Ψήφο εμπιστοσύνης στις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων δίνουν οι αναλυτές τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι – παρά τις αυξανόμενες προκλήσεις- η ναυτιλιακή βιομηχανία παραμένει ένας βασικός πυλώνας του παγκόσμιου εμπορίου.
Στη λίστα που δημοσίευσε ο έγκυρος ιστότοπος χρηματιστηριακών συναλλαγών Insider Monkey για τις 10 καλύτερες μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών, οι μισές είναι ελληνικών συμφερόντων και αποτελούν τα top picks τόσο των θεσμικών επενδυτών όσο και των hedge funds. Όπως επισημαίνεται, προκειμένου να καταρτιστεί το top 10, εξετάστηκαν οι εταιρείες με κεφαλαιοποίηση (market cap) άνω των 500 εκατ. δολ., ενώ λήφθηκαν υπόψη το ευρύτερο περιβάλλον του κλάδου και οι παράγοντες που τον επηρεάζουν.
Το top 10
Στη 10η θέση βρίσκεται η Global Ship Lease (NYSE: GSL), συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, η οποία διαθέτει 68 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Όπως αναφέρει η ανάλυση, η εταιρεία διαχειρίζεται μεσαίου και μικρότερου μεγέθους containerships, που εξυπηρετούν τον παγκόσμιο εμπορικό κλάδο με έμφαση στην ευελιξία και την αποτελεσματικότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, οι αναλυτές «βλέπουν» ανοδικό δυναμικό (Upside Potential) της τάξης του 42,20% στη μετοχή της Global Ship Lease, ενώ αναφέρουν ότι 22 hedge funds ποντάρουν στη ναυτιλιακή. Σημειώνεται ότι η τιμή της μετοχής της στο κλείσιμο της περασμένης εβδομάδας ήταν στα 21,80 δολ.
Επιπλέον, τονίζεται ότι η εταιρεία, συμφερόντων Γιουρούκου, έχει δημιουργήσει μια σημαντική προθεσμιακή κάλυψη με το κλείδωμα μακροπρόθεσμων ναυλώσεων σε ελκυστικές τιμές, παρέχοντας «ασφάλεια για μελλοντικές ταμειακές ροές και στήριξη της μερισματικής πολιτικής».
Στην 9η θέση, βρίσκουμε την εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers (NYSE: SB), συμφερόντων του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, o στόλος της οποίας αποτελείται από 46 πλοία στο νερό και 7 υπό ναυπήγηση. Η εταιρεία είναι πάροχος υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και ειδικεύεται στη μεταφορά φορτίων όπως άνθρακας, σιτηρά και σιδηρομετάλλευμα.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Safe Bulkers έχει ανοδικό δυναμικό 48,76%, ενώ 11 hedge funds επενδύουν στην εταιρεία, η μετοχή της οποίας κινείται στα 3,63 δολ. Όσον αφορά το orderbook της εταιρείας, υπό ναυπήγηση βρίσκονται επτά νεότευκτα Kamsarmax κατηγορίας IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, δύο από τα οποία είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης, με προγραμματισμένες παραδόσεις, ένα το 2025, τέσσερα το 2026 και δύο το 2027. Η συνολική δαπάνη του προγράμματος νεότευκτων πλοίων είναι περίπου 662,1 εκατ. δολ., εκ των οποίων έχουν ήδη καταβληθεί 455,6 εκατ. δολ. ή το 69%.
Την 8η θέση του Insider Monkey για τις καλύτερες μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών καταλαμβάνει η Golden Ocean Group Limited (NASDAQ: GOGL), με έδρα τις Βερμούδες, η οποία εστιάζει κυρίως στον τομέα ξηρού χύδην φορτίου. Η GOGL έχει Upside Potential 48,76%, 18 hedge funds επενδύουν στην εταιρεία, ενώ η μετοχή της διαπραγματεύεται στα 8,97 δολ.
Η εταιρεία, που θεωρείται η εισηγμένη με τον μεγαλύτερο στόλο Capesize, ασχολείται κυρίως με τη μεταφορά χύδην εμπορευμάτων.
Στη λίστα ακολουθεί, στην 7η θέση, η ιρλανδική ναυτιλιακή εταιρεία δεξαμενόπλοιων προϊόντων και χημικών Ardmore Shipping Corporation (NYSE: ASC), η οποία ιδρύθηκε το 2010 κι έχει την έδρα της στο Pembroke των Βερμούδων.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, το ανοδικό δυναμικό της Ardmore είναι 56,57% και σε αυτήν ποντάρουν 22 hedge funds. Τέλος, η τιμή της μετοχής της στο κλείσιμο της περασμένης εβδομάδας ήταν στα 11,88 δολ.
