Skip to main content

Πύλη κρουαζιέρας στο Ιόνιο και την Αδριατική, το λιμάνι της Κέρκυρας

Το 2024 κατέπλευσαν στο νησί 437 κρουαζιερόπλοια με 815 χιλιάδες επιβάτες

Βασικός τουριστικός κόμβος και  σημαντική πύλη για την κρουαζιέρα στο Ιόνιο και την Αδριατική, αποτελεί το λιμάνι της Κέρκυρας.

Με αφορμή την πραγματοποίηση σχετικής ημερίδας για το οικονομικό αποτύπωμα του κλάδου της κρουαζιέρας που πραγματοποιήθηκε στο νησί το Φαιάκων ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, Σπύρος Ζερβόπουλος,  ανέφερε ότι το 2024 πραγματοποιήθηκαν 437 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων με 815.000 επιβάτες ενώ για για το 2025 αναμένεται να καταπλεύσουν στο νησί τουλάχιστον 500 κρουαζιερόπλοια.

Η  οικονομική επίδραση μόνο της κρουαζιέρας για το νησί ανέρχεται σε 180,8 εκατ. ευρώ ενώ η  συνολική προστιθέμενη αξία από τις δραστηριότητες του λιμένα ανέρχεται στα 12,3 εκατ. ευρώ.

«Το λιμάνι της Κέρκυρας, με σταθερά και ανοδικά βήματα, έχει κατορθώσει κάθε χρόνο να ξεπερνά τις προσδοκίες όλων, ενισχύοντας τη θέση του ως ένας από τους σημαντικότερους σταθμούς κρουαζιέρας στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης.

Ανέφερε ότι το μεγαλύτερο στοίχημα που καλούνται να κερδίσουν οι προορισμοί κρουαζιέρας είναι το να επιλέγονται ως λιμένες αφιξοαναχώρησης (homeporting).

Η Κέρκυρα – και σε αυτή την πρόκληση – απαντά δυναμικά, καθιστώντας την ως έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς homeporting στην Ελλάδα, με 82.773 επισκέπτες να προέρχονται από το homeporting το 2024, τόνισε ο κ.Στυλιανίδης προσθέτοντας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, συνεχίζει να επενδύει στον κλάδο.

Η Υπουργός Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη, στάθηκε στην ανάγκη για περαιτέρω ανάδειξη της Κέρκυρας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, δηλώνοντας: “Η Κέρκυρα, είναι ασφαλώς ένας πολυδιάστατος προορισμός, με μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες. Μπορούμε να αναδείξουμε ακόμα περισσότερο τους αναρίθμητους πολιτιστικούς πόρους, το σπάνιο φυσικό περιβάλλον, τις τοπικές παραδόσεις, τις ποικίλες δυνατότητες για αναψυχή και φυσικά τη πλούσια γαστρονομική παράδοση του νησιού”

«Η αναβάθμιση των λιμενικών μας υποδομών, η ενίσχυση του homeporting και η διασύνδεση της κρουαζιέρας με την τοπική οικονομία αποτελούν βασικούς άξονες της πολιτικής μας. Το Λιμάνι της Κέρκυρας, ως ένας από τους σημαντικότερους κόμβους θαλάσσιου τουρισμού, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του στη Μεσόγειο και τη δημιουργία ακόμα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας για την τοπική κοινωνία», δήλωσε από την πλευρά του ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας.

Ο Υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Κώστας Καραγκούνης, αναδεικνύοντας τη σημασία του Λιμένα Κέρκυρας ως πυλώνα ανάπτυξης, υπογράμμισε τη δέσμευση του Υπουργείου για τη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας και τη διαρκή βελτίωση των εργασιακών συνθηκών

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, που πραγματοποιήθηκε στο κεντρικό κτήριο του Ο.Λ.ΚΕ., παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της μελέτης, τα οποία επιβεβαιώνουν τη σημασία του λιμανιού ως μοχλού ανάπτυξης της περιοχής.

Η μελέτη υλοποιήθηκε από τη MaGBid, spin-off του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, υπό την επιστημονική επίβλεψη του Καθηγητή και Προέδρου του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών Δ.Π.Θ., κ. Δημήτρη Δημητρίου, με τη συνδρομή του εργαστηρίου επιχειρηματικής ευφυίας και διοίκησης υποδομών μεταφορών. Η ανάλυση των ευρημάτων της αποτέλεσε το κεντρικό θέμα της ημερίδας, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της ελληνικής κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και φορείς του τουριστικού και ναυτιλιακού κλάδου. Η μελέτη ανέδειξε τη στρατηγική σημασία του Λιμένα Κέρκυρας στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού.

Σύμφωνα με τα πρωταρχικά αποτελέσματα:

· Η συνολική προστιθέμενη αξία από τη λειτουργία του λιμένα και τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας για την περίοδο 2023-2024 ανέρχεται σε 193,1 εκατ. ευρώ.

· Η απασχόληση που υποστηρίχθηκε αγγίζει τις 4.509 θέσεις εργασίας.

· Το συνολικό οικονομικό αποτύπωμα των επιβατών κρουαζιέρας στην τοπική οικονομία είναι 180,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 72,3 εκατ. ευρώ προέρχονται από άμεσες δαπάνες, 43,4 εκατ. ευρώ από έμμεσες επιδράσεις και 65,1 εκατ. ευρώ από πολλαπλασιαστικές επιδράσεις.

· Οι επιβάτες Transit, που αποτελούν το 70,8% του συνόλου (472.390 επιβάτες), είχαν μέση δαπάνη 48-52 ευρώ, δημιουργώντας συνολική επίδραση 23,6 εκατ. ευρώ.

· Οι επιβάτες Homeporting (29,2% – 194.792 επιβάτες) δαπάνησαν συνολικά 48,7 εκατ. ευρώ, επαληθεύοντας τη στρατηγική σημασία του Homeporting για τη μεγιστοποίηση της οικονομικής συνεισφοράς.

· Η λειτουργία του λιμένα συνεισέφερε συνολικά 12,3 εκατ. ευρώ στην τοπική οικονομία, με 4,68 εκατ. ευρώ από άμεσες δραστηριότητες, 3,05 εκατ. ευρώ από έμμεσες επιδράσεις και 4,6 εκατ. ευρώ από πολλαπλασιαστικές επιδράσεις.