Skip to main content

Dorian LPG: Έσοδα 82,4 εκατ. $ και νέο έκτακτο μέρισμα 42,8 εκατ. $

Αναστροφή κλίματος φέρνει στην αγορά LPG η κανονικότητα στη Διώρυγα του Παναμά

Στα 82,4 εκατ. δολάρια διαμορφώθηκαν τα έσοδα της ναυτιλιακής Dorian LPG Ltd., συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα, σύμφωνα με τα τελικά αποτελέσματα που αφορούν το τρίμηνο που έληξε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024.

Για ναύλους που αντικατοπτρίζουν την επιστροφή σε μια ισορροπημένη αγορά, καθώς η επίδραση της ξηρασίας στη Διώρυγα του Παναμά έχει αντιστραφεί, έκανε λόγο ο Γιάννης Χατζηπατέρας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dorian LPG, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων.

Όπως επισημαίνεται στο outlook για το μέλλον της αγοράς υγραερίου, τα ναυλοσύμφωνα 12μηνης διάρκειας τείνουν να εξομαλύνουν τις υπάρχουσες διαταράξεις και τις αδυναμίες που παρατηρούνται σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο και στη spot αγορά.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ιδιαίτερη επιρροή στην αγορά είχαν εξωτερικοί παράγοντες, όπως οι καιρικές επιπτώσεις του τυφώνα «Beryl», ο οποίος ανακηρύχθηκε τον Ιούλιο ο ισχυρότερος τυφώνας όλων των εποχών.

Την ίδια περίοδο οι εξαγωγές στις ΗΠΑ περιορίστηκαν και μειώθηκαν σχεδόν 0,5 εκατ. μετρικούς τόνους σε μηνιαία βάση, ενώ η Διώρυγα του Παναμά κατέγραψε ελάχιστες καθυστερήσεις και η τροπική καταιγίδα «Alberto» μείωσε την εξαγωγική ικανότητα.

Ωστόσο, τον Αύγουστο οι συνολικές εξαγωγές από τις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασαν σε επίπεδα-ρεκόρ, 5,8 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, γεγονός που οδήγησε σε ανάκαμψη της ναυλαγοράς.

Έσοδα και κέρδη

Τα έσοδα της Dorian LPG Ltd. στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 διαμορφώθηκαν στα 82,4 εκατ. δολάρια, έναντι 144,7 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, δηλαδή μειώθηκαν κατά 43%.

Σε ό,τι αφορά τα καθαρά κέρδη της εταιρείας σε επίπεδο τρίτου τριμήνου, αυτά ανήλθαν σε 9,4 εκατ. δολάρια, από 76,5 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 15 εκατ. δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, έναντι προσαρμοσμένων καθαρών κερδών 75 εκατ. δολαρίων το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε μη πραγματοποιηθείσες ζημίες από παράγωγα ύψους 5,6 εκατ. δολαρίων.

Ο μέσος ισοδύναμος ναύλος ανά πλοίο (Τime Charter Equivalent – TCE) ανήλθε σε 37.010 δολάρια ανά διαθέσιμη ημέρα, μειωμένος κατά 41,1% σε σύγκριση με τα 62.846 δολάρια ανά ημέρα την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 46,2 εκατομμύρια δολάρια και τα λειτουργικά έξοδα σκαφών μειώθηκαν στα 10.114 δολάρια το σκάφος ανά ημερολογιακή ημέρα.

Η ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων για τα έσοδα της Dorian είναι πολύ κοντά στις εκτιμήσεις της εταιρείας, που έκαναν λόγο για έσοδα ύψους μεταξύ 80,7 και 82,7 εκατ. δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του έτους, ως αποτέλεσμα των ασθενέστερων αγορών.

Αξίζει να σημειωθεί πως την περασμένη εβδομάδα η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο από 25 μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίων (VLGCs), ανακοίνωσε ότι για ένα ακόμη τρίμηνο θα αποδώσει νέο έκτακτο μέρισμα στους μετόχους ύψους 1 δολαρίου ανά κοινή μετοχή.

Το συνολικό ποσό θα διανεμηθεί στους μετόχους της εταιρείας στις 5 Νοεμβρίου 2024 και ανέρχεται σε 42,8 εκατ. δολάρια, ενώ ενδεικτικό της «θετικής ρότας» που ακολουθεί η Dorian LPG αποτελεί η διανομή στους μετόχους της πάνω από 240 εκατ. δολ. σε έκτακτα μερίσματα τα τελευταία έξι τρίμηνα.

Σχολιάζοντας περαιτέρω τα αποτελέσματα, ο κ. Χατζηπατέρας ανέφερε χαρακτηριστικά πως τα θεμελιώδη στοιχεία του θαλάσσιου εμπορίου υγραερίου παραμένουν ισχυρά, καθώς η διαθεσιμότητα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του LPG το καθιστούν ως καύσιμο επιλογής για πολλές εφαρμογές.

Στον παγκόσμιο στόλο LPG αναμένεται να προστεθούν έως το 2027 ακόμη 41 VLGCs, που ισοδυναμούν με περίπου 3,6 εκατ. κ.μ. φέρουσας ικανότητας.

Η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου είναι τώρα περίπου 10,6 έτη, ενώ το βιβλίο παραγγελιών VLGC αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του παγκόσμιου στόλου, εξαιρουμένων των παραγγελιών VLAC και VLEC που αφορούν συνολικά 119 πλοία με πιθανή δυνατότητα μεταφοράς υγραερίου ως προϊόν.