Ισχυρά έσοδα και κέρδη, παρά το ασθενές περιβάλλον της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου αλλά και τις γεωπολιτικές εξελίξεις, παρουσίασε η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου.
«Κερδίσαμε υψηλές τιμές ναύλωσης για τα περιβαλλοντικά αναβαθμισμένα πλοία μας και επωφελούμαστε από τις χρονοναυλώσεις, παρά την αποδυνάμωση της αγοράς κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2024» δήλωσε ο δρ Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της Safe Bulkers.
Πρόσθεσε ότι σε αυτό το περιβάλλον η εταιρεία διατήρησε ισχυρή κεφαλαιακή διάρθρωση, διανέμοντας μέρισμα σε μετρητά ύψους 0,05 δολ. ανά κοινή μετοχή.
Τον Νοέμβριο του 2024 η εταιρεία ενέκρινε ένα πρόγραμμα βάσει του οποίου θα μπορούσε κατά καιρούς στο μέλλον να αγοράζει έως και 5.000.000 κοινές μετοχές. Σε περίπτωση που ο μέγιστος αριθμός μετοχών αγοραστεί σύμφωνα με το προαναφερθέν πρόγραμμα, θα αντιπροσωπεύει περίπου το 4,7% των μετοχών της εταιρείας σε κυκλοφορία και το 8,7% του δημόσιου μετοχικού της κεφαλαίου.
Έσοδα και κέρδη
Σε ετήσια βάση τα έσοδα της Safe Bulkers το 2024 διαμορφώθηκαν σε 307,6 εκατ. δολάρια έναντι 284,4 εκατ. δολαρίων το 2023. Για την ίδια περίοδο τα κέρδη της ανήλθαν σε 97,4 εκατ. δολάρια από 77,4 εκατ. δολάρια που ήταν το 2023.
Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2024, η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε 46 πλοία κατά μέσο όρο, κερδίζοντας ένα μέσο ημερήσιο ναύλο 16.521 δολ. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ήταν 19,4 εκατ. δολάρια έναντι 27,6 εκατ. δολαρίων το 2023. Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 13% σε 71,5 εκατ. δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 82,3 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Οι λειτουργικές δαπάνες των πλοίων αυξήθηκαν κατά 9%, σε 21,3 εκατ. δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 19,6 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2023. Η αύξηση των δαπανών οφείλεται στην αύξηση των ανταλλακτικών, το κόστος των οποίων ανήλθε σε 2,6 εκατ. δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 1,4 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2023. Επίσης, το τέταρτο τρίμηνο του 2024 οι μισθοί και τα έξοδα πληρώματος αυξήθηκαν σε 10,4 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με 10,0 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2023.
Η εταιρεία συνέχισε το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υφιστάμενου στόλου της, με βαφές χαμηλής τριβής και συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας που στόχο έχουν την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων, και κατ’ επέκταση τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Περιβαλλοντική αναβάθμιση
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Safe Bulkers έχει στόλο 46 πλοίων, που αποτελείται από 8 panamaxes, 13 kamsarmaxes, 17 post-panamaxes και 8 πλοία κατηγορίας capesizes, με συνολική μεταφορική ικανότητα 4,6 εκατ. dwt και μέση ηλικία 10,1 ετών.
Όλα τα πλοία της εταιρείας είναι αναβαθμισμένα περιβαλλοντικά, ενώ 11 που κατασκευάστηκαν από το 2022 και μετά έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την ενεργειακή απόδοση, ενώ 11 που κατασκευάστηκαν από το 2014 είναι οικολογικά. Από τις 14 Φεβρουαρίου 2025 η εταιρεία αναμένει χρόνο ακινησίας για προγραμματιζόμενους δεξαμενισμούς 20 ημερών για το πρώτο τρίμηνο και 15 ημέρες για το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Τον Οκτώβριο του 2024 η εταιρεία παρέλαβε το κινεζικής κατασκευής τύπου kamsarmax Pedhoulas Fighter, το ενδέκατό της νεότευκτο πλοίο, αδελφό του Pedhoulas Farmer.