Οι υψηλές τιμές των ναύλων και ο αυξημένος όγκος εμπορευμάτων, λόγω της εκτροπής των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα, αλλά και η υψηλή ζήτηση στην Ασία αύξησαν τα κέρδη στο τρίτο τρίμηνο και εννεάμηνο για την Cosco Shipping Holdings.
Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ και της Σαγκάης παρουσίασε στο τρίτο τρίμηνο του έτους καθαρά κέρδη που αγγίζουν τα 3,38 δισ. δολ. ή 24,09 δισ. γιουάν (CNY), αύξηση 281,12% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Σε επίπεδο εννεαμήνου τα κέρδη άγγιξαν τα 6,1 δισ. δολ. ή 43,35 δισ. CNY, υπερδιπλάσια από το ποσό της ίδιας περιόδου πέρυσι, αύξηση κατά 66,69% σε ετήσια βάση. Τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους της εταιρείας ανήλθαν σε 2,99 δισ. δολ. ή 21,25 δισεκατομμύρια γιουάν.
Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα οι κύριες δραστηριότητες της Cosco Shipping Holdings σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη.
Τα έσοδα από τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων ανήλθαν σε 168,84 δισεκατομμύρια γιουάν (23,70 δισεκατομμύρια δολάρια), παρουσιάζοντας αύξηση 30,57% σε ετήσια βάση.
Η εταιρεία με έδρα τη Σαγκάη ανακοίνωσε επίσης αύξηση των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων στα 19 εκατ. TEUs τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, αύξηση 9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Από τις αρχές του 2024, η Cosco Shipping Holdings βρίσκεται στη θέση της δημιουργίας μιας «παγκόσμιας ψηφιακής πλατφόρμας λειτουργίας και επενδύσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, με πρωταρχική εστίαση στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων».
Δεσμεύεται να εμβαθύνει την ενσωμάτωση διαφόρων τεχνολογιών αιχμής, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, το blockchain, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) και οι πράσινες και χαμηλών εκπομπών άνθρακα τεχνολογίες με τις ναυτιλιακές της δραστηριότητες, προωθώντας έτσι την ανάπτυξη νέων παραγωγικών δυνάμεων για τις ναυτιλιακές και εφοδιαστικές επιχειρήσεις, επιταχύνοντας τον μετασχηματισμό της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.
107,2 εκατ, TEUs στους σταθμούς της Cosco Shipping Ports
Οι τερματικοί σταθμοί της Cosco Shipping Ports διακίνησαν 107,2 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση 4% κατά το εννεάμηνο. Η τέταρτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ελέγχεται από τον κρατικό όμιλο Cosco Shipping Group.
Διαθέτει στόλο 528 πλοίων με μεταφορική ικανότητα 3,28 εκατ. TEUs. Η εταιρεία λειτουργεί ως μέλος της Ocean Alliance σε συνεργασία με τη γαλλική CMA CGM, την ταϊβανέζικη Evergreen Marine και τη θυγατρική της Cosco, OOCL.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε το σχέδιο επέκτασής της για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης, που περιλαμβάνουν δώδεκα πλοία 24.000 TEUs, τέσσερα πλοία 16.000 TEUs και δώδεκα πλοία 14.000 TEUs. Επίσης έχει μετασκευάσει τέσσερα υφιστάμενα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με κινητήρες διπλού καυσίμου μεθανόλης.
Σημειώνεται ότι η Cosco Shipping Holdings έχει αποκομίσει δισεκατομμύρια δολάρια από τις διπλές μάρκες εμπορευματοκιβωτίων της. Πρόκειται για τις εταιρείες Cosco Shipping Lines και Orient Overseas Container Line (OOCL), που η εταιρεία ελέγχει μέσω του 71% που κατέχει στην Orient Overseas International.
Το εισηγμένο στο χρηματιστήριο της Σενζέν λιμάνι Yantian έφερε την Cosco Shipping Holdings ως τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχό του, μέσω μιας ιδιωτικής τοποθέτησης ύψους 4 δισ. γιουάν (563,5 εκατ. δολάρια) που θα χρηματοδοτήσει το σχέδιο αναδιάρθρωσής του.
Το λιμάνι Yantian ανέφερε ότι εξέδωσε σχεδόν 914 εκατ. μετοχές προς 4,38 γιουάν ανά μετοχή σε οκτώ θεσμικούς επενδυτές. Μεταξύ αυτών, η Cosco Shipping Holdings δαπάνησε σχεδόν 1 δισ. γιουάν για την εγγραφή περισσότερων από 228 εκατ. μετοχών.
Αυτό της δίνει μερίδιο 4,39% στο λιμάνι Yantian, το οποίο είναι το δεύτερο μετά τον κύριο μέτοχο Shenzhen Port Group, του οποίου η συμμετοχή μειώθηκε στο 68,36% από 82,93% μετά την έκδοση μετοχών.
Η εγγραφή μετοχών θα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της Cosco Shipping στο Yantian, ένα βασικό λιμάνι της νότιας Κίνας και κόμβο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.