Συνεχίζει την ανοδική της πορεία η Yangzijiang Shipbuilding Holdings, η μεγαλύτερη ιδιωτική ναυπηγική εταιρεία της Κίνας, με τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου να αντικατοπτρίζουν τον ούριο άνεμο που πνέει τα τελευταία χρόνια στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Oπως τονίζουν αναλυτές, τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου της Yangzijiang Shipbuilding ξεπερνούν ακόμη και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις και αυτό γιατί οι νέες παραγγελίες αυξάνονται ολοένα και περισσότερο.
Σύμφωνα με την εταιρεία, έως και τις 7 Νοεμβρίου 2024 έχουν εξασφαλιστεί παραγγελίες για 98 πλοία αξίας 11,64 δισεκατομμυρίων δολαρίων – ποσοστό που αντιστοιχεί στο 259% του ετήσιου στόχου.
Το 84% του order book είναι πλοία φιλικά προς το περιβάλλον, που ευθυγραμμίζονται με τις παγκόσμιες τάσεις της πράσινης μετάβασης και ενισχύουν τη δέσμευση της εταιρείας για βιώσιμη ανάπτυξη.
Ειδικότερα, οι τελευταίες παραγγελίες περιλαμβάνουν 16 gas carriers, 32 LNG carriers διπλού καυσίμου και 17 πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης.
Αυτά τα προηγμένα πλοία, σύμφωνα με τη διοίκηση της κινεζικής εταιρείας, δίνουν το μήνυμα για τις αυξανόμενες δυνατότητες που υπάρχουν με φόντο την πράσινη τεχνολογία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά στο βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων Yangzijiang καταγράφονται 224 πλοία αξίας 22,14 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με την εταιρεία να έχει εξασφαλισμένα έσοδα έως το 2029.
Στο πλαίσιο αυτό, οι μονάδες που κατασκευάζονται στις γιάρδες του μεγαλύτερου ιδιωτικού ναυπηγικού ομίλου της Κίνας είναι 95 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 38 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 64 δεξαμενόπλοια πετρελαιοειδών/χημικών προϊόντων και 27 πλοία μεταφοράς αερίου.
Ετήσιος στόχος
Επιπλέον, ήδη εντός του 2024, τα συγκεκριμένα ναυπηγεία έχουν παραδώσει 57 πλοία, επιτυγχάνοντας το 90% του ετήσιου στόχου για 63 παραδόσεις, δύο μήνες πριν τελειώσει η χρονιά.
Μάλιστα, όπως αναφέρει η εταιρεία, «με λιγότερες από 60 ημέρες να απομένουν για το 2024, η Yangzijiang λειτουργεί με το πόδι τέρμα στο γκάζι, έχοντας ως στόχο να ολοκληρώσει τους στόχους της χρονιάς και να συνεχίσει τις εντυπωσιακές επιδόσεις».
Στα υπό παραγγελία πλοία των εν λόγω κινεζικών ναυπηγείων βρίσκονται και δύο δεξαμενόπλοια LR1 του Γιώργου Προκοπίου, ενώ παλαιότερα στα σημαντικότερα deals της Yangzijiang ήταν και αυτό με την ελληνική εταιρεία Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου.
Επέκταση
Πριν από λίγους μήνες, τα ναυπηγεία Yangzijiang επεκτάθηκαν, αναπτύσσοντας 866.671 τετραγωνικά μέτρα γης στην πόλη Jingjiang σε νέες εγκαταστάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η γη διαθέτει περίπου 1,3 χλμ. ακτογραμμής του ποταμού Yangtze και βρίσκεται δίπλα στην υπάρχουσα ναυπηγική βάση της εταιρείας Jiangsu Yangzi Xinfu.
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης έχει διαθέσει 413 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή του νέου ναυπηγείου που σκοπεύει να ολοκληρώσει εντός δύο ετών.
Παράλληλα, η Yangzijiang Shipbuilding σύναψε πρόσφατα συμφωνία με την ιαπωνική Tsuneishi Holdings για να αποκτήσει μερίδιο 34% στη ναυπηγική βιομηχανία Tsuneishi Group (Zhoushan) μέσω ιδιωτικής κατανομής μετοχών αξίας 117 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι δύο εταιρείες έχουν συνεργαστεί σε διάφορους τομείς της ναυπηγικής βιομηχανίας μέσω της κοινοπραξίας τους στη ναυπηγική βιομηχανία Jiangsu YangziMitsui (YAMIC). Η Tsuneishi από την πλευρά της είναι ένας από τους κορυφαίους ναυπηγικούς ομίλους της Ιαπωνίας, έχει ναυπηγεία στο εξωτερικό, στο Zhoushan της Κίνας, καθώς και στις Φιλιππίνες.
Σημειώνεται πως τα τελευταία χρόνια, η επέκταση των κινεζικών ναυπηγείων βρίσκεται στο επίκεντρο, με πολλές μονάδες να μιμούνται την κίνηση της Yangzijiang.
Ενδεικτικά, η Hengli Heavy Industry σχεδιάζει να αυξήσει την ετήσια ναυπηγική της ικανότητα σε 7,1 εκατομμύρια τόνους, περισσότερο από το διπλάσιο της τρέχουσας παραγωγής της, και είναι ένα από τα πολλά κινεζικά ναυπηγεία που αναπτύσσουν νέες εγκαταστάσεις για να ανταποκριθούν στη μεγάλη ζήτηση.
Από την πλευρά της και η New Times Shipbuilding έλαβε πρόσφατα την έγκριση της τοπικής κυβέρνησης για να κατασκευάσει ακόμη μία γιάρδα.
Διαιτησία
Την ίδια ώρα, τα ναυπηγεία Yangzijiang έχουν εμπλακεί σε διαδικασίες διαιτησίας σχετικά με ένα συμβόλαιο νεότευκτων πλοίων, το οποίο κατέρρευσε πρόσφατα.
Πιο συγκεκριμένα, ένας απροσδιόριστος πελάτης -όπως τονίζεται- είχε κάνει παραγγελίες για έως και 10 πλοία στα τέλη του 2021 αξίας 900 εκατομμυρίων δολαρίων, για να τις ακυρώσει λίγους μήνες αργότερα στις αρχές του 2022.
Από την πλευρά της η πλοιοκτήτρια εταιρεία ισχυρίστηκε ότι υπήρξε παραβίαση της σύμβασης και ζήτησε αποζημίωση 835 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας κερδών, καθώς και επιστροφής των πληρωμών που έγιναν, οι οποίες συνολικά ανέρχονται σε 3,3 εκατομμύρια δολάρια.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι τα ναυπηγεία στην Kίνα -και στην Ασία γενικότερα- αξιοποιούν στο έπακρο την τρέχουσα άνθηση των νεότευκτων πλοίων, με τα στοιχεία από τα τέλη Ιουνίου να υποδηλώνουν ότι ο αριθμός των ενεργών ναυπηγείων έχει αυξηθεί κατά 17,7% κατά την τελευταία διετία.
Ειδικότερα, τα κινεζικά ναυπηγεία είδαν τις νέες παραγγελίες να αυξάνονται κατά 51,9%, στους 87,11 εκατ. τόνους στο 9μηνο του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 74,7% του παγκόσμιου συνόλου.
Επιπρόσθετα, η Κίνα έλαβε πάνω από το 70% των παραγγελιών παγκοσμίως για πράσινα πλοία και πέτυχε πλήρη κάλυψη σε όλους τους βασικούς τύπους πλοίων κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Βιομηχανίας της χώρας.