Skip to main content

ΟΛΠ: Λιγότερες οι απώλειες στο εγχώριο τράνζιτ

Αύξηση κατά 6% των φορτίων καταγράφηκε στο 10μηνο στην προβλήτα Ι του Λιμένα Πειραιά

Πιέσεις στη διακίνηση του τράνζιτ, αλλά όχι του εγχώριου φορτίου, εξακολουθεί να δέχεται το λιμάνι του Πειραιά, αφού τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να εκτρέπονται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.

Από το πρώτο λιμάνι λιμάνι της χώρας και συγκεκριμένα από την προβλήτα Ι που διαχειρίζεται η ΟΛΠ σε επίπεδο 10μήνου διακινήθηκαν συνολικά 465.000 TEUs, αύξηση 6% σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα, πάντως, με στοιχεία της Cosco Shipping Port, τον Οκτώβριο του 2024 από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακινήθηκαν 391.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 402.000 τον ίδιο μήνα του 2023, σημειώνοντας πτώση κατά 2,7%.

Το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ υποχώρησε 9% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023.

Συνολικά το 10μηνο του 2024 διακινήθηκαν 3,498 εκατ. TEUs έναντι 3,844 εκατ. TEUs το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Η συνολική διακίνηση των containers στα 36 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, συνέχισε να αυξάνεται τον Οκτώβριο του 2024 κατά 3,5% (9,621 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 9,294 τον ίδιο μήνα του 2023).

Σε επίπεδο 10μήνου του 2024 από τους τερματικούς σταθμούς που διαχειρίζεται η Cosco διακινήθηκαν συνολικά 92,769 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 87,130 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023, αύξηση 6,5%.

Όσον αφορά τη διακίνηση στην Κίνα, οι τερματικοί σταθμοί στις περιοχές του Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ και της νοτιοδυτικής ακτής σημείωσαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις, με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα κινεζικά λιμάνια Nantong, Wuhan και Beibu Gulf Port να αυξάνεται κατά 44,7%, 133,9% και 12,3% αντίστοιχα.

Επίσης οι υπερπόντιοι τερματικοί σταθμοί συνέχισαν να παρουσιάζουν ισχυρά σημάδια ανάπτυξης και ανάκαμψης, με τη διακίνησή τους να αυξάνεται κατά 8,3%.

Μεταξύ αυτών, οι τερματικοί σταθμοί του Abu Dhabi, της Cosco Shipping Port Spain και Zeebrugge σημείωσαν πολύ καλές επιδόσεις, με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τους να αυξάνεται κατά 89,8%, 27,4% και 220,9% αντίστοιχα.

Διεθνείς εξελίξεις

Το λιμάνι Chancay, που βρίσκεται στο κεντρικό τμήμα της ακτογραμμής του Περού, περίπου 78 χλμ. βόρεια της Λίμα, εγκαινίασε στη Νότια Αμερική ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ, μια επένδυση ύψους 1,3 δισ. δολ. από το Πεκίνο, καθώς επιδιώκει να επεκτείνει το εμπόριο και την επιρροή του στην ήπειρο.

Με τη ζήτηση της Κίνας για αγροτικά προϊόντα και μέταλλα από τη Λατινική Αμερική να αυξάνεται, ο Σι θα συμμετάσχει στη σύνοδο κορυφής της Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα και στη συνέχεια στη σύνοδο κορυφής της Ομάδας των 20 στο Ρίο Ντε Τζανέιρο, όπου θα πραγματοποιήσει επίσης επίσκεψη στη Βραζιλία.

Ο Σι και ο πρόεδρος του Περού Ντίνα Μπολουάρτε συμμετείχαν μέσω βιντεοκλήσης στα εγκαίνια του λιμανιού Chancay.

Ο Σι δήλωσε ότι το Chancay είναι ένα λιμάνι βαθέων υδάτων, 15 θέσεων, και αποτελεί την επιτυχή έναρξη ενός «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού του 21ου αιώνα» και μέρος της κινεζικής πρωτοβουλίας Belt and Road, της σύγχρονης αναβίωσης του αρχαίου εμπορικού δρόμου του μεταξιού.

Η επένδυση του Πεκίνου στο λιμάνι Chancay, όπου κατέχει το 60%, έχει σημάνει συναγερμό στην Ουάσιγκτον, εν μέσω ανησυχιών ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από το κινεζικό ναυτικό και για τη συλλογή πληροφοριών.

Η Cosco δήλωσε ότι το λιμάνι βαθέων υδάτων παρέχει γεωγραφικά πλεονεκτήματα, που επιτρέπουν την «απρόσκοπτη» συνδεσιμότητα των logistics.

Η προβλήτα, μήκους 1.500 μέτρων, περιλαμβάνει δύο θέσεις ελλιμενισμού εμπορευματοκιβωτίων και δύο θέσεις ελλιμενισμού πολλαπλών χρήσεων.

Μπορεί να χειριστεί τα μεγαλύτερα κιβωτιοφόρα πλοία και έχει ετήσια χωρητικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων 1 εκατ. TEUs, καθώς και 6 εκατ. τόνων χύδην φορτίου και 160.000 οχημάτων.

Το λιμάνι συνδέεται απευθείας με την Παναμερικανική Οδό μέσω σήραγγας μήκους 1,8 χλμ. Η Cosco περιέγραψε την εγκατάσταση, η οποία θα απασχολεί αρχικά 8.000 άτομα, ως το «πρώτο πράσινο και έξυπνο λιμάνι» στη Νότια Αμερική.