Ο μεγαλύτερος σε μεταφορική ικανότητα αλλά και ο ακριβότερος σε αξία, παραμένει ο ελληνόκτητος στόλος, ωστόσο η δυναμική της Ασίας επιβεβαιώνεται και σε αυτή την ανάλυση, αφού ακολουθούν η Κίνα, η Ιαπωνία η Σιγκαπούρη το Χονγκ Κονγκ και η Νότιος Κορέα.
Σύμφωνα με την ετήσιο report της UNCTAD ο ελληνόκτητος στόλος την 1η Ιανουαρίου 2024 είχε 394,97 εκατ. dwt συνολική χωρητικότητα αντιπροσωπεύοντας το 16,9% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Αλλά και σε εμπορική αξία, φτάνει το 11,8% του παγκόσμιου στόλου.
Στη δεύτερη θέση είναι ο κινεζικός στόλος με 309,8 εκατ. dwt που αντιπροσωπεύει το 13,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ η εμπορική του αξία είναι το 11,6% του παγκόσμιου συνόλου.
Στην τρίτη θέση του βάθρου είναι η Ιαπωνία με 242,36 εκατ. dwt, και μερίδιο 10,4%, ενώ η αξία του στόλου αντιπροσωπεύει το 10,7% του συνόλου. Μια θέση πιο κάτω είναι η Σιγκαπούρη με 146 εκατ. dwt, το Χονγκ Κονγκ με 135,5 εκατ. dwt. Στην έκτη θέση η Νότια Κορέα με σύνολο στόλου 97 εκατ. dwt. Την ασιατική αλυσίδα «σπάει» ο γερμανικός στόλος με 74,4 εκατ. dwt ενώ την δεκάδα κλείνουν η Ταϊβάν, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νορβηγία.
Οι σημαίες
Στην ένατη θέση των κορυφαίων νηολογίων στον κόσμο παραμένει η Ελλάδα η οποία έχει στην σημαία της 56,2 εκατ. dwt. Κορυφαίο νηολόγιο στην Ευρώπη είναι η Μάλτα με με 102 εκατ. dwt.
Στην κορυφή των νηολογίων βρίσκεται πλέον, σε όρους dwt, η σημαία της Λιβερίας με 408 εκατ, dwt ενώ ακολουθεί ο Παναμάς με 379 εκατ. dwt και τα Marshal Islands με 308 εκατ. dwt.