Την πρώτη δημόσια αποκάλυψη της τεράστιας οικονομικής δυναμικής του ναυτιλιακού ομίλου της Μαρίας Αγγελικούση έφερε το deal της χρονιάς με την εξαγορά του στόλου της Altera Shuttle Tankers, έναντι 2 δισ. δολαρίων.
Όπως μεταδίδει η Tradewinds από το Λονδίνο, με αφορμή την εξαγορά του στόλου, η μητρική Altera Investments πραγματοποίησε ένα conference call όπου παρουσιάστηκαν τα οικονομικά δεδομένα του ομίλου από τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο Sveinung Stohle και τον οικονομικό διευθυντή Ανδρέα Παπαχριστοδούλου σε επενδυτές και αναλυτές.
Ο στόλος του ομίλου Αγγελικούση (Maran Gas, Maran Tankers, Maran Dry) περιλαμβάνει 144 πλοία: Τα 42 είναι bulk carriers, τα 54 δεξαμενόπλοια και 48 LNG carriers. Παράλληλα ο όμιλος έχει ακόμα 23 πλοία υπό παραγγελία.
Οι αριθμοί αυτοί δεν περιλαμβάνουν φυσικά το τελευταίο deal για τα 18 shuttle tankers, τα οποία ειδικεύονται στη φόρτωση πετρελαίου από πλωτές πλατφόρμες εξόρυξης.
Σύμφωνα με τα όσα παρουσίασαν τα δύο ανώτατα στελέχη του ελληνικού ομίλου, το EBITDA στο εννεάμηνο του 2024 είναι στο 1,9 δισ. δολάρια, ενώ ο μέσος όρος της τελευταίας πενταετίας είναι στο 1,8 δισ. δολάρια.
Το ύψος των EBITDA του ομίλου ξεπερνά σχεδόν το σύνολο των ανταγωνιστικών ξένων ομίλων, αν εξαιρεθούν τα μεγαθήρια των liners, όπως είναι η Maersk ή η CMA CGM.
Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων είναι 13%, έναντι 14% κατά μέσο όρο πενταετίας, ενώ η λογιστική αξία των ιδίων κεφαλαίων είναι στα 11,2 δισ. δολάρια.
Στις 30 Σεπτεμβρίου η λογιστική αξία των πλοίων ανερχόταν σε 14,2 δισ. δολάρια, ενώ τα μετρητά και οι τίτλοι της αγοράς προσθέτουν άλλα 2,6 δισ. δολάρια σε αυτό.
Σύμφωνα με όσα παρουσιάστηκαν, το ενεργητικό του ομίλου έχει διαμορφωθεί στα 16,8 δισ. δολάρια, ενώ το σύνολο των πιστώσεων του ομίλου ανέρχεται σε 5,6 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαχριστοδούλου, «η τρέχουσα καθαρή θέση των πιστώσεων είναι στο 21%. Αυτό είναι δραματικά μειωμένο σε σχέση με τον προηγούμενο πενταετή μέσο όρο του 39%», πρόσθεσε.
Ο όμιλος προβλέπεται να είναι ελεύθερος χρέους μέχρι το 2028. «Νομίζω πως ήταν σημαντικό ότι είχαμε τη δυνατότητα και τη βούληση να αποπληρώσουμε μεγάλο μέρος του χρέους μπαίνοντας σε αυτό το περιβάλλον υψηλών επιτοκίων», εξήγησε ο κ. Παπαχριστοδούλου.
Οι επενδύσεις
Το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων αποτελείται από 12 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και 11 δεξαμενόπλοια.
Ο όμιλος Αγγελικούση δαπανά κατά μέσο όρο 1 δισ. δολάρια κάθε χρόνο για νεότευκτα πλοία.
«Όλη η χρηματοδότηση γι’ αυτό έχει συναφθεί με πολύ ανταγωνιστικά επιτόκια» δήλωσε ο κ. Παπαχριστοδούλου.
Αυτό ανέρχεται συνολικά σε 2,7 δισ. δολάρια ή στο 70% του κόστους των πλοίων, ενώ το μικτό μέσο κόστος επιτοκίου είναι στο 6%. «Είναι κυμαινόμενο, αλλά είναι swapped και έχουμε περίπου 30% αντισταθμισμένο», σημείωσε.
«Έναρξη ενός συναρπαστικού νέου κεφαλαίου στα δεξαμενόπλοια»
Η συμφωνία για την απόκτηση της Altera Shuttle Tankers (AST) καθιστά αμέσως την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία δεύτερο μεγαλύτερο φορέα εκμετάλλευσης στον εξειδικευμένο τομέα των Shuttle, μετά την Knutsen NYK Offshore Tankers, που διαθέτει 28 δεξαμενόπλοια.
Η Altera Shuttle Tankers L.L.C. είναι ένας κορυφαίος πάροχος δεξαμενόπλοιων μεταφοράς από πλατφόρμες εξόρυξης, κατέχοντας και εκμεταλλευόμενη 18 τάνκερ μεταφοράς στη Βραζιλία, στον Καναδά και στη Βόρεια Θάλασσα.
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι μία από τις συνδεδεμένες εταιρείες μας υπέγραψε συμφωνία για την εξαγορά της Altera Shuttle Tankers», δήλωσε η Μαρία Αγγελικούση, διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου.
«Η μακρόχρονη πορεία της AST και ο εξαιρετικά εξελιγμένος στόλος δεξαμενόπλοιων, σε συνδυασμό με την κοινή κουλτούρα της αριστείας και τη δέσμευση για ένα βιώσιμο μέλλον, σημαίνουν ότι ο όμιλος είναι σταθερά τοποθετημένος να προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες σε πελάτες με όλο το επεκτεινόμενο εύρος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πλοίων στην αγορά» επεσήμανε η ίδια.
Ο Duncan Donaldson, διευθύνων σύμβουλος της Altera Infrastructure, κορυφαίου παγκόσμιου ομίλου υπηρεσιών ενεργειακών υποδομών με υπεράκτιες πετρελαϊκές περιοχές της Βόρειας Θάλασσας, της Βραζιλίας, της Δυτικής Αφρικής και της Ανατολικής Ακτής του Καναδά, στον οποίο ανήκει η Altera Shuttle Tankers L.L.C., είπε ότι «η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών σηματοδοτεί την έναρξη ενός συναρπαστικού νέου κεφαλαίου στα δεξαμενόπλοια με έναν αγοραστή που μοιράζεται τις βασικές μας αξίες, ιδίως όσον αφορά την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την ομαδική εργασία και την καινοτομία».
Όμιλος Αγγελικούση: Συμφωνία για εξαγορά του στόλου των Altera Shuttle Tankers αξίας 2 δισ. δολαρίων