Στόχο να μειώσει την ένταση άνθρακα του στόλου της κατά 20% έως το 2028 έχει βάλει η Diana Shipping.
Στο πλαίσιο της πράσινης πολιτικής της, η Diana Shipping έχει δεσμευτεί για νέες ναυπηγήσεις πλοίων με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ειδικότερα, έχει συμφωνήσει να αποκτήσει δύο υψηλής αποδοτικότητας πλοία νέας γενιάς Methanol Dual Fuel Kamsarmax, τα οποία δυνητικά θα μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 75%, ξεπερνώντας τους διεθνείς στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ για μείωση κατά 70% έως το 2040.
Παράλληλα επενδύει σε υποστηρικτικά πλοία για τον υπεράκτιο τομέα με υβριδική πρόωση (μπαταρίες).
Εξελίξεις
Όπως επισημαίνει στο ESG report για το 2023 η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Σεμίραμις Παληού, «προωθούμε ενεργά το ταξίδι της βιομηχανίας μας στον τομέα της ESG, επιδιώκοντας υψηλά πρότυπα επιδόσεων και ανθεκτικότητας, αγκαλιάζοντας τη δύναμη της καινοτομίας και εργαζόμαστε συνεχώς για να μετατρέψουμε τους στρατηγικούς μας στόχους σε βιώσιμα κέρδη».
Και προσθέτει: «Για τον σκοπό αυτό η στρατηγική ESG της Diana Shipping επικεντρώνεται σε τρεις στρατηγικούς πυλώνες: 1) Περιβαλλοντική διαχείριση, 2) Προστασία και ανάπτυξη των ανθρώπων και 3) Λειτουργική αριστεία».
Η ένταξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών της Ε.Ε. στο τέλος του 2023 υπογράμμισε περαιτέρω τον ρόλο που διαδραματίζουν οι κανονισμοί της Ε.Ε. και του ΙΜΟ στην παροχή κινήτρων για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε ολόκληρο τον τομέα, αναφέρει η κυρία Παληού.
«Οι δραστηριότητές μας το 2023 επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή μας, καθώς προετοιμαστήκαμε ενεργά για να συμμορφωθούμε με τις απαιτήσεις του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Ρύπων της Ε.Ε., θέσαμε στόχο εκπομπών για τη μείωση της έντασης άνθρακα του στόλου μας κατά 20% έως το 2028 και δεσμευτήκαμε περαιτέρω σε έργα νέων κατασκευών.
Συγκεκριμένα, συμφωνήσαμε να αποκτήσουμε δύο υψηλής αποδοτικότητας πλοία νέας γενιάς Methanol Dual Fuel Kamsarmax, τα οποία δυνητικά θα μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 75%, ξεπερνώντας τους διεθνείς στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ για μείωση κατά 70% έως το 2040.
Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και το πρώτο εξάμηνο του 2028».
Η Diana Shipping παράλληλα παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο απεξάρτησης από τον άνθρακα. Για την υποστήριξη αυτού του στόχου, η εταιρεία προέβη σε συγκριτική αξιολόγηση του στόλου της με τη χρήση του Δείκτη Ενεργειακής Αποδοτικότητας Υφιστάμενων Πλοίων (Energy Efficiency Existing Ship Index – EEXI), εντοπίζοντας τις απαραίτητες βελτιώσεις ανά πλοίο, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της εταιρείας να υπερβεί τις κανονιστικές προσδοκίες και να βελτιστοποιήσει την ενεργειακή απόδοση του στόλου.
Εφάρμοσε επίσης τον Περιορισμό Ισχύος Μηχανών (EPL) για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε όλο τον στόλο.
Μέσω χαμηλότερων ταχυτήτων πλεύσης και μειωμένης κατανάλωσης μαζούτ, αυτή η στρατηγική πρωτοβουλία στοχεύει στην ενίσχυση των περιβαλλοντικών επιδόσεων και διασφαλίζει τη συμμόρφωση με τους διεθνείς κανονισμούς και τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου.
Η εταιρεία, συνεργαζόμενη με αξιόπιστους ναυλωτές, δοκίμασε βιοκαύσιμα ως βιώσιμη εναλλακτική λύση, ενώ πρωτοβουλίες όπως η METAVASea βοήθησαν τις συνεργασίες με άλλες εταιρείες σε περιφερειακά έργα για την υποστήριξη των στόχων του ΙΜΟ για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.
Η αποδοτικότητα αναδεικνύεται από τη συνεχή μείωση, τα τελευταία τρία χρόνια, της έντασης άνθρακα του στόλου, με καταγεγραμμένο μέσο δείκτη αποδοτικότητας για το 2023 στο 2,97 (μείωση 1,7% από το 2022).
Η επόμενη μέρα
«Κοιτάζοντας πέρα από το 2030, επενδύουμε στον υπεράκτιο τομέα με την κατασκευή πλοίων υβριδικής πρόωσης με μπαταρίες για την υποστήριξη αιολικών πάρκων, ενισχύοντας τη δέσμευσή μας στην πράσινη τεχνολογία» σημειώνει η κ. Παληού.
«Έχουμε προχωρήσει σε μια κοινοπραξία, γνωστή ως Windward Offshore, η οποία μέχρι σήμερα έχει παραγγείλει τέσσερα σκάφη υψηλής προδιαγραφής για τη λειτουργία των υπηρεσιών θέσης σε λειτουργία (CSOV) από τη VARD.
Οι εταίροι μας στην επιχείρηση αυτή περιλαμβάνουν την Blue Star Group GmbH & Cie. KG, τη SeaRenergy Offshore Holding GmbH και τη SeraVerse GmbH.
Οι παραδόσεις των πλοίων CSOV έχουν προγραμματιστεί να γίνουν μεταξύ του τρίτου τριμήνου του 2025 και του τέταρτου τριμήνου του 2026», σημειώνει η επικεφαλής της Diana Shipping και προσθέτει:
«Πιστεύουμε ότι αυτό το εγχείρημα θα τοποθετήσει την Diana Shipping και τους εταίρους μας σε θέση να γίνουν κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών στον τομέα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, ο οποίος αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τη μετάβαση σε ένα μέλλον με λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα».