Skip to main content

Υψηλότερες οι προσδοκίες για τη Navios

Αγγελική Φράγκου: Σε εγρήγορση η ναυτιλία προς αντιμετώπιση των πολιτικών προκλήσεων

Τιμή-στόχο στα 73,5 δολάρια ανά μετοχή δίνουν οι αναλυτές της Navios Maritime Partners, δηλαδή κατά 85% πάνω σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία, συμφερόντων της κ. Αγγελικής Φράγκου, έχει εστιάσει στη στρατηγική ανανέωση του στόλου και στα μακροπρόθεσμα συμβόλαια που ενισχύουν τη λειτουργική αποδοτικότητα, τη σταθερότητα των εσόδων και τα μελλοντικά κέρδη, μέσω οικολογικά αποδοτικών πλοίων και σημαντικών συμβατικών εσόδων.

Επίσης ρίχνει βάρος στην απομόχλευση και τις επενδυτικές ευκαιρίες για απόκτηση πλοίων, κάτι που σύμφωνα με τους αναλυτές την τοποθετεί στη σωστή θέση για βελτιωμένα περιθώρια κέρδους, αξίες περιουσιακών στοιχείων και αυξημένη αξία για τους μετόχους μέσω του προγράμματος επαναγοράς μετοχών.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει σημαντικά μακροπρόθεσμα συμβόλαια, προσθέτοντας περίπου 420 εκατ. δολάρια σε συμβασιοποιημένα έσοδα, με το σύνολο πλέον να φτάνει τα 3,9 δισ. δολάρια, εξασφαλίζοντας σταθερότητα εσόδων και μελλοντικά κέρδη.

Οι μεγάλες προκλήσεις

Τέλος, η στρατηγική εστίαση στην απομόχλευση, με στόχο μια καθαρή μόχλευση της τάξης του 20%-25%, από το τρέχον 32,9%, μπορεί να βελτιώσει τα καθαρά περιθώρια κέρδους μέσω της μείωσης των δαπανών για επιτόκια.

Επισημαίνεται ότι η εταιρεία είναι μια από τις μεγαλύτερες εισηγμένες ναυτιλιακές στο NYSE, αφού διαχειρίζεται 179 πλοία (tankers, bulkers, containerships) συνολικής μεταφορικής ικανότητας 15,8 εκατ. dwt και 263.564 TEUs.

Η Navios τρέχει και ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα για οκτώ containerships και 19 δεξαμενόπλοια.

Φυσικά οι αναλυτές της Simplywall, που συγκεντρώνουν το σύνολο των εκτιμήσεων για τη ναυτιλιακή, κάνουν λόγο και για τη γεωπολιτική αστάθεια που επηρεάζει μεταξύ άλλων και τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η γεωπολιτική αστάθεια και η οικονομική επιβράδυνση ενδέχεται να επηρεάσουν την παγκόσμια ναυτιλιακή ζήτηση, με μειωμένες τιμές ναύλωσης και πιθανή οικονομική αστάθεια να επηρεάζουν τα έσοδα και τα περιθώρια κέρδους της Navios Partners, αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Για τις μεγάλες προκλήσεις του 2025 στη ναυτιλία μίλησε η κ. Φράγκου στο πλαίσιο του «The World Ahead 2025 – Athens Gala Dinner» του Economist στην Αθήνα. Υπογράμμισε πως η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων θα βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όλου του ναυτιλιακού κόσμου το 2025.

Οι προκλήσεις αυτές αφορούν κυρίως τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας, τις εξελίξεις στην Ουκρανία, την Ερυθρά Θάλασσα, τη Μέση Ανατολή, το Ισραήλ με το Ιράν, όπως και τη γενικότερη πολιτική κυρώσεων.

Όπως ανέφερε, η κατάργηση ή η επέκταση των κυρώσεων στη Ρωσία και οι πιθανές δευτερογενείς κυρώσεις μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τη ναυτιλία.

Ένα κρίσιμο ερώτημα που έθεσε αφορά τη στάση των Χούθι και το αν θα λειτουργήσει κανονικά η Διώρυγα του Σουέζ, που ουσιαστικά υπολειτουργούσε τον τελευταίο χρόνο.

Παράλληλα, πιθανή κλιμάκωση των σχέσεων Ιράν-Ισραήλ θα θέσει σε κίνδυνο τα στενά του Ορμούζ, ένα στρατηγικό σημείο από το οποίο διέρχεται το 30% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου.

Η ναυτιλία, τόνισε η κ. Αγγελική Φράγκου, εξαρτάται από την αποτελεσματικότητα. Οποιαδήποτε μείωση αυτής μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά εμπορευμάτων.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κατανόηση των νέων εμπορικών μοτίβων είναι κρίσιμη. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε, δεν έχουν ακόμη φανεί σαφείς κινήσεις ή εμπροσθοβαρείς αντιδράσεις στη δασμολογική πολιτική ώστε να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα.

Έπιασε το 1 δισ. έσοδα στο εννεάμηνο

Η εισηγμένη στον NYSE έκλεισε το εννεάμηνο του 2024 (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος) με έσοδα που αναρριχήθηκαν στο 1 δισ. δολάρια, από 979,636 εκατ. δολάρια το 2023.

Επίσης, την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2024 τα έσοδα ανήλθαν σε 340,835 εκατ. δολάρια, έναντι 323,176 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της Navios Partners ενισχύθηκαν στα 96,514 εκατ. δολάρια στο φετινό γ’ τρίμηνο (από 82,6 εκατ. δολ. πέρυσι) και στα 262,211 εκατ. δολάρια στο εννεάμηνο (από 250,48 εκατ. δολάρια το 2023).

Σε ό,τι αφορά τις χρονοναυλώσεις (TCE) καταγράφηκε αύξηση κατά 7% σε επίπεδο τριμήνου και 2,6% σε επίπεδο εννεαμήνου, στα 23.591 και 22.830 δολ. ανά ημέρα, αντίστοιχα.