Skip to main content

Costamare: Εμβόλισε το «φράγμα» των 2 δισ.

Ρεκόρ εσόδων το 2024 για την εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία

Ακόμα έναν μεγάλο στόχο έπιασε το 2024 η Costamare, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου.

Η εταιρεία για μισό αιώνα είναι μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ανεξάρτητες εταιρείες containerships, αλλά τα τελευταία χρόνια πραγματοποίησε δυναμικά ανοίγματα στο χύδην ξηρό φορτίο και στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση.

Οι επενδύσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα στο τέλος της περσινής χρονιάς να σπάσει το «φράγμα» των 2 δισ. δολαρίων σε έσοδα.

Ειδικότερα, η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία έκλεισε τη χρονιά με έσοδα ρεκόρ, ύψους 2,05 δισ. δολαρίων, έναντι 1,5 δισ. δολαρίων έναν χρόνο πριν.

Παράλληλα τα προσαρμοσμένα κέρδη της Costamare διαμορφώθηκαν στα 329,6 εκατ. δολάρια, από 249 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.

Η εταιρεία έκλεισε τη χρονιά με ρευστότητα 940 εκατ. δολαρίων, αλλά και συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 2,4 δισ. δολαρίων.

«Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του έτους, η εταιρεία πραγματοποίησε προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους περίπου 82 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η ρευστότητά μας ανέρχεται σε περίπου 940 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή κατά τη διάρκεια του έτους ενός ομολόγου σταθερού επιτοκίου ύψους 100 εκατ. ευρώ και την εξαγορά της σειράς Ε προνομιούχων μετοχών ύψους περίπου 115 εκατ. δολαρίων», σημείωσε σε δηλώσεις του ο οικονομικός διευθυντής της Costamare Γρηγόρης Ζήκος.

Όσον αφορά την αγορά των containerships, ο κ. Ζήκος σημειώνει ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησε σε εκτροπές των πλοίων μέσω της πολύ μεγαλύτερης διαδρομής του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

«Οι εκτροπές αυτές, σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση φορτίου, απορρόφησαν την πρόσθετη νέα μεταφορική ικανότητα. Ο εμπορικά αδρανής στόλος παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια του 2024 και στις αρχές του 2025.

Ωστόσο, εάν τα containerships επιστρέψουν σταδιακά στο Σουέζ, η “απελευθέρωση” χωρητικότητας, σε συνδυασμό με τη νέα χωρητικότητα που εισέρχεται στην αγορά, θα μπορούσε ενδεχομένως να στρεβλώσει τη δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης σήμερα».

Στο τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους η εταιρεία ναύλωσε σε προθεσμιακή βάση 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μέση διάρκεια χρονοναύλωσης περίπου δυόμισι ετών και εκτιμώμενα συμβατικά έσοδα κοντά στα 330 εκατ. δολάρια.

Η χρηματοδότηση

Η απασχόληση του στόλου των containerships ανέρχεται σε 96% για το 2025 και σε 69% για το 2026. Τα συνολικά συμβατικά έσοδα ανέρχονται σε 2,4 δισ. δολάρια με εναπομένουσα διάρκεια χρονοναύλωσης 3,4 έτη.

Η εταιρεία πέρσι ολοκλήρωσε την αναχρηματοδότηση 36 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου μέσω τεσσάρων διμερών διευκολύνσεων μακροπρόθεσμου δανείου με ευρωπαϊκά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Τα συνολικά αναληφθέντα ποσά φτάνουν τα 339,3 εκατ. δολάρια, χωρίς να καταγράφεται καμία αύξηση της μόχλευσης. Η διάρκεια αποπληρωμής φτάνει τουλάχιστον τα 5 έτη και παράλληλα βελτιώνεται το κόστος της χρηματοδότησης.

Παράλληλα δεν υπάρχουν σημαντικές λήξεις χρέους μέχρι το 2027. Αποπληρώθηκε πλήρως από τη ρευστότητα της εταιρείας το ποσό των 100 εκατ. ευρώ μη εξασφαλισμένων ομολόγων που εκδόθηκαν από την κατά 100% θυγατρική, Costamare Participations Plc.

38 bulk carriers στο νερό

Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, όπου η εταιρεία έχει έναν στόλο από 38 πλοία, τα επίπεδα των ναύλων έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα του 2024 κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του έτους και ξεκίνησαν το 2025 με παρόμοιο ήπιο πρόσημο.

Η υποχώρηση της συμφόρησης σε συνδυασμό με τις πιέσεις στην αγορά χάλυβα της Κίνας και τη μικρότερη ζήτηση σε επίπεδο τονομιλίων για τα σιτηρά έχουν οδηγήσει σε υπερπροσφορά χωρητικότητας.

Η πλατφόρμα διαχείρισης bulk carriers (charter in) η CBI διαχειρίζεται έναν στόλο 51 πλοίων, η πλειονότητα των οποίων είναι σε συμφωνίες ναύλωσης.

«Όπως αναφέρθηκε στο παρελθόν, έχουμε μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα και θεωρούμε την πλοιοκτησία και την εμπορική πλατφόρμα ως εξαιρετικά συμπληρωματικές δραστηριότητες» τονίζει ο κ. Ζήκος.

Όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται με ένα υγιές pipeline, έχοντας συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις που ξεπερνούν τα 500 εκατ. δολ.

Ολοκληρώθηκε η απόκτηση ενός πλοίου Capesize και δύο Ultramax, καθώς και η πώληση ενός πλοίου Handysize, ενώ συμφωνήθηκε η πώληση ενός ακόμα Panamax.