Περισσότερα από 240 εκατ. δολάρια σε έκτακτα μερίσματα έχει αποδώσει στους μετόχους της τα τελευταία έξι τρίμηνα η Dorian LPG.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων Γιάννη Χατζηπατέρα, που διαχειρίζεται έναν στόλο από 25 μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίων (VLGCs), και χθες ανακοίνωσε ότι για ένα ακόμη τρίμηνο θα αποδώσει νέο έκτακτο μέρισμα στους μετόχους ύψους 1 δολαρίου ανά κοινή μετοχή.
Το συνολικό ποσό θα διανεμηθεί στους μετόχους της εταιρείας στις 5 Νοεμβρίου 2024 και ανέρχεται σε 42,8 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της εταιρείας, για το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 η Dorian θα παρουσιάσει έσοδα ύψους μεταξύ 80,7 εκατ. δολ. και 82,7 εκατ. δολ.
Τα μετρητά της θα διαμορφωθούν σε 347,6 εκατ. δολάρια έως 349,6 εκατ. δολάρια, την ίδια στιγμή που οι υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονται από τα 582,7 εκατ. δολάρια μέχρι 584,7 εκατ. δολάρια.
Πράσινες επενδύσεις
Σημειώνεται ότι η Dorian πέρσι τον Δεκέμβριο προχώρησε στην παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός πλοίου στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean (πρώην DSME) μεταφοράς αμμωνίας το οποίο θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα 93.000 κ.μ.
Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου ανέρχεται σε 125 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή του εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα το 2026.
Σημειώνεται ότι το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με μηχανή διπλού καυσίμου.
Υψηλή κερδοφορία
Το περασμένο τρίμηνο, το τελευταίο του οικονομικού έτους για την εταιρεία, κατέγραψε προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 51,7 εκατ. δολ. ή 1,26 δολ. ανά μετοχή για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, σε σύγκριση με προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 48,9 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,21 δολ. ανά μετοχή για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023.
Τα έσοδα από χρονοναυλώσεις ανά ημέρα ανά πλοίο διαμορφώθηκαν σε 55.228 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, μια αύξηση 8% από 51.156 δολάρια για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η συνολική χρησιμοποίηση του στόλου (συμπεριλαμβανομένης της χρησιμοποίησης των πλοίων που έχουν αναπτυχθεί στο Helios Pool) μειώθηκε από 98% κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023 σε 90,4% κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024.
Τα λειτουργικά έξοδα πλοίων ανά πλοίο ανά ημερολογιακή ημέρα αυξήθηκαν σε 10.717 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με 10.383 δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα έσοδα ήταν 114,4 εκατ. δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8 εκατ. δολάρια ή 2,5% από 111,6 εκατ. δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023, κυρίως λόγω της αύξησης του μεγέθους του στόλου, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση της χρήσης του στόλου.
Οι μέσες τιμές TCE αυξήθηκαν κατά 4.072 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας από 51.156 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023 σε 55.228 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, αλλά παρέμειναν σχετικά σταθερές κατά τη σύγκριση των τιμών TCE ανά διαθέσιμη ημέρα με μικρή μείωση από 50.164 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023 σε 49.911 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024.
Η νέα γενιά στελεχών του ομίλου
Τις προαγωγές δύο στελεχών σε θέσεις με αυξημένες ευθύνες ανακοίνωσε εν τω μεταξύ τον περασμένο Απρίλιο η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία Dorian LPG.
Ο Άλεξ Χατζηπατέρας, γιος του ιδρυτή της εταιρείας, ανέλαβε τη θέση του Chief Operating Officer, με ισχύ από τις 24 Απριλίου 2024.
Πέρα από τις αρμοδιότητές του ως διευθυντής της Dorian LPG Management Company, θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, τη διεύθυνση, την επίβλεψη και την ενοποίηση των ναυτιλιακών και παράκτιων επιχειρήσεων σε συντονισμό με τον οικονομικό διευθυντή και τους εμπορικούς διευθυντές της εταιρείας. Με στόχο την υποστήριξη των κύριων επιχειρησιακών και στρατηγικών στόχων της.