Πρόσω ολοταχώς έχει βάλει η Contships Management, με στόχο την ανανέωση του στόλου της.
Η μεγαλύτερη ιδιωτική ναυτιλιακή εταιρεία με στόλο feeder containerships (900-1.500 TEUs), συμφερόντων Νικόλα Δ. Πατέρα, τους τελευταίους μήνες προχώρησε σε μια σειρά πωλήσεων των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων του στόλου της.
Και ενώ η αγορά ανέμενε την επόμενη κίνηση με αγορές ή ναυπηγήσεις, ο κ. Πατέρας αιφνιδίασε προχωρώντας σε μια πρωτοποριακή κίνηση.
Θα είναι η πρώτη ιδιωτική εταιρεία που θα αντλήσει κεφάλαια με bond από τη σκανδιναβική αγορά, ύψους 100 εκατ. δολαρίων.
Διατηρώντας το ελληνικό παραδοσιακό DNA μιας ναυτικής οικογένειας, και συνδυάζοντάς το με τις σύγχρονες απαιτήσεις.
Όπως είναι, για παράδειγμα, σε οικονομικούς όρους, η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, μέσω των τραπεζικών ιδρυμάτων, με χαμηλή μόχλευση.
Άλλωστε, όπως προκύπτει από την κατάθεση εγγράφων, τα οικονομικά στοιχεία που αναφέρονται στο prospectus είναι εντυπωσιακά.
Η καθαρή θέση της εταιρείας είναι 325 εκατ. δολάρια, τα μετρητά 30 εκατ. δολάρια, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί πληρωμές μερισμάτων την περίοδο 2021-2024 ύψους 274 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με τους στόχους που θέτει η εταιρεία, σε ό,τι αφορά τη χρήση των κεφαλαίων που θα προκύψουν από την εισαγωγή του bond, που θα έχει πενταετή διάρκεια, θα είναι νέα assets (πλοίων) αλλά και η αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων πιστώσεων.
Μάλιστα, το roadshow με Σκανδιναβούς επενδυτές έχει ήδη ξεκινήσει, και δεν αποκλείεται μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες για την έκδοση του bond.
Ηγέτης στα feeder
Η Contships είναι ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος διαχειριστής feeder containerhsips μεταφορικής ικανότητας από 900-1.500 TEUs και ελέγχει το 16% της παγκόσμιας χωρητικότητας στη συγκεκριμένη κατηγορία από private εταιρείες.
Ο στόλος της είναι ναυλωμένος σε κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, εξασφαλίζοντας υψηλά έσοδα (αφού έχει ήδη 61% κάλυψη του στόλου της για το 2025).
«Οι ισχυρές σχέσεις της Contships με τους σημαντικότερους ναυλωτές (MSC, CMACGM, MAERSK, COSCO, ZIM, HAPAG LLOYD) αποδεικνύονται από τις συχνές ανανεώσεις ναυλοσυμφώνων, εξασφαλίζοντας υψηλή αξιοποίηση του στόλου και κέρδη σε όλες τις αγορές», αναφέρει η εταιρεία, ενώ προσθέτει ότι ο μεγάλος και ομοιογενής στόλος της εξασφαλίζει σημαντικές οικονομίες κλίμακας, μια εξαιρετικά αποτελεσματική λειτουργία και χαμηλά λειτουργικά έξοδα.
Αναλύοντας την αγορά, τονίζει ότι τα feeders δραστηριοποιήθηκαν σε μια πολύ καλή αγορά τα τελευταία πέντε χρόνια, αφού όμως είχε προηγηθεί μια παρατεταμένη περίοδος υπερπροσφοράς χωρητικότητας.
Υπερπροσφορά που είχε τις ρίζες της στις υπερβολικές παραγγελίες νέων πλοίων πριν από το 2008 και την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Λόγω των «χαμηλών πτήσεων» τη δεκαετία του 2010, υπήρξαν περιορισμένες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, ενώ ο στόλος των feeders έχει μεγαλώσει, με αποτέλεσμα σήμερα πάνω από το 14% του στόλου να είναι ηλικίας άνω των 25 ετών, όταν ο εμπορικός κύκλος ζωής ενός εμπορικού πλοίου είναι μάξιμουμ τα 25 έτη.
Με το σημερινό βιβλίο παραγγελιών πλοίων στην κατηγορία μεγέθους της Contships να ανέρχεται μόλις στο 7% της υπάρχουσας χωρητικότητας και με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς να ασκούν μεγαλύτερη πίεση για «έξοδο» της παλαιότερης χωρητικότητας, είναι απίθανο να υπάρξει ουσιαστική αύξηση του στόλου τα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα, η ζήτηση στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια και οι θετικές προοπτικές για τα feeders υποστηρίζονται από το γεγονός ότι τόσο οι μέσες τιμές ναυλοσυμφώνων όσο και οι διάρκειες των συμβολαίων έχουν αυξηθεί το 2024.
Οι εταιρείες γραμμών τοποθετούνται για να εξασφαλίσουν χωρητικότητα για να είναι σίγουρες ότι θα καλύψουν τις μελλοντικές ανάγκες τους.