Skip to main content

LNG carriers: Προμηνύεται δύσκολο το 2025

Έπειτα από δύο χρονιές όπου καταγράφηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές LNG στην Ευρώπη, η εικόνα το 2024 μεταβλήθηκε δραματικά, καθώς οι εισαγωγές ανά μήνα ήταν κάτω από 20 εκατ. κυβικά μέτρα

Εξαιρετικά ήσυχη χαρακτηρίζουν οι αναλυτές τη ναυλαγορά για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς βρισκόμαστε μία ημέρα πριν από την έλευση του 2025.

Όπως τονίζεται, έπειτα από δύο χρονιές όπου καταγράφηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές LNG στην Ευρώπη, η εικόνα το 2024 μεταβλήθηκε δραματικά, καθώς οι εισαγωγές ανά μήνα ήταν κάτω από 20 εκατ. κυβικά μέτρα και σε ορισμένους μήνες κάτω και από τα 15 εκατ. κυβικά μέτρα. Την ίδια ώρα, η πρόσφατη άνοδος τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, καθώς ο κρύος καιρός «τρόμαξε» την αγορά φυσικού αερίου, δεν έφτασε για να επωφεληθούν οι ναυτιλιακές εταιρείες με πλοία LNG, καθώς οι ναύλοι στη spot αγορά πιέζονται και από τη μεγάλη αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied o κρύος καιρός και το φαινόμενο Dunkelflaute (έλλειψη ηλιοφάνειας και άπνοια) μπορεί να είναι υποστηρικτικά προς το παρόν, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να αλλάξει το αφήγημα για το 2025 που προμηνύεται δύσκολο για τα LNG carriers. Σημειώνεται πως οι τιμές για εξάμηνες ναυλώσεις μειώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, στα 25.600 δολάρια ανά ημέρα, ενώ οι τιμές για περίοδο ενός έτους υποχώρησαν στα 33.067 δολάρια ανά ημέρα.

Η πιο απότομη πτώση παρατηρήθηκε στις τριετείς περιόδους, οι οποίες μειώθηκαν κατά 10.250 δολάρια στα 43.600 δολάρια ανά ημέρα. Καθώς οι μεσίτες και οι ιδιοκτήτες κλείνουν τα βιβλία για το 2024, πολλοί ανυπομονούν για ένα νέο ξεκίνημα το 2025, ελπίζοντας σε ανανεώσεις, νέες ευκαιρίες και ευνοϊκότερες συνθήκες αγοράς. Σε ό,τι αφορά τη spot αγορά οι τιμές ναύλωσης κυμαίνονται από 14.000 δολάρια την ημέρα μέχρι και 23.200 δολάρια.