Αυξημένα έσοδα και κέρδη κατέγραψε η Danaos Corporation, συμφερόντων του δρ. Ιωάννη Κούστα, σε επίπεδο τόσο τριμήνου όσο και εννεαμήνου, με την εταιρεία να «χτίζει» πάνω στα ισχυρά αποτελέσματα του 2023 και του πρώτου μισού του 2024.
Ώθηση στην πορεία της εταιρείας δίνουν τα συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 3,3 δισ. δολαρίων, ακολουθώντας τη θετική πορεία της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς containers.
Ο στόλος της εισηγμένης στο NYSE εταιρείας βρίσκεται μια ανάσα από το ορόσημο των 100 πλοίων, καθώς αυτή τη στιγμή διαθέτει 70 containerships στο νερό, μεγεθών 2.200 μέχρι 13.100 TEUs και συνολικής μεταφορικής ικανότητας 465.463 TEUs.
Παράλληλα, η εταιρεία διαθέτει 10 bulk carriers τύπου capesize, ενώ ταυτόχρονα βρίσκονται υπό ναυπήγηση 17 containerships.
Η αγορά
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο δρ Ιωάννης Κούστας τονίζει ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων παρέμεινε πολύ ισχυρή και το τρίτο τρίμηνο του 2024, επιτρέποντας στην Danaos Corporation να προσθέσει ένα ποσό άνω των 300 εκατ. δολαρίων στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναυλοσυμφώνων, το οποίο πλέον ανέρχεται σε 3,3 δισ. δολάρια και αφορά deals με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών παγκοσμίως.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Έλληνας εφοπλιστής χαρακτηρίζει ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι 14 νεότευκτα υπό παραγγελία πλοία έχουν συμβασιοποιηθεί για 5 χρόνια, εκτός από δύο που η συμφωνία είναι για συμβόλαιο 2 ετών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα κέρδη ισχυροποιούνται έτι περισσότερο εξαιτίας της κάλυψης του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ναυλώσεις στο 100% για το 2024, στο 94% για το 2025 και στο 73% για το 2026.
Σε ό,τι αφορά την αγορά μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο δρ Κούστας αναφέρει ότι ήταν «ήπια» το τελευταίο διάστημα, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί σε εποχιακές διαταραχές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, καθώς και στη μείωση της κινεζικής παραγωγής χάλυβα.
«Ο στόλος bulk carriers παρουσίασε αρκετά καλά αποτελέσματα κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου και αναμένουμε να βελτιωθούν σταδιακά οι ναύλοι καθώς μεταβαίνουμε στο 2025», προσθέτει.
O διευθύνων σύμβουλος της Danaos επισημαίνει ότι η εταιρεία θεωρείται θωρακισμένη από την ασταθή και απρόβλεπτη φύση του τρέχοντος παγκόσμιου σκηνικού, λόγω της βεβαιότητας που παρέχει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναυλοσυμφώνων στα containerships, ενώ, σχολιάζοντας τις πρόσφατες εκλογές στις ΗΠΑ, ο δρ Κούστας επισημαίνει ότι η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ εισήγαγε νέα αβεβαιότητα σχετικά με τη μελλοντική χάραξη πολιτικής και τις επιπτώσεις της στη ναυτιλιακή αγορά.
«Ο πρόεδρος Τραμπ έχει δηλώσει ανοιχτά την πρόθεσή του να εφαρμόσει ή να αυξήσει τους εμπορικούς δασμούς. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των κινήσεων στα εμπορευματοκιβώτια ή τουλάχιστον να αλλάξει τις εμπορικές διαδρομές».
Κέρδη
Σε επίπεδο εννεαμήνου τα έσοδα της Danaos «σκαρφάλωσαν» στα 755,931 εκατ. δολ., έναντι 724,268 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2024 τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 256,176 εκατ. δολ. από 239,215 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Την ίδια ώρα, τα κέρδη της εισηγμένης ανήλθαν στα 414,646 εκατ. δολάρια στο εννεάμηνο του 2024, έναντι 426,378 εκατ. δολαρίων πέρυσι.
Για το τρίτο τρίμηνο του έτους η κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 122,996 εκατ. δολάρια, έναντι 133,156 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Διανομή μερίσματος 0,85 δολ. ανά μετοχή
H ρευστότητα της εταιρείας διαμορφώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 στα 784,509 εκατ. δολ. Σε αυτό το πλαίσιο, η Danaos προχωρά στη διανομή μερίσματος 0,85 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2024, το οποίο θα καταβληθεί στις 4 Δεκεμβρίου 2024 και -σύμφωνα με την εταιρεία- είναι αυξημένο κατά 6,25% σε σύγκριση με την προηγούμενη διανομή.
Ενισχυτικά λειτούργησε η ολοκλήρωση της πώλησης του containership Stride για σκραπ, τον Μάρτιο του 2024, η οποία απέφερε έξτρα κέρδη 9,9 εκατ. δολ.
Σημειώνεται ότι το πλοίο ήταν εκτός ναυλώσεων από τις 8 Ιανουαρίου 2024 λόγω ζημιών από φωτιά στο μηχανοστάσιο που στη συνέχεια περιορίστηκε.
Παράλληλα, η αξία της Danaos φτάνει το 1,8 δισ. δολ. και ο δείκτης καθαρού χρέους/EBITDA το 0,40, ενώ η μετοχή της εταιρείας, που κατέχει έναν από τους μεγαλύτερους στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, διατηρεί τη σύσταση «Buy» και διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 81,96 δολ. ανά μετοχή.