«Ούριος άνεμος» επικράτησε σε επίπεδο εσόδων και κερδών για την εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Global Ship Lease, συμφερόντων Γιώργου Γιουρούκου, κατά το τρίτο τρίμηνο και κατ’ επέκταση στο εννεάμηνο της φετινής χρονιάς.
Παρά το ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον και τις αναδρομολογήσεις των πλοίων από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, η εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο 68 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρουσίασε κερδοφόρα αποτελέσματα.
«Παρά το αβέβαιο μακροοικονομικό περιβάλλον, οι παράγοντες που οδήγησαν στη σημαντική δυναμική της αγοράς ναύλωσης containerships καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 παραμένουν
ακέραιοι. Η αύξηση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων ήταν υγιής και η ουσιωδώς διευρυμένη μέση διάρκεια ταξιδιού, λόγω των αναδρομολογήσεων από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, συνεχίζει να “τεντώνει” τον παγκόσμιο στόλο στα όριά του, με την αδρανή χωρητικότητα να είναι σχεδόν μηδενική, αναγκάζοντας τις εταιρείες τακτικών γραμμών να επιταχύνουν τους στόλους τους για να αντισταθμίσουν τους περιορισμούς χωρητικότητας», δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Γιουρούκος.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι «με περιορισμένη προσφορά και χωρητικότητα σε υψηλή τιμή, συνεχίζουμε να “κλειδώνουμε” την τρέχουσα δυναμική της αγοράς με ελκυστικές πολυετείς ναυλώσεις ακόμη και για ορισμένα από τα παλαιότερα πλοία του στόλου μας, προσθέτοντας σχεδόν 600 εκατ. δολ. σε συμβολαιοποιημένα έσοδα από την αρχή του έτους, συμπεριλαμβανομένων μόλις 200 εκατ. δολ. κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου».
Έσοδα και κέρδη
Σε επίπεδο εννεαμήνου, τα λειτουργικά έσοδα της Global Ship Lease από χρονοναυλώσεις ανήλθαν σε 528,6 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 32,7 εκατ. ή 6,6% σε σχέση με τα λειτουργικά έσοδα ύψους 495,9 εκατ. δολ. κατά τη συγκριτική περίοδο του 2023.
Σε επίπεδο τριμήνου, τα λειτουργικά έσοδα που προέρχονται από χρονοναυλώσεις ανήλθαν σε 174,1 εκατ. δολ., μειωμένα κατά 0,4 εκατ. ή 0,2% σε σχέση με τα λειτουργικά έσοδα των 174,5 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρονιάς.
Tα καθαρά κέρδη για το τρίτο τρίμηνο, που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, ανήλθαν σε 78,8 εκατ. δολ. έναντι 82,7 εκατ. το ίδιο διάστημα του 2023, μειωμένα κατά 4,7%.
Ταυτόχρονα, στους εννέα πρώτους μήνες του έτους τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 253,9 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10,2% σε σχέση με το καθαρό αποτέλεσμα των 230,3 εκατ. για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
H Global Ship Lease ανακοίνωσε μέρισμα ύψους 0,45 δολ. ανά κοινή μετοχή κατηγορίας Α’ για το τρίτο τρίμηνο του 2024, το οποίο θα καταβληθεί στις/ή περί τις 4/12/2024 στους κοινούς μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο αρχείο της εταιρείας στις 22/11/2024. Στις 4/9/2024 είχε καταβάλει επίσης μέρισμα 0,45 δολ. ανά κοινή μετοχή κατηγορίας Α’ για το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Ο στόλος
Στις 30/9/2024, η Global Ship Lease κατείχε 68 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από 2.207 έως 11.040 TEUs, με συνολική χωρητικότητα 376.723 TEUs. Τα 36 πλοία είναι τύπου post-panamax ευρείας διατομής.
Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων, που αποτελούνται κυρίως από τα έξοδα του πληρώματος,
του πετρελαίου, των επισκευών, της συντήρησης, της ασφάλισης και των αμοιβών τεχνικής διαχείρισης, αυξήθηκαν κατά 1,1%, σε 46,6 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024, έναντι 46,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Το μέσο κόστος ανά ημέρα ιδιοκτησίας κατά το τρίτο τρίμηνο ήταν 7.447 δολ., έναντι 7.369 δολ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, αυξημένο κατά 78 δολ. ανά ημέρα ή 1,1%.
Για το εννεάμηνο που έληξε στις 30/9/2024, τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ανήλθαν σε 141,6 εκατ. δολ. ή κατά μέσο όρο 7.601 δολ. ανά ημέρα, έναντι 132,3 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023 ή 7.337 δολ. ανά ημέρα, δηλαδή αύξηση 264 δολ. ανά ημέρα ιδιοκτησίας ή 3,6%.
Οι ναυλώσεις
Στις 30/9/2024 η μέση εναπομένουσα διάρκεια των ναυλώσεων της εταιρείας, μέχρι το μέσο σημείο επαναπαράδοσης, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων προαίρεσης υπό τον έλεγχο της εταιρείας και εκτός εάν έχει ληφθεί ειδοποίηση επαναπαράδοσης, ήταν 2,3 έτη σε σταθμισμένη βάση TEU.
Τα συμβατικά έσοδα ήταν 1,78 δισ. δολ. στην ίδια βάση και 2,15 δισ. δολ. συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων προαίρεσης υπό τον έλεγχο των ναυλωτών και με την τελευταία ημερομηνία επαναπαράδοσης, που αντιπροσωπεύουν μια μέση σταθμισμένη εναπομένουσα διάρκεια 2,8 ετών.