Skip to main content

Το αμερικανικό χρηματιστήριο «ψηφίζει» τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ψήφος εμπιστοσύνης για 21 εταιρείες του κλάδου με ισχυρή τροχιά ανάπτυξης

Ψήφο εμπιστοσύνης στις εισηγμένες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων δίνει η αγορά, με έρευνα της «Ν» να αποτυπώνει τα θετικά μηνύματα, καθώς οι διεθνείς χρηματοπιστωτικοί οίκοι προτείνουν ισχυρή σύσταση αγοράς (Strong Buy) για την πλειονότητα των εταιρειών.

Πιο συγκεκριμένα, από τα στοιχεία που δημοσιεύει ο NASDAQ για τις 27 εισηγμένες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων και στα δύο χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης (NYSE και NASDAQ), προκύπτει αξιολόγηση «Buy» ή «Strong Buy» για 21 εξ αυτών.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι μετοχές επηρεάζονται θετικά από την υψηλή κερδοφορία που καταγράφηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, την ώρα που η συνολική κεφαλαιοποίηση των «27» στο αμερικανικό χρηματιστήριο ξεπερνά τα 15 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση σχεδόν 60% σε ετήσια βάση.

Παράλληλα, σύμφωνα με τους αναλυτές, η μεγάλη πλειονότητα των εισηγμένων παρουσιάζει ελκυστικές αποδόσεις σε όρους EV (επιχειρηματικής αξίας)/EBITDA.

Πώς αξιολογούνται

Με 3,2 δισ. δολάρια συμβασιοποιημένα έσοδα, 372 εκατ. δολάρια στο ταμείο, 787 εκατ. δολάρια ρευστότητα, 1,8 δισ. δολάρια αξία εταιρείας και 0,29 δείκτη καθαρού χρέους/EBITDA έκλεισε το εξάμηνο του 2024 η Danaos corp., συμφερόντων του εφοπλιστή δρ. Ιωάννη Κούστα.

Η μετοχή της εταιρείας που κατέχει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, διατηρεί τη σύσταση «Buy», ενώ διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 84,42 δολ.

Η εταιρεία έχει 73 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από 2.200 TEUs έως 13.100 TEUs, άλλα 17 containerships από 6.000 έως 9.000 TEUs υπό παραγγελία, ενώ διαθέτει και 10 πλοία ξηρού φορτίου capesize.

Η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου, διατηρεί την αξιολόγηση «Strong Buy» και την τιμή-στόχο των 4,5 δολαρίων από τη Stifel.

Τα έσοδα από τη δραστηριοποίηση του στόλου για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024 ανήλθαν σε 37,6 εκατ. δολάρια.

Τα καθαρά κέρδη για το ίδιο διάστημα ήταν στα 10,7 εκατ. δολάρια.

Ο NASDAQ διατηρεί τη σύσταση «Buy» και για τη μετοχή της Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του Νίκου Τσάκου, δίνοντας τιμή-στόχο στα 29,5 δολ., με τη μετοχή της εταιρείας να διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 24,93 δολ.

Τα συνολικά έσοδα για την ΤΕΝ διαμορφώθηκαν στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους στα 416 εκατ. δολ., ενώ τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 179 εκατ. δολ., στα οποία περιλαμβάνονται κεφαλαιακά κέρδη 49 εκατ. δολ.

Υπενθυμίζεται ότι τα καθαρά κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 130,4 εκατ. δολάρια.

Ψήφο εμπιστοσύνης από τους επενδυτές με σύσταση «Strong Buy» λαμβάνει και η μετοχή της Navios Maritime Partners, συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου, με την τιμή-στόχο από την Jefferies να ορίζεται στα 80 δολάρια.

H μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 58,73 δολ.

