Skip to main content

Σε επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα προτρέπει η Διώρυγα του Σουέζ

Suez Canal Authority/Handout via REUTERS

Νέες υπηρεσίες, έργα υποδομής και ευελιξία τιμών από τη Suez Canal Authority

Κάλεσμα στις εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να προγραμματίσουν ξανά από τη Διώρυγα του Σουέζ τα δρομολόγιά τους, απευθύνει η αιγυπτιακή αρχή.

Η Suez Canal Authority ανακοίνωσε νέες υπηρεσίες, αλλά και ευελιξία τιμών στα προ κρίσης επίπεδα για τα τέλη διέλευσης.

Ο επικεφαλής της αιγυπτιακής αρχής, ναύαρχος Ossama Rabiee, χαρακτήρισε «ώριμες» τις συνθήκες για επιστροφή της θαλάσσιας ναυσιπλοΐας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μετά τον τερματισμό των επιθέσεων από τους Χούθι σε πλοία της διεθνούς ναυτιλίας, ενώ διαβεβαίωσε ότι η διώρυγα είναι έτοιμη «να λειτουργήσει με πλήρη δυναμικότητα».

Σημειώνεται ότι το θέμα των διελεύσεων των πλοίων από τη σημαντική αυτή παγκόσμια ναυτιλιακή οδό απασχόλησε συνάντηση του Αιγύπτιου αξιωματούχου με 23 εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών στα κεντρικά γραφεία του SCA, στο κτίριο Al-Irshad, στην πόλη της Ισμαηλίας, στην οποία συμμετείχαν επίσης οι πρόεδροι των Ναυτιλιακών Επιμελητηρίων του Σουέζ, του Πορτ Σάιντ και της Αλεξάνδρειας.

Πάντως ορισμένοι από τους εκπροσώπους των εταιρειών δεν φάνηκαν να βιάζονται να παράσχουν διαβεβαιώσεις για γρήγορη επιστροφή, επισημαίνοντας ότι θα περιμένουν η κατάσταση να σταθεροποιηθεί πλήρως πριν λάβουν οποιαδήποτε απόφαση.

Σημειώνεται ότι η κρατική SCA έχασε πέρυσι σχεδόν 7 δισ. δολάρια σε έσοδα, καθώς τα πλοία άλλαζαν πορεία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για να αποφύγουν τις επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης που πραγματοποιήθηκαν ως απάντηση στη διαμάχη Ισραήλ-Χαμάς.

Η Αρχή της διώρυγας επιθυμεί να διατηρήσει την ευελιξία της στις πολιτικές τιμολόγησης διέλευσης στα προ κρίσης επίπεδα, για όλους τους τύπους πλοίων, και να επεκτείνει την εφαρμογή των εγκυκλίων εκπτώσεων για να τονίσει τη στήριξή της στη ναυτιλιακή βιομηχανία, δήλωσε ο ναύαρχος Ossama Rabiee απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των εταιρειών.

Είπε ότι η Αρχή της Διώρυγας συνέχισε να υλοποιεί τα φιλόδοξα σχέδιά της για την ανάπτυξη της πλωτής οδού παρά τις διάφορες προκλήσεις, αναφέροντας ότι το έργο ανάπτυξης του νότιου τομέα έχει ήδη ολοκληρωθεί και πρόκειται να ξεκινήσει την πλήρη λειτουργία του κατά την προσεχή περίοδο. Πρόκειται, είπε, για ένα έργο που αυξάνει τη χωρητικότητα υποδοχής κατά μέσο όρο 6-8 πλοία την ημέρα.

Ο κ. Rabiee τόνισε ότι η Διώρυγα δεν σταμάτησε να παρέχει τις ναυτιλιακές και υλικοτεχνικές υπηρεσίες της παρά την κρίση, εισάγοντας ένα πακέτο νέων ναυτιλιακών υπηρεσιών που δεν ήταν διαθέσιμες πριν – όπως η παροχή υπηρεσιών ναυαγοσωστικής διάσωσης, υπηρεσιών θαλάσσιων ασθενοφόρων, ελέγχου της ρύπανσης, συντήρησης και επισκευής πλοίων και υπηρεσιών καυσίμων.

Η στάση των εκπροσώπων

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Arabian Gulf Marine Trading Co. (πράκτορας της Evergreen Line) εξήρε τις προσπάθειες που καταβάλλει η Αρχή για επιστροφή των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ ο αντιναύαρχος Ehab Elbanan, πρόεδρος της εταιρείας Clarksons, πρότεινε να εξεταστεί η δυνατότητα θέσπισης προσωρινών κινήτρων.

Ο εκπρόσωπος του ομίλου Maersk επιβεβαίωσε τη βούληση του ομίλου να επαναλάβει τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ και πάλι αμέσως μόλις σταθεροποιηθεί πλήρως η κατάσταση.

Ο διευθύνων σύμβουλος της CMA CGM Egypt and Sudan Cluster είπε ότι ήδη ορισμένα πλοία του γαλλικού ομίλου διέρχονται από τη διώρυγα σε καθημερινή βάση.

Ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρείας MSC αναφέρθηκε στις υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής που παρέχει η SCA.