Skip to main content

ΟΛΘ: Άμεση εκκίνηση των διαδικασιών υλοποίησης της επένδυσης στον 6ο προβλήτα

Η επέκταση και εμβάθυνση του 6ου προβλήτα είναι η μεγαλύτερη από τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης στην κοινοπραξία των επενδυτών

Άμεσα θα κινηθούν οι διαδικασίες υλοποίησης της επένδυσης στον 6ο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., με τη λήψη όλων των απαραίτητων αδειών για τα σχετικά κατασκευαστικά έργα, εξέλιξη η οποία αναμένεται εντός των επόμενων μηνών.

Σύμφωνα με πληροφορίες της “Ν” η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και του προσωρινού αναδόχου του έργου, ήτοι του σχήματος ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ, αναμένεται να γίνει σε διάστημα της τάξης του ενός μήνα, με στόχο να ξεκινήσουν οι εργασίες μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Στο μεταξύ, έχει ήδη δοθεί έγκριση στον προσωρινό ανάδοχο για μεταφορά αδρανών υλικών.

Η επέκταση και εμβάθυνση του 6ου προβλήτα είναι η μεγαλύτερη από τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης στην κοινοπραξία των επενδυτών, με αρχικό προβλεπόμενο προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ, ο οποίος όμως λόγω των μεγάλων ανατιμήσεων που έχουν λάβει χώρα στα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει εκτιμάται από την αγορά ότι μπορεί να αγγίξει τελικά και τα 200 εκατ. ευρώ. Η υλοποίησή της θα αναβαθμίσει δραστικά τη διεθνή θέση του ΟΛΘ, επιτρέποντάς του να υποδέχεται πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών έως 24.000 TEU.

Σε δηλώσεις του ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, τόνισε ότι η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την αναβάθμιση και την ανάπτυξη του λιμανιού και η ΟΛΘ Α.Ε. έχοντας πραγματοποιήσει υποχρεωτικές και μη υποχρεωτικές επενδύσεις άνω των 71,3 εκατ.ευρώ από τον Μάρτιο του 2018, είναι πλήρως προετοιμασμένη για την υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδιασμού της και των έργων του Master Plan.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, χαρακτήρισε την έκδοση του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος ορόσημο για την ιστορία και το μέλλον του λιμένα της Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε ότι η  Θεσσαλονίκη κατέχει σημαίνοντα ρόλο στην “Θαλάσσια Εγνατία” αλλά και στη χάραξη της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής και φιλοδοξία του Υπουργείου είναι να πρωταγωνιστήσει ως κύριος λιμένας των Βαλκανίων.