ θα εξακολουθήσει τις επενδύσεις στη μετασκευή ορισμένων από τα υπάρχοντα πλοία της για να βελτιώσει την απόδοσή τους και να συνεχίσει το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τον ίδιο, η Euroholdings θα επικεντρωθεί στη διαχείριση των παλαιότερων πλοίων, πιθανότατα, έως το τέλος της οικονομικής τους ζωής.