Με 83 πλοία στο νερό, 15 υπό ναυπήγηση, 3,4 δισ. δολάρια συμβασιοποιημένα έσοδα, 807 εκατ. δολάρια ρευστότητα και 1,8 δισ. δολάρια αξία εταιρείας έκλεισε το 2024 η Danaos corp., η οποία καταγράφει ενισχυμένα έσοδα, ενώ συνεχίζει τις επενδύσεις στους δύο κύριους τομείς όπου δραστηριοποιείται.
Η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία, συμφερόντων δρ. Ιωάννη Κούστα, διαθέτει 73 containerships, μεγεθών 2.200 μέχρι 13.100 TEUs, και 10 bulk carriers τύπου capesize, ενώ οι παραδόσεις των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται στο orderbook της ναυτιλιακής αναμένονται σταδιακά μέχρι και το 2028.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Danaos για τα οικονομικά της αποτελέσματα στο 12μηνο του 2024, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναυλοσυμφώνων, με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) παγκοσμίως, ανέρχεται σε 3,4 δισ. δολάρια έως το 2033, ενώ καταγράφεται ισχυρή συμβατική κάλυψη των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου της σε ποσοστό 97% για το 2025 και 79% για το 2026.
Ο δείκτης καθαρού χρέους προς το προσαρμοσμένο EBITDA LTM είναι στο 0,40 στις 31 Δεκεμβρίου 2024 (0,20 το 2023), ενώ την ίδια στιγμή η εταιρεία έχει επαναγοράσει 198.926 μετοχές στην ανοικτή αγορά για 15,7 εκατ. δολάρια.
Η Danaos ανακοίνωσε και διανομή μερίσματος 0,85 δολαρίου ανά μετοχή για το δ’ τρίμηνο του 2024, το οποίο θα καταβληθεί στις 5 Μαρτίου 2025 και -σύμφωνα με την εταιρεία- είναι στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη διανομή.
Επίσης, η ναυτιλιακή διαθέτει 453 εκατ. δολάρια στο ταμείο, ενώ, όπως επισημαίνεται, ενισχυτικά λειτούργησε η ολοκλήρωση της πώλησης του containership «Stride» για σκραπ τον Μάρτιο του 2024, η οποία απέφερε έξτρα κέρδη 9,9 εκατ. δολ.
Σημειώνεται ότι το πλοίο ήταν εκτός ναυλώσεων από τις 8 Ιανουαρίου 2024 λόγω ζημιών από πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο που στη συνέχεια περιορίστηκε.
Η αγορά
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο δρ Ιωάννης Κούστας αναφέρθηκε στις ανακοινώσεις περί επιβολής δασμών από τις ΗΠΑ, τονίζοντας ότι «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος και οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες προβλέψεις σχετικά με την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών είναι αναξιόπιστες.
Ο δασμολογικός πόλεμος είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει διαταραχές, που ωστόσο ιστορικά ωφέλησαν τη ναυτιλία. Όμως, μια οικονομική επιβράδυνση μπορεί να αναιρέσει αυτά τα οφέλη».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ναυλαγορά στον τομέα των containerships παραμένει υγιής, μολονότι τα πλοία της γραμμής επιδεικνύουν μεγαλύτερη προσοχή, ιδιαίτερα σε σχέση με περισσότερες προθεσμίες.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ναύλοι από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερα από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, ενώ -όπως τόνισε- θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά για να μετρήσουμε την επίδρασή της στο νέο εμπορικό περιβάλλον.
«Η Danaos είναι ιδιαίτερα προστατευμένη από τη βραχυπρόθεσμη αβεβαιότητα της αγοράς, με κάλυψη 97% για το 2025 και 79% για το 2026 σε υγιείς ρυθμούς, προστατεύοντάς μας από την αστάθεια της αγοράς», πρόσθεσε.
Σε ό,τι αφορά την αγορά ξηρού χύδην φορτίου, ο CEO της Danaos ανέφερε ότι συνεχίζει να υποφέρει από συνεχιζόμενη δυσφορία λόγω του ρυθμού ανάκαμψης της κινεζικής οικονομίας, η οποία δεν έχει δείξει σημάδια επιτάχυνσης.
«Η παράδοση νέας χωρητικότητας που ξεκινά φέτος θα προσθέσει σε αυτήν την αδυναμία, ιδιαίτερα στα panamaxes και σε άλλες κατηγορίες πλοίων, όπου συγκεντρώνεται το βιβλίο παραγγελιών. Το τμήμα capesize, όπου είναι συγκεντρωμένος ο στόλος μας, συνεχίζει να έχει ένα βιβλίο παραγγελιών που παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα».
Οικονομικά αποτελέσματα
Σε επίπεδο έτους τα έσοδα της Danaos «σκαρφάλωσαν» στο 1,01 δισ. δολ., έναντι 973,5 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Την ίδια ώρα, τα κέρδη της ανήλθαν στα 505,073 εκατ. δολάρια το 2024, έναντι 576.299 εκατ. δολαρίων την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό τον Φεβρουάριο η εισηγμένη ναυτιλιακή σύναψε μια συμφωνία κοινοπρακτικής διευκόλυνσης δανείου ύψους έως και 850 εκατ. δολαρίων για τη χρηματοδότηση όλων των εναπομεινάντων νεότευκτων containerships, συμπεριλαμβανομένων των δύο πρόσθετων πρόσφατων παραγγελιών, με παραδόσεις από το 2026 έως το 2028.
Τα πλοία που βρίσκονται στο orderbook της ναυτιλιακής είναι συνολικής μεταφορικής ικανότητας 128.220 TEUs και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις τελευταίες απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) σε σχέση με τα πρότυπα εκπομπών Tier III και τον Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) Φάση III.