Εντείνονται οι φόβοι για τις εφοδιαστικές αλυσίδες στη Βόρεια Αμερική, έπειτα από την ανακοίνωση για απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στον Καναδά, τόσο στην ανατολική όσο και στη δυτική ακτή.
Ταυτόχρονα, αιωρείται η απειλή των Αμερικανών συναδέλφων τους, οι οποίοι παρότι συμφώνησαν να παρατείνουν τη σύμβασή τους, έχουν δώσει τελεσίγραφο 90 ημερών προκειμένου να διαπραγματευτούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα.
Στον Καναδά, οι λιμενεργάτες άρχισαν απεργία διαρκείας σε δύο τερματικούς σταθμούς στο λιμάνι του Μόντρεαλ την Πέμπτη εν μέσω στάσιμων συνομιλιών για μια νέα σύμβαση εργασίας.
Η απεργία επηρεάζει δύο τερματικούς σταθμούς που διαχειρίζεται η Termont, οι οποίοι χειρίζονται περίπου το 40% της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού, αλλά μόνο περίπου το 15% του συνολικού όγκου του λιμανιού.
Την ίδια ώρα στα ανατολικά της χώρας, οι εργοδότες στα λιμάνια της Βρετανικής Κολομβίας έκαναν γνωστό ότι έχουν λάβει 72ωρη προειδοποίηση απεργίας (λήγει σήμερα) από το συνδικάτο που εκπροσωπεί περίπου 700 εργοδηγούς σε μια συνεχιζόμενη εργατική διαμάχη.
Συγκεκριμένα, η B.C. Maritime Employers Association (BCMEA) ανέφερε ότι εάν η Ένωση ILWU Local 514 προχωρήσει σε απεργιακή κινητοποίηση, θα ξεκινήσει τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου στις 8 π.μ. (τοπική ώρα).
Μάλιστα, ο πρόεδρος της ILWU Local 514, Φρανκ Μορένα, δήλωσε ότι το συνδικάτο θα θεσπίσει απαγόρευση υπερωριών και θα αρνηθεί να εφαρμόσει τεχνολογικές αλλαγές από τη Δευτέρα, εκτός εάν επιτευχθεί νέα συλλογική σύμβαση. «Είμαστε έτοιμοι να ξαναρχίσουμε τις διαπραγματεύσεις άμεσα», πρόσθεσε.
Στις ΗΠΑ
Λίγο πιο νότια, η απεργία των λιμενεργατών στις ΗΠΑ, η πρώτη σε σχεδόν 50 χρόνια από το εργατικό σωματείο ILA, διήρκεσε αρκετές ημέρες και έληξε στις αρχές Οκτωβρίου.
Μάλιστα, επηρέασε τις δραστηριότητες σε 14 λιμάνια και συμπεριέλαβε περίπου 50.000 από τα 85.000 μέλη του συνδικάτου.
Το συνδικάτο ILA και ο εργοδοτικός σύνδεσμος των λιμανιών USMX προχώρησαν σε μια δοκιμαστική συμφωνία για τους μισθούς και παρέτειναν την υπάρχουσα σύμβασή τους έως τις 15 Ιανουαρίου, προκειμένου να δοθεί επαρκής χρόνος στις διαπραγματευτικές ομάδες για να κλείσουν τη νέα συμφωνία.
Σύμφωνα με αναλυτές, μια πιθανή νέα απεργιακή κινητοποίηση θα μπορούσε να προκαλέσει πρόβλημα στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου των ΗΠΑ και να θέσει υπό απειλή το διαμετακομιστικό εμπόριο και την επάρκεια της χώρας σε αγαθά όπως φρούτα, φαρμακευτικά προϊόντα και αυτοκίνητα.