Επιβράδυνση κερδών και εσόδων σε επίπεδο τρίτου τριμήνου και εννεαμήνου, λόγω και ασθενέστερων εσόδων ναύλωσης από τα οκτώ VLCC, παρουσίασε η Okeanis Eco Tankers (OET), συμφερόντων των Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου.
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και ιδιοκτήτρια 14 μεγάλων, σύγχρονων δεξαμενόπλοιων, κατέγραψε καθαρά κέρδη 14,6 εκατ. δολαρίων το γ’ τρίμηνο του 2024, έναντι 19,4 εκατ. δολαρίων το γ’ τρίμηνο του 2023, μειωμένα κατά 25%.
Την ίδια περίοδο η εταιρεία εμφάνισε έσοδα ύψους 84,9 εκατ. δολαρίων, έναντι 89,1 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2023.
«Το γ’ τρίμηνο παρουσίασε εξασθένηση των τιμών, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη χαμηλότερη ζήτηση λόγω της αυξημένης συντήρησης των διυλιστηρίων και συνάδει με τη συνήθη εποχικότητα», ανέφερε η εταιρεία σε παρουσίαση που συνοδεύει τα οικονομικά της αποτελέσματα.
Τα οκτώ VLCC είδαν το μέσο ισοδύναμο έσοδο χρονοναύλωσης να μειώνεται στα 43.100 δολάρια ανά ημέρα, από 57.900 δολάρια ανά ημέρα την ίδια περίοδο του 2023.
Χρονοναύλωση
Σε επίπεδο εννεαμήνου τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 95,7 εκατ. δολαρίων, έναντι 124,0 εκατ. δολ. το ίδιο διάστημα του 2023, μειωμένα κατά 25%.
Όσον αφορά το έσοδα εννεαμήνου, αυτά ανήλθαν στα 308 εκατ. δολ., έναντι 321 εκατ. δολ. το ίδιο διάστημα του 2023.
Να σημειώσουμε ότι το σύνολο του στόλου της ΟΕΤ απασχολήθηκε στη spot αγορά, που επιδεινώθηκε μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου.
Τα μέσα έσοδα από ισοδύναμα χρονοναύλωσης ανήλθαν σε 52,2 εκατ. δολ. το γ’ τρίμηνο του 2024, έναντι 59,7 εκατ. δολ. το γ’ τρίμηνο του 2023.
Το ημερήσιο ποσοστό χρονοναύλωσης σε ολόκληρο τον στόλο ανήλθε σε 43.900 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας το γ’ τρίμηνο του 2024.
Στο 4ο τρίμηνο του 2024 μέχρι σήμερα, το 63% των διαθέσιμων ημερών spot VLCC έχει κλειστεί με μέσο ποσοστό χρονοναύλωσης 46.900 δολ. ανά ημέρα και το 70% των διαθέσιμων Suezmax έχει κλειστεί με μέση τιμή 40.200 δολ. ανά ημέρα.
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 ο στόλος της εταιρείας αποτελούνταν από 14 πλοία με μέση ηλικία 5 ετών και συνολική χωρητικότητα περίπου 3,5 εκατ. τόνους νεκρού βάρους (έξι πλοία Suezmax με μέση ηλικία 6 ετών και οκτώ πλοία VLCC με μέση ηλικία 4 ετών.)
Η Okeanis Eco Tankers (ΟΕΤ) δήλωσε τον Αύγουστο ότι έχει μετατρέψει τον μισό στόλο της VLCC σε καθαρά δεξαμενόπλοια προϊόντων, που περιγράφει ως πλοία «LR4», για να αποκομίσει υψηλότερα κέρδη σε εφάπαξ ευκαιρίες απασχόλησης.
Αυτή η στρατηγική κίνηση, η οποία τονίστηκε στην τηλεδιάσκεψη, υπογραμμίζει την προσαρμοστικότητα της OET στην πλοήγηση σε ένα δύσκολο περιβάλλον της αγοράς, που χαρακτηρίζεται από τις διακυμάνσεις των τιμών των δεξαμενόπλοιων αργού και προϊόντων.
Παράγοντα επίσης αποτέλεσαν και οι υψηλότερες τιμές των δεξαμενόπλοιων προϊόντων, οι οποίες εν μέρει οφείλονται στον κίνδυνο που ενέχουν οι διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
Μέρισμα
Η Okeanis Eco Tankers Corp. ανακοίνωσε ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε τη διανομή μερίσματος στις κοινές μετοχές της, που ταξινομείται ως επιστροφή κεφαλαίου για λογιστικούς σκοπούς.
Το ποσό μερίσματος ανέρχεται σε 0,45 δολ. ανά κοινή μετοχή, ενώ τα μερίσματα που θα καταβληθούν σε κοινές μετοχές εγγεγραμμένες στο Euronext VPS θα διανεμηθούν σε ΝΟΚ.
Ποια είναι η Okeanis Eco Tankers
Η OET είναι μια κορυφαία διεθνής εταιρεία δεξαμενόπλοιων, που παρέχει θαλάσσιες μεταφορές αργού πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων.
Η εταιρεία συστάθηκε στις 30 Απριλίου 2018 σύμφωνα με τους νόμους της Δημοκρατίας των Νήσων Μάρσαλ και είναι εισηγμένη στο Oslo Bοrs με το σύμβολο OET και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με το σύμβολο ECO.
Ο πλωτός στόλος αποτελείται από έξι σύγχρονα δεξαμενόπλοια Suezmax με εξοπλισμό scrubber και οκτώ σύγχρονα δεξαμενόπλοια VLCC με εξοπλισμό scrubber.