Στην 6η θέση βρίσκεται η Genco Shipping & Trading Limited (NYSE:GNK), με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία δραστηριοποιείται στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, εστιάζοντας κυρίως στη μεταφορά ξηρού φορτίου χύδην.
Το ανοδικό δυναμικό της Genco είναι 66,45%, ενώ στην εταιρεία επενδύουν επίσης 22 hedge funds. Σε ό,τι αφορά την τιμή της μετοχής, σύμφωνα με τα στοιχεία, διαπραγματεύεται στα 14,04 δολ.
Στα μισά της διαδρομής, σε αυτό το top 10, συναντάμε τη Hafnia Limited (NYSE: HAFN), η οποία εξειδικεύεται στη μεταφορά πετρελαίου και προϊόντων. Η εταιρεία διαχειρίζεται έναν στόλο άνω των 100 product tankers και ταυτόχρονα διαθέτει ένα σημαντικό orderbook.
Όπως επισημαίνεται στην ανάλυση του Insider Monkey, το ανοδικό δυναμικό της ναυτιλιακής, με έδρα τη Σιγκαπούρη, είναι 70,13% και σε αυτήν ποντάρουν 13 hedge funds. Η τιμή της μετοχής της στο κλείσιμο της περασμένης εβδομάδας ήταν στα 5,29 δολ.
Στην 4η θέση της λίστας φιγουράρει η Navios Maritime Partners L.P. (NYSE: NMM), συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου. Ο στόλος της Navios αποτελείται από 74 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 56 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων 20 νεότευκτων (14 δεξαμενόπλοια Aframax/LR2 και έξι δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων MR2, ναυλωμένα με συμβόλαια bareboat), τα οποία αναμένεται να παραδοθούν έως το πρώτο εξάμηνο του 2028, και επτά νεότευκτων containerships, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν έως το 2026.
Οι αναλυτές «βλέπουν» ανοδικό δυναμικό της τάξης του 71,21% στη μετοχή της Navios, ενώ τονίζουν ότι 11 hedge funds επενδύουν στην ναυτιλιακή. Ταυτόχρονα, η μετοχή διαπραγματεύεται στα 44,39 δολ.
Η ανάλυση δίνει το «χάλκινο μετάλλιο» στη Star Bulk Carriers Corp. (NASDAQ: SBLK), συμφερόντων του Πέτρου Παππά, η οποία διαχειρίζεται έναν σύγχρονο στόλο 161 πλοίων με μέσο όρο ηλικίας περίπου τα 11 έτη. Τα κέρδη της εταιρείας στο εξάμηνο ανήλθαν σε 180,936 εκατ. δολ., έναντι 90,1 εκατ. δολ. στην αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ τα έσοδα διαμορφώθηκαν στους πρώτους έξι μήνες σε 612,2 εκατ. δολ., έναντι 462,7 εκατ. δολ. το 2023.
Το Upside Potential της Star Bulk Carriers είναι 73,38%, 24 hedge funds ποντάρουν στη ναυτιλιακή, ενώ η μετοχή της διαπραγματεύεται στα 15,25 δολ.
Στη 2η θέση βρίσκεται η TORM plc (NASDAQ: TRMD), μια εταιρεία δεξαμενόπλοιων η οποία δραστηριοποιείται στη μεταφορά προϊόντων διύλισης πετρελαίου και αργού πετρελαίου παγκοσμίως. Ο στόλος της ναυτιλιακής -που ιδρύθηκε το 1889 και έχει την έδρα της στο Λονδίνο- αποτελείται από περίπου 85 πλοία.
Το ανοδικό δυναμικό της TORM είναι 78,38%, ενώ στην εταιρεία επενδύουν 25 hedge funds. Όσον αφορά την τιμή της μετοχής, στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, ήταν στα 19,06 δολ.
Τέλος, στην κορυφή του top 10 συναντάμε την Okeanis Eco Tankers Corp. (NYSE: ECO) των Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου, που διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 20,42 δολ.
Ο στόλος της Okeanis, που αποτελείται από 14 δεξαμενόπλοια, παρουσίασε έσοδα ύψους 112,0 εκατ. δολ. και κέρδη ύψους 39,6 εκατ. δολ. για το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Παράλληλα, έχει Upside Potential 115,48%, ενώ 10 hedge funds επενδύουν στην εταιρεία.