Με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των πληρωμάτων που έχουν πρόσβαση σε κλειστούς χώρους πλοίων και πλωτών εγκαταστάσεων, η Υπηρεσία Ναυτικής Ασφάλειας της Κίνας ξεκίνησε επιθεωρήσεις από τις 15 Ιανουαρίου και μέχρι τις 14 Οκτωβρίου 2025.
Οι κινεζικές λιμενικές αρχές θα επιθεωρούν όλα τα πλοία που εισέρχονται σε κινεζικά λιμάνια, ανεξαρτήτως εθνικότητας, για να διασφαλίσουν ότι το προσωπικό που εμπλέκεται σε δραστηριότητες εισόδου σε κλειστούς χώρους κατανοεί τους σχετικούς κινδύνους και είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο και εξοπλισμένο για τον έλεγχό τους.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου των ελέγχων, οι αξιωματικοί του κινεζικού λιμενικού θα δώσουν ιδιαίτερη προσοχή σε θέματα ευαισθητοποίησης κινδύνου, άδειας εργασίας σε χώρους επικινδυνότητας, αν το πλοίο διαθέτει ειδικές σημάνσεις για την αποτροπή μη εξουσιοδοτημένης άδειας εισόδου, αλλά κι αν ο εξοπλισμός είναι καλά συντηρημένος και έχουν εξοικειωθεί με αυτόν τα πληρώματα για τη διάσωση σε κλειστούς χώρους.
Πλήρης ενημέρωση
Η εταιρεία Gard, η οποία δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο στον τομέα των θαλάσσιων ασφαλίσεων, αναφέρει ότι οι φορείς εκμετάλλευσης των πλοίων πρέπει να διασφαλίζουν ότι το πλήρωμά τους έχει ενημερωθεί πλήρως σχετικά και ότι το σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας του πλοίου τηρεί αυστηρά τις σχετικές κατευθυντήριες γραμμές.
Τα πληρώματα θα πρέπει επίσης να διεξάγουν εσωτερικούς ελέγχους με βάση τον προβλεπόμενο κατάλογο.
Η εταιρεία ναυτασφάλισης επισημαίνει επίσης ότι υπάρχουν ορισμένα επαναλαμβανόμενα ατυχήματα που συμβαίνουν με τον ίδιο τρόπο και στις ίδιες τοποθεσίες σε κλειστούς χώρους σε όλους τους τύπους πλοίων και αφορούν άτομα όλων των βαθμίδων.
Μάλιστα, αναφέρει ότι τα αίτιά τους δεν είναι πάντοτε εμφανή, καθώς ένας αριθμός επιχειρησιακών, εμπορικών, τεχνικών και εκπαιδευτικών παραγόντων μπορεί να επηρεάσει αυτού του είδους τα ατυχήματα.
Όπως αναφέρει η Gard, τα ατυχήματα σε κλειστούς χώρους στα πλοία έχουν ως βασική αιτία συχνά τη μη τήρηση των καθιερωμένων διαδικασιών – είτε λόγω ανεπαρκούς γνώσης είτε λόγω αδιαφορίας για την ανάγκη λήψης μέτρων ασφαλείας.
Αναφέροντας ένα σχετικό παράδειγμα επισημαίνει την ιστορία ενός πρώην επιθεωρητή της Gard που εισήλθε σε έναν κενό χώρο πάνω σε μια φορτηγίδα, χωρίς να ελέγξει πρώτα την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του χώρου – ένα λάθος που θα μπορούσε εύκολα να του στοιχίσει τη ζωή.
Η ιστορία του χρησιμεύει ως μια πραγματική υπενθύμιση ότι κάθε κλειστός χώρος είναι δυνητικά απειλητικός για τη ζωή, πως πρέπει να λαμβάνεται κάθε προφύλαξη τόσο πριν από την είσοδο όσο και κατά την παραμονή σε έναν κλειστό χώρο και ότι ακόμη και οι εκπαιδευμένοι επαγγελματίες κάνουν λάθη.
Αρχεία περιστατικών
Η InterManager, η διεθνής εμπορική ένωση για τον τομέα της διαχείρισης πλοίων και πληρωμάτων, τηρεί αρχεία αυτών των περιστατικών για λογαριασμό της ευρύτερης ναυτιλιακής κοινότητας, τα οποία μοιράζεται με τις ρυθμιστικές αρχές στο πλαίσιο του ρόλου της ως μη κυβερνητική οργάνωση (ΜΚΟ), μέλος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Οι στατιστικές αυτές αποκαλύπτουν ότι από το 1996 μέχρι σήμερα 310 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε κλειστούς χώρους – 224 ναυτικοί και 86 στελέχη της ξηράς σε 197 ατυχήματα.