Skip to main content

Costamare: Σε ρότα νέων επενδύσεων

Ανανέωση του στόλου bulk carriers - Οι κινήσεις σε containerships και η ανάπτυξη της Neptune Maritime Leasing

Την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του σχεδιάζει η εισηγμένη ναυτιλιακή Costamare, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου, όπως αποκαλύπτει η εταιρεία στην ετήσια έκθεση που δημοσίευσε για το 2024.

Οι δραστηριότητες της εισηγμένης αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, τόσο στο κομμάτι των containerships, των bulk carriers και την πλατφόρμα διαχείρισης bulk carriers (charter in), όσο και με την περαιτέρω ανάπτυξη της Neptune Maritime Leasing, η οποία δραστηριοποιείται στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.

Γνωστή ως κορυφαία εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η Costamare διαφοροποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό, εισερχόμενη και στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου πριν από τέσσερα χρόνια με την απόκτηση σε πρώτη φάση 45 bulk carriers.

Όπως επισημαίνεται, η εταιρεία δραστηριοποιείται με μακροπρόθεσμη στρατηγική στον τομέα του dry φορτίου και θεωρεί την ιδιοκτησία αλλά και τη ναύλωση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ως εξαιρετικές συμπληρωματικές δραστηριότητες.

Την ίδια ώρα, η επένδυση της εισηγμένης στη Neptune Maritime Leasing υπογραμμίζει την εστίαση της εταιρείας στην επέκταση της πλατφόρμας χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Ουσιαστικά, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται με ένα υγιές pipeline, έχοντας συνολικές
επενδύσεις και δεσμεύσεις που υπερβαίνουν τα 500 εκατ. δολάρια.

Έμφαση δίνεται και στον ανθρώπινο παράγοντα, με τη σχετική έκθεση να επισημαίνει ότι συνολικά στην Costamare Shipping, την Costamare Services, την Costamare Bulkers, την Agency Companies και τη Neptune Manager απασχολούνται περίπου 290 εργαζόμενοι στην ξηρά και περίπου 2.430 ναυτικοί στα πλοία.

Σημειώνεται ότι η εισηγμένη, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου, συμφώνησε τον Μάρτιο του 2023 με τη Neptune και τους μετόχους της να επενδύσει στην πλατφόρμα έως και 200 εκατ. δολάρια για έως και το 40% των κοινών μετοχών και έως και το 79,05% των προνομιούχων μετοχών.

Η Neptune ιδρύθηκε αρχικά το 2021 για να αποκτήσει, να κατέχει και να ναυλώνει πλοία bareboat μέσω θυγατρικών της.

Τότε, η Neptune είχε υπό την κατοχή της ένα containership και τρία bulk carriers, κάτω από συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης (sale and leaseback).

Στο πλαίσιο αυτό, όπως επισημαίνεται στην ετήσια έκθεση, έως τις 12 Φεβρουαρίου του 2025 η Costamare έχει επενδύσει στη Neptune το ποσό των 123,3 εκατ. δολαρίων και κατέχει το 36,6% των κοινών μετοχών της, καθώς και το 73,2% των προνομιούχων μετοχών της.

Την ίδια ώρα, η Neptune χρηματοδοτεί επί του παρόντος ή δεσμεύεται να χρηματοδοτήσει 37
ναυτιλιακά assets, ενώ το χαρτοφυλάκιο συμφωνιών και δεσμεύσεων πώλησης και επαναμίσθωσης της πλατφόρμας χρηματοδοτικής μίσθωσης περιλαμβάνει 19 πλοία ξηρού χύδην φορτίου, τρία δεξαμενόπλοια και 15 πλοία υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων (offshore supply vessels).

Στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου, η Costamare Bulkers προχωρά στη στρατηγική για την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του.

Η CBI διαχειρίζεται έναν στόλο από 51 πλοία, η πλειονότητα των οποίων είναι σε συμφωνίες ναύλωσης που συνδέονται με μακροπρόθεσμη δέσμευση.

Στην πλοιοκτησία της, η Costamare Bulkers διαθέτει 38 πλοία συνολικής χωρητικότητας περίπου 3.017.000 dwt, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου που έχει συμφωνηθεί να πωλήσει, χωρητικότητας περίπου 76.600 dwt.

Την ίδια ώρα, λειτουργεί και μία επιχειρησιακή πλατφόρμα χύδην ξηρού φορτίου, η οποία ναυλώνει/εκμισθώνει πλοία χύδην ξηρού φορτίου, συνάπτει συμβάσεις μεταφοράς και χρησιμοποιεί λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου.

Η τρέχουσα πολιτική είναι να χρησιμοποιούνται τα πλοία κυρίως σε βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις, γεγονός που παρέχει ευελιξία κεφαλαιοποίησης τυχόν ευνοϊκών αλλαγών στην αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.

Με βάση τις συνθήκες της αγοράς, αναφέρει η εταιρεία, ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν τα πλοία σε συνδυασμό βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων ναυλώσεων.

Μάλιστα, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, το επίπεδο χρησιμοποίησης του στόλου χύδην ξηρού φορτίου ήταν στο 98,9%.

Η στρατηγική μετά τον τζίρο των 2 δισ. δολ.

Πρόσφατα, η Costamare ανακοίνωσε πως έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολαρίων σε τζίρο κατά τη διάρκεια του 2024, φτάνοντας τα 2,059 δισ. έναντι 1,502 δισ. δολαρίων στη χρήση του 2023.

Έως τις 12 Φεβρουαρίου 2025, ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας ανέρχεται σε 68 πλοία στο νερό, συνολικής χωρητικότητας περίπου 513.000 TEUs, καθιστώντας την Costamare μία από τις μεγαλύτερες δημόσιες εταιρείες containerships στον κόσμο με βάση τη συνολική μεταφορική ικανότητα.

Όπως τονίζεται στην ετήσια έκθεση, στρατηγική της εισηγμένης είναι η ανάπτυξη των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε μακροπρόθεσμες ναυλώσεις με σταθερό επιτόκιο, για να εκμεταλλευτεί τις σταθερές ταμειακές ροές και τα υψηλά ποσοστά χρήσης που συνήθως συνδέονται με τις long term ναυλώσεις.

Η ναυλολόγηση των 68 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 96% για το 2025 και σε 69% για το 2026, ενώ τα συνολικά συμβόλαια ναυλώσεων φτάνουν τα 2,4 δισ. δολάρια με υπολειπόμενη διάρκεια ναύλωσης 3,4 χρόνια.