Skip to main content

Ισχυρή «πρόωση» για την Global Ship Lease

Αυξημένα έσοδα και κέρδη το 2024, καθώς η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τον ούριο άνεμο στην αγορά containerships

Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών παρουσίασε το 2024 η εισηγμένη ναυτιλιακή Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, παρά τα σύννεφα στο ευρύτερο γεωπολιτικό περιβάλλον.

Ειδικά για το διεθνές σκηνικό, ο κ. Γιουρούκος ανέφερε ότι είναι εξαιρετικά ασταθές και αβέβαιο, κάτι που οδήγησε την εταιρεία να επωφεληθεί από την ευελιξία ενός στόλου που αποτελείται από μεσαίου και μικρότερου μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

«Καθώς παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις σε όλο τον κόσμο, είμαστε βέβαιοι ότι είμαστε σε καλή θέση, τόσο τώρα όσο και στο μέλλον, για να διατηρήσουμε το ιστορικό μας στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μέσω λειτουργικής αριστείας, πειθαρχίας κατανομής κεφαλαίων και ευκαιριακών εξαγορών», τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος της Global Ship Lease.

Υψηλές επιδόσεις

Για το 2024, τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 711 εκατ. δολάρια, έναντι 674,7 εκατ. δολάρια το 2023, ενώ τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 344,092 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 294,964 εκατ. δολάρια την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, ο κ. Γιουρούκος επισήμανε ότι «η ζήτηση για τα fuel-efficient πλοία της Global Ship Lease ήταν σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, ενώ παραμένει στα ίδια επίπεδα μέχρι σήμερα».

Ο Γιώργος Γιουρούκος

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τον κ. Γιουρούκο, η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τον ούριο άνεμο της αγοράς για να εξασφαλίσει εκτεταμένη κάλυψη ναύλωσης σε όλο τον στόλο, προσθέτοντας εντός του έτους 885 εκατ. δολάρια συμβασιοποιημένων εσόδων.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Global Ship Lease, Τόμας Λίστερ, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η εστίαση στην οικοδόμηση ενός ισχυρού ισολογισμού και η διατήρηση των μακροπρόθεσμων προοπτικών έχουν οδηγήσει σε μια επιτυχημένη διαχείριση των αναδυόμενων κινδύνων.

Και όλα αυτά, όπως είπε, εντός ενός γεωπολιτικού περιβάλλοντος και ενός παγκόσμιου εμπορικού τοπίου που είναι τόσο περίπλοκα και απρόβλεπτα.

«Για αρκετά χρόνια διατηρήσαμε και επωφεληθήκαμε πολύ από τον ανοδικό κύκλο της ναυτιλίας, αξιοποιώντας τις ισχυρές ταμειακές ροές και την προοπτική μας για ευκαιριακή αναχρηματοδότηση και μείωση του κόστους δανεισμού, βελτιώνοντας περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα, την οικονομική ισχύ και την ικανότητά μας να κινούμαστε γρήγορα και επιλεκτικά με σωστά deals», πρόσθεσε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία βάζει στην εξίσωση για τις μελλοντικές επιπτώσεις της αγοράς τα γεωπολιτικά γεγονότα, όπως τον συνεχιζόμενο πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, τις συγκρούσεις Ισραήλ – Χαμάς, αλλά και την απειλή των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Παράλληλα, υπογραμμίζει τον κίνδυνο που ελλοχεύει από την επιβολή δασμών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που ανακοινώθηκαν πρόσφατα από τις ΗΠΑ και των πιθανών αντιμέτρων από τις χώρες που πλήττονται.

Διανομή μερίσματος

Σημειώνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο της Global Ship Lease έδωσε το «πράσινο φως» για τη διανομή μερίσματος στους μετόχους της, ύψους 0,45 δολ. ανά κοινή μετοχή της Κατηγορίας Α για το τέταρτο τρίμηνο του 2024.

Το μέρισμα θα καταβληθεί σήμερα (6/3/2025) σε όσους κατείχαν μετοχές της εταιρείας έως την 25η Φεβρουαρίου.

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε, το ετήσιο μέρισμα προς τους κατόχους μετοχών Class A θα αυξηθεί σε 2,10 δολάρια ανά μετοχή.

Ετήσια έσοδα 711 εκατ. δολ.

Τα καθαρά κέρδη που κατέγραψε η Global Ship Lease το 2024 ανήλθαν σε 344,092 εκατ. δολ., έναντι 294,964 εκατ. το 2023 (αύξηση 16,6%).

Σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου τα κέρδη αυξήθηκαν στα 90,1 εκατ. δολ. έναντι 64,6 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα.

Όσον αφορά τα έσοδα της εισηγμένης, ανήλθαν στα 711 εκατ. δολ. σε επίπεδο έτους, έναντι 674,7 εκατ. το 2023.

Ταυτόχρονα, το τέταρτο τρίμηνο του 2024 καταγράφηκαν έσοδα ύψους 182,4 εκατ. δολ., έναντι 178,8 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Συνολικά, τα συμβασιοποιημένα έσοδα της εταιρείας ανέρχονται στα 2,37 δισ. δολάρια.

Ο στόλος της Global Ship Lease αποτελείται από 71 containerships, μεταφορικής ικανότητας από 1.118 έως 11.040 TEUs και μέσης ηλικίας 17,6 ετών.

Στις 31/12/2024 η μέση υπολειπόμενη διάρκεια των ναυλώσεων της εταιρείας ήταν 2,3 έτη σε σταθμισμένη βάση TEU.

Όπως τόνισε ο κ. Γιουρούκος, κατά τη διάρκεια του 2024 η εταιρεία κατάφερε να εξασφαλίσει ελκυστική, πολυετή κάλυψη ακόμη και για τα παλαιότερα πλοία της.

«Επιπλέον, τον Δεκέμβριο του 2024 η οικονομική μας ισχύς και η θέση του κλάδου μάς επέτρεψαν να προχωρήσουμε γρήγορα για την απόκτηση τεσσάρων πλοίων υψηλών προδιαγραφών, τα οποία ναυλώθηκαν στη Hapag-Lloyd, αυξάνοντας περαιτέρω το ανεκτέλεστο εισόδημα».