Επεκτείνει το επενδυτικό της πρόγραμμα εστιάζοντας στα shuttle tankers η Tsakos Energy Navigation.
Σύμφωνα με την Xclusiv, ο όμιλος θα προχωρήσει στη ναυπήγηση ακόμα εννέα shuttle tankers (DP2) σε νοτιοκορεατικό ναυπηγείο, με ναυλωτή τη βραζιλιανική Transpetro.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος θα επενδύσει περίπου 1,3 δισ. δολάρια για τα τάνκερ αυτά που έχουν τη δυνατότητα να φορτοκεκφορτώνουν σε offshore πλατφόρμες.
Η παράδοση των δύο έχει προγραμματιστεί για το 2027, ενώ τα υπόλοιπα επτά αναμένεται να παραδοθούν το επόμενο έτος.
Επισημαίνεται ότι η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία του ομίλου, η Tsakos Energy Navigation, έχει στον στόλο της ήδη τέσσερα shuttle tankers DP2, σύμφωνα με όσα αναφέρει στο site της.
Τα shuttle tankers -στα οποία η ελληνική ναυτιλιακή, που είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, έχει επενδύσει εδώ και πολλά χρόνια- φαίνεται ότι κερδίζουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών.
Όπως, για παράδειγμα, του ομίλου Αγγελικούση, ο οποίος απέκτησε την Altera Shuttle Tankers, που διαχειρίζεται 18 δεξαμενόπλοια αυτού του τύπου, και τη μετονόμασε σε Maran Shuttle Tankers.
Όπως σχολιάζουν και ναυλομεσίτες, το γεγονός ότι η νέα αμερικανική διοίκηση υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ έχει ταχθεί σαφώς υπέρ των επενδύσεων σε γεωτρήσεις τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα έχει οδηγήσει πολλούς πλοιοκτήτες να αναθεωρήσουν τη στάση τους, έπειτα από μια περίοδο που οι παραγγελίες σε αυτόν τον τομέα είχαν μειωθεί.
Πράσινη ρότα
Παράλληλα η ΤΕΝ έχει εστιάσει στις επενδύσεις με στόχο να έχει μετατρέψει τον στόλο της σε πράσινο μέχρι το 2030.
Όπως ανέφερε πρόσφατα ο ιδρυτής και πρόεδρος της ΤΕΝ δρ Νίκος Τσάκος, «αυτή τη στιγμή, με νέας τεχνολογίας πλοία διπλού καυσίμου, είμαστε ο μεγαλύτερος dual fuel operator παγκοσμίως και συνεχίζουμε.
Καταφέραμε μέσα στη χρονιά να κάνουμε μακροχρόνιες συμφωνίες με ονόματα όπως η EXXON, η Chevron, η TOTAL, η Equinor, η Shell, η BP.
Όσον αφορά το ξηρό φορτίο και τα εμπορευματοκιβώτια, συνεργαζόμαστε με τη NYK, τη Hapag Lloyd και τη CMA CGM».
Ο κ. Τσάκος σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία διαθέτει μίνιμουμ συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 2 δισ. δολαρίων για τα επόμενα χρόνια.
Υπογράμμισε δε ότι το 70% των ναυλοσυμφώνων της εταιρείας προέρχονται από χρονοναυλώσεις με τους μεγαλύτερους παγκοσμίως ναυλωτές.
«Πρώτη είναι η ΕΧΧΟΝ με 22% και συνεχίζει η Equinor, η TOTAL, η BP, η CHEVRON και η Shell, δηλαδή είναι μία dream list πελατών, που στηρίζει την εταιρεία και της δίνει συνέχεια στα πάνω και στα κάτω» σημείωσε και συμπλήρωσε:
«Όλα αυτά δεν θα μπορούσαμε να τα έχουμε πετύχει χωρίς τον ανθρώπινο παράγοντα, τους ανθρώπους του ομίλου Τσάκου σε στεριά και θάλασσα, που είμαστε σαν μία παρέα σαν μία ομάδα».
Ο ιδρυτής του ομίλου καπετάν Παναγιώτης Τσάκος επεσήμανε: «Καλή χρονιά με υγεία, αγάπη και ομόνοια, συνεργασία και σύμπραξη σε όλους τους τομείς που μας έφθασαν μέχρι εδώ.
Καλό θα κάνει να το θυμόμαστε ότι η ναυτιλία και η ναυτοσύνη και η κάθε μορφή οικογενειακής επιχείρησης δεν είναι επίτευγμα ούτε ενός ανθρώπου, ούτε μίας οικογένειας, ούτε καν μίας γενιάς. Είναι αποτύπωμα γενεών πολλών της ελληνικής ναυτοσύνης περίπου 4.000 χρόνια. Μας έδωσε ο Θεός την εύνοια και την τιμή και τη συνεχίζουμε».
Τον λόγο πήρε και ο Παναγιώτης Ν. Τσάκος, ο οποίος μίλησε για τις έως τώρα εμπειρίες του ως ενεργό μέλος του ομίλου και για τις δραστηριότητές του στην Άπω Ανατολή, όπου -μεταξύ άλλων- παρέλαβε τα νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η ανανέωση του στόλου
Μέσα στο 2024 η εταιρεία πούλησε 17 παλαιότερα πλοία και επανεπένδυσε σε 25 σύγχρονα νέα πλοία και δεξαμενόπλοια, με υψηλό περιβαλλοντικό πρόσημο.
Πρόκειται για έξι νέα διπλού καυσίμου (LNG) πλοία και τέσσερα νέα eco-scrubber container, που όλα τους προστέθηκαν στον στόλο του ομίλου.
Τα επόμενα χρόνια αναμένεται να πέσουν στο νερό ακόμα 12 ακόμη υπερσύγχρονα πλοία, που είναι προγραμματισμένα για παράδοση την περίοδο 2025-2028, ενισχύοντας περαιτέρω τη δέσμευση του ομίλου στη βιωσιμότητα και στην καινοτομία.