Skip to main content

Λιμάνι Βόλου: Νέα δικαστική εμπλοκή στον διαγωνισμό

EUROKINISSI

Η Goldair θα εξαντλήσει κάθε ένδικο μέσο, εντός και εκτός Ελλάδος

Τρίτος γύρος δικαστικής εμπλοκής αναμένεται στη διαγωνιστική διαδικασία για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στο λιμάνι του Βόλου.

Η κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» επεσήμανε στη «Ν» ότι αναμένεται να ασκήσει έφεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά της απόφασης της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, η οποία έκρινε ότι δεν τίθεται θέμα συμφερόντων στη διαγωνιστική διαδικασία για το λιμάνι του Βόλου, απορρίπτοντας την προσφυγή της Κοινοπραξίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το σκεπτικό της απόφασης αναφέρει ότι δεν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων, αφού το μέλος του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ που συμμετέχει και στο Δ.Σ. του ΟΛΘ είχε εξαιρεθεί από τις σχετικές διαδικασίες του διαγωνισμού που αφορούσαν την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού από ιδιώτη επενδυτή για το συγκεκριμένο λιμάνι.

Ένδικα μέσα

Πάντως, ο όμιλος της Goldair επρόκειτο να εξαντλήσει κάθε ένδικο μέσο, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος.

Σημειώνεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία-μέλος του Υπερταμείου, μετά την αποσφράγιση των τεσσάρων δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής ποσοστού 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. είχε αποφασίσει την ανακήρυξη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) ως Προτιμητέου Επενδυτή έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ.

Επίσης, είχε ανακηρύξει την Κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» ως Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή.

Αρχικά η κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το θέμα του λιμανιού του Βόλου επικαλούμενη «σύγκρουση συμφερόντων», ωστόσο το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε ότι τη συγκεκριμένη αρμοδιότητα την έχει η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων στην οποία παρέπεμψε και την εν λόγω υπόθεση προκειμένου να κριθεί.

Το Δ’ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με τη με αριθμό 1019/2024 απόφασή του επί της αίτησης ακύρωσης της «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» δεν εξέτασε το θέμα αλλά μόνο το τυπικό ζήτημα, δηλαδή ποιος είναι αρμόδιος να κρίνει την υπόθεση.

Το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε ότι τη συγκεκριμένη αρμοδιότητα την έχει η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων στην οποία παρέπεμψε και την εν λόγω υπόθεση προκειμένου να κριθεί.

Τρέχει ο διαγωνισμός

Σημειώνεται ότι πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ προσχώρησε στη διενέργεια διαγωνισμού για την ανάδειξη του αναδόχου για το έργο «Αποκατάσταση Λειτουργικών Βαθών Λιμένα Βόλου μετά τις κακοκαιρίες Daniel και Elias».

Αντικείμενο του υπό ανάθεση έργου είναι η μελέτη και η άμεση αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών της λιμενολεκάνης του λιμένα Βόλου, με απομάκρυνση των προσχώσεων που έχουν συσσωρευτεί μετά την επέλαση των κακοκαιριών «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.

Ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 9,6 εκατ. ευρώ και στηρίζεται από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του υπουργείου Ναυτιλίας και της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων, σε συνέχεια χρηματοδότησης από τους πόρους του προγράμματος Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, σε συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκο Παπαθανάση, και τον υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Τριαντόπουλο.