Skip to main content

ECSA: Χαιρετίζει την καθαρή βιομηχανική συμφωνία της Ε.Ε.

SHUTTERSTOCK

Για απανθρακοποίηση και βιώσιμες ενεργειακές λύσεις

Tην καθαρή βιομηχανική συμφωνία που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία αναφέρεται σε αρκετούς τομείς που σχετίζονται με τον ναυτιλιακό και θαλάσσιο τομέα σε θέματα απανθρακοποίησης και βιώσιμες ενεργειακές λύσεις, χαιρετίζει με ανακοίνωσή της η Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA).

Η συμφωνία προβλέπει μέτρα για την ενίσχυση κάθε σταδίου της παραγωγής στους κλάδους της ναυτιλίας, ενώ επικεντρώνεται στον τομέα της καθαρής τεχνολογίας που βρίσκεται στην καρδιά της μελλοντικής ανταγωνιστικότητας.

«Η εξασφάλιση στοχευμένων επενδύσεων στην παραγωγή, στη διανομή και την υιοθέτηση βιώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων, στο πλαίσιο του επερχόμενου επενδυτικού σχεδίου για τις βιώσιμες μεταφορές, είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής του τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές, διασφαλίζοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ECSA.

Αναφέρει επίσης ότι η μόχλευση των εσόδων από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ε.Ε. και των κρατών-μελών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη βιομηχανικής ικανότητας στην Ευρώπη και για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος τιμών μεταξύ συμβατικών και καθαρών καυσίμων, που μπορεί να είναι έως και πέντε φορές ακριβότερα.

Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνει η Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστών Ενώσεων, οι μηχανισμοί συγκέντρωσης εθνικών εσόδων από το ΣΕΔΕ μπορούν να υποστηρίζουν τους στόχους προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.

Η ECSA προσθέτει επίσης ότι για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας είναι καθοριστικής σημασίας η υλοποίηση της δέσμευσης της Επιτροπής για μείωση του φόρου υποβολής εκθέσεων κατά τουλάχιστον 25% για όλες τις εταιρείες και κατά τουλάχιστον 35% για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας.

«Από την άποψη αυτή, η πρώτη δέσμη μέτρων απλούστευσης (omnibus package) είναι ένα καλό  βήμα προς τα εμπρός», επισημαίνει ECSA, τονίζοντας ωστόσο ότι τα επόμενα πακέτα απλούστευσης θα πρέπει επίσης να εξετάσουν παράλληλα και την πρόοδο που έχει σημειωθεί από την εφαρμογή της στρατηγικής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τα αέρια του θερμοκηπίου με στόχο την ευθυγράμμιση της νομοθεσίας της Ε.Ε. και τη διασφάλιση ισότιμων διεθνών όρων ανταγωνισμού.