Με καθαρή κερδοφορία 27,5% επί των συνολικών εσόδων και συμβασιοποιημένα έσοδα που αγγίζουν τα 3,6 δισ. δολ. έκλεισε το 2024 για τη Navios Maritime Partners L.P., συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου, με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν να επισφραγίζουν τη θετική ρότα του ομίλου.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή κατέγραψε αύξηση εσόδων τόσο σε επίπεδο τριμήνου όσο και σε επίπεδο έτους, κάτι που -σύμφωνα με την εταιρεία- ήταν προϊόν των υψηλότερων κερδών από την αγορά bulker. Συγκεκριμένα, την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2024 τα έσοδα ανήλθαν σε 332,521 εκατ. δολάρια, έναντι 327,253 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αντίστοιχα, σε επίπεδο έτους τα έσοδα «σκαρφάλωσαν» σε 1,334 δισ. δολάρια από 1,306 δισ. δολάρια το 2023. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, το 2024 ξεπεράστηκαν για ακόμη μία χρονιά τα 350 εκατ. δολάρια (367,308 εκατ.) έναντι 433,645 εκατ. δολαρίων την αμέσως προ ηγούμενη χρονιά. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της Navios Partners διαμορφώθηκαν στα 79,337 εκατ. δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο (από 132,914 εκατ. δολ. πέρυσι) και στα 341,548 εκατ. δολάρια στο 12μηνο (από 383,397 εκατ. δολάρια το 2023).
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η αξία του στόλου Navios Maritime Partners διαμορφώνεται στα 5,9 δισ. δολάρια, ενώ η καθαρή αξία (net vessel equity value) του στόλου, δηλαδή η αξία των περιουσιακών στοιχείων αφαιρώντας τις υποχρεώσεις που τα συνοδεύουν, ανέρχεται σε 3,6 δισ. δολάρια, ενώ η κεφαλαιοποίηση (market cap) σε 1,316 δισ. δολ. Τέλος, τα συνολικά χρέη και υποχρεώσεις της εταιρείας έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2024 φτάνουν το ύψος των 2,3 δισ. δολαρίων.
![](https://www.naftemporiki.gr/wp-content/uploads/2022/08/1896549.jpeg)
«Οδηγός» η γεωπολιτική
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της Navios, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Αγγελική Φράγκου, εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πορεία του ομίλου τόσο επίπεδο έτους όσο και σε επίπεδο τριμήνου, τονίζοντας ότι τα κέρδη ανά μονάδα ήταν 11,98 δολ. για ολόκληρο το έτος και 3,11 δολ. για το τέταρτο τρίμηνο.
Παράλληλα, η κ. Φράγκου αναφέρθηκε στις εξελίξεις που καταγράφονται και επηρεάζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Από την πανδημία και μετά, η αγορά μας οδηγείται κυρίως από γεωπολιτικά γεγονότα και τις συγκρούσεις στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή. Δεν ξέρουμε πώς θα επιλυθούν αυτές οι συγκρούσεις. Δεν γνωρίζουμε επίσης σε ποιο βαθμό τα έθνη θα υπόκεινται σε συνεχείς ή ακόμη και διευρυμένες κυρώσεις. Κατά την άποψή μας, η επίλυση των συγκρούσεων στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή μπορεί να συνεπάγεται σημαντικές κυρώσεις σε χώρες που παράγουν πετρέλαιο, επηρεάζοντας ουσιαστικά το παγκόσμιο εμπόριο. Επιπλέον, η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει εκφράσει την άποψή της σχετικά με το νέο σύστημα δασμών, αλλά δεν έχει ακόμη παράσχει έναν πλήρη οδικό χάρτη. Προσώρας δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πλήρως τον αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο μέχρι να εξελιχθεί περαιτέρω».
Μέρισμα
Σημειώνεται ότι η Navios εξακολουθεί να επιβραβεύει τους μετόχους με μερίσματα, στηρίζοντας παράλληλα τη μετοχή με διαρκείς επαναγορές έως τώρα, εντός του 2024 και του 2025. Περίπου 54,2 εκατ. δολάρια έχουν επιστραφεί στους μετόχους. Πέραν αυτού του ποσού που έχει ήδη δοθεί, το διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης προκήρυξε μέρισμα 0,05 δολαρίου ανά μετοχή και για το τέταρτο τρίμηνο του έτους, το οποίο καταβλήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου.
Επιπλέον, στις 31 Δεκεμβρίου 2024 και στις 7 Φεβρουαρίου 2025, η Navios επαναγόρασε 489.955 και 585.420 κοινές μετοχές, έναντι 25 και 29,2 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι, επί του παρόντος, η εισηγμένη έχει σε κυκλοφορία περίπου 29,59 εκατ. κοινές μετοχές.
1,6 δισ. δολ. το ναυπηγικό πρόγραμμα
Ο στόλος της Navios Partners αποτελείται από 176 πλοία. Συγκεκριμένα, 70 πλοία ξηρού χύδην φορτίου, 50 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 56 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων 18 νεότευκτων tankers (12 aframax/LR2 και έξι MR2 ναυλωμένων βάσει συμβάσεων bareboat), τα οποία αναμένεται να παραδοθούν κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού του 2027. Ο στόλος δεν περιλαμβάνει ένα panamax που συμφωνήθηκε να πωληθεί. Ταυτόχρονα, η εισηγμένη δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο νέο ναυπηγικό πρόγραμμα που υλοποιεί, ύψους περίπου 1,6 δισ. δολαρίων και στο orderbook βρίσκονται 23 πλοία. Στο κομμάτι των χρονοναυλώσεων (TCE) καταγράφηκε αύξηση κατά 2,5% σε επίπεδο τριμήνου και 2,6% σε επίπεδο εννεαμήνου, στα 23.205 και 22.924 δολ. ανά ημέρα αντίστοιχα. Παράλληλα, οι καθαρές ημέρες λειτουργίας του στόλου έφτασαν τις 54.264 το 2024.