Skip to main content

Ερωτηματικά για τις δρομολογήσεις στις άγονες γραμμές θέτουν στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς

SHUTTERSTOCK

Τι αναφέρουν στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς

Ερωτηματικά  θέτουν κύκλοι της ακτοπλοϊκής αγοράς σχετικά με τις δρομολογήσεις των άγονων γραμμών και τις απευθείας αναθέσεις δρομολογίων σε ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Ωστόσο πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας μιλώντας στη «Ν» ανέφεραν ότι τα πάντα γίνονται με νόμιμο τρόπο και έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο ενώ κανένα νησί δεν μπορεί να παραμείνει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.Επισήμαναν επίσης ότι από τη στιγμή που δεν υπάρχει κάποια ενδιαφερόμενη εταιρεία να εκτελέσει το δρομολόγιο, ο νόμος δίνει το δικαίωμα για την κάλυψή του με απευθείας ανάθεση.

Τι αναφέρουν στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς

Στελέχη της ακτοπλοϊας ανέφεραν στη «Ν» ότι η γραμμή Αττική-Λήμνος είχε εξυπηρέτηση με πλοίο από τον Πειραιά χωρίς καμία κρατική δαπάνη/επιδότηση, οπότε το δρομολόγιο χωρίς την εξυπηρέτηση της νήσου του Αγ. Ευστρατίου δεν είχε καμία νομιμοποιητική βάση.

Διερωτώνται επομένως γι’ αυτό γιατί το υπουργείο προχώρησε σε σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας και επιδότησε το συγκεκριμένο δρομολόγιο με εκατομμύρια ευρώ;

Επίσης τονίζουν ότι σε κάθε περίπτωση αν αφαιρέσεις ένα λιμάνι (τον Άγιο Ευστράτιο) θα έπρεπε να μειωθεί και το τίμημα. Γιατί το τίμημα που ορίστηκε ήταν ακριβώς το ίδιο με αυτό που κατέβαλε το Υπουργείο για το πλήρες δρομολόγιο Λαύριο -Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος;

Τα στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς ανέφεραν εξάλλου ότι χωρίς εξυπηρέτηση ήδη από τα μέσα Αυγούστου 2024 έχει αφήσει το Υπουργείο την ενδοκυκλαδική γραμμή (ανατολικές Κυκλάδες), τα δρομολόγια που συνδέουν το κέντρο της Περιφέρειας Κυκλάδων (Σύρος) είναι ελάχιστα με τα λοιπά νησιά, ενδεικτικά της Φολεγάνδρου, της Ανάφης, της Σικίνου, της Ηρακλειάς, της Σχοινούσας, της Αμοργού και άλλων. Δηλαδή επισημαίνουν ότι  για 6 μήνες τα νησιά των Ανατολικών Κυκλάδων δεν εξυπηρετούνται με ικανοποιητικό αριθμό δρομολογίων με τη διοικητική τους πρωτεύουσα Σύρο όπως προέβλεπε η ενδοκυκλαδική γραμμή που εκτελούνταν επί σειρά πολλών ετών.

Τι τονίζουν πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας

Τα πάντα γίνονται με νόμιμο τρόπο όσον αφορά τις εγκρίσεις των δρομολογίων ενώ πάντα υπάρχει και η σχετική απόφαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, επισημαίνουν πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, προσθέτοντας επίσης ότι από τη στιγμή που δεν υπάρχει κάποια ενδιαφερόμενη εταιρεία να εκτελέσει το δρομολόγιο, ο νόμος δίνει το δικαίωμα για την κάλυψη με απευθείας ανάθεση.

Αναφορικά με την απευθείας ανάθεση σε εταιρεία που αφορά τη γραμμή Λαύριο – Λήμνος με προσέγγιση τον Αγ.Ευστράτιο οι ίδιες πηγές ανέφεραν  ότι  η σύμβαση για την εκτέλεση της συγκεκριμένης γραμμής έληξε την περασμένη εβδομάδα και καθώς δεν εκδηλώθηκε κανένα ενδιαφέρον για την κάλυψη της το υπουργείο προχώρησε σε απευθείας ανάθεση της σε συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Επίσης επισημάνθηκε ότι έως σήμερα το πλοίο της προηγούμενης εταιρείας που προσέγγιζε τον Αι Στράτη λόγω της ιδιαιτερότητας του λιμένα στο νησί δεν μπορούσε να προσεγγίσει.

Σχετικά με την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση στο ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο επισημαίνει ότι ούτε γι αυτό εκφράστηκε συγκεκριμένο  ενδιαφέρον από κάποια εταιρεία για την κάλυψή του και επομένως η σύνδεση των νησιών στις δυτικές Κυκλάδες επιτυγχάνεται με απόλυτη εξυπηρέτηση από πλοία των τακτικών γραμμών από το λιμάνι του Πειραιά.

Στόχος επεσήμαναν είναι κανένα νησί του Αιγαίου να μην παραμείνει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση Χειμώνα-Καλοκαίρι.