Ο στόλος της Navios αποτελείται από 74 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 56 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων 20 νεότευκτων (14 δεξαμενόπλοια aframax/LR2 και έξι δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων MR2, ναυλωμένα με συμβόλαια bareboat), τα οποία αναμένεται να παραδοθούν έως το πρώτο εξάμηνο του 2028, και επτά νεότευκτων containerships, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν έως το 2026.

Οι εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείες Eurodry και Euroseas, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα, διατηρούν για τη μετοχή τους τη σύσταση «Strong Buy».

Η μετοχή της Eurodry διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 19,57 δολ.

H εταιρεία παρουσίασε συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 17,4 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου και 31,9 εκατ. δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.

Κατά μέσο όρο το δεύτερο τρίμηνο του 2024 κατείχε 13 bulk carriers, με μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 14.427 δολάρια ανά ημέρα.

H μετοχή της επίσης εισηγμένης στον Nasdaq Euroseas, συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα, με στόλο 23 containerships, διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 19,57 δολ.

Για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά έσοδα ύψους 58,7 εκατ. δολ., ενώ σε επίπεδο α’ εξαμήνου 105,4 εκατ. δολ.

Η μετοχή της Stealthgas, συμφερόντων Χάρη Βαφειά, διατηρεί τη σύσταση «Strong Buy», ενώ αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται στο Nasdaq στα 6,40 δολ.

Τα κέρδη της Stealthgas ήταν υπερδιπλάσια σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, δεδομένου ότι διαμορφώθηκαν σε 25,8 εκατ. δολάρια για το β’ τρίμηνο του 2024 και σε 43,5 εκατ. δολ. για το α’ εξάμηνο του 2024.

Αποτελούν το υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών για την εταιρεία τα 20 χρόνια από την ίδρυσή της.

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, διατηρεί την αξιολόγηση «Buy» και την τιμή-στόχο των 5,97 δολαρίων από την Jefferies.

H εταιρεία -η μετοχή της οποίας διαπραγματεύεται στα 4,45 δολ.- διαχειρίζεται στόλο 46 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. dwt, ενώ υλοποιεί ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για ακόμη οκτώ πλοία.

Σημειώνεται πως καταγράφηκε σημαντική κερδοφορία στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους που ανήλθε στα 25,3 εκατ. δολ.

Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 81,7 εκατ., σε σύγκριση με τα 66,8 εκατ. δολ. του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2023.

Με τη σύσταση «Buy» πορεύεται η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, ενώ η τιμή-στόχος ανέρχεται στα 25,1 δολ., λίγο πάνω από τα 20,4 δολ. που διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή.

Η Star Bulk διαχειρίζεται έναν σύγχρονο στόλο 161 πλοίων με μέσο όρο ηλικίας περίπου τα 11 έτη και είχε κέρδη στο εξάμηνο 180,936 εκατ. δολάρια, έναντι 90,1 εκατ. δολαρίων στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα έσοδα στους πρώτους έξι μήνες διαμορφώθηκαν σε 612,2 εκατ. δολάρια, ενώ τα αντίστοιχο περσινό διάστημα ήταν 462,7 εκατ. δολ.

Η μετοχή της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Okeanis Eco Tankers Corp., των Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου, που έχει τη σύσταση «Strong Buy», διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 31,94 δολ.

Ο στόλος της, που αποτελείται από 14 δεξαμενόπλοια, παρουσίασε έσοδα ύψους 112,0 εκατ. δολαρίων και κέρδη ύψους 39,6 εκατ. δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Σύσταση «Strong Buy» από το Nasdaq έχει και η μετοχή της Imperial Petroleum, συμφερόντων επίσης του Χάρη Βαφειά.

Η εταιρεία διαθέτει συνολικά 12 πλοία, έντεκα στο νερό -έξι δεξαμενόπλοια MR product tankers, δύο δεξαμενόπλοια suezmax και τρία handysize dry bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 711.000 dwt- και ένα δεξαμενόπλοιο MR product tanker, χωρητικότητας 40.000 dwt, που θα παραδοθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2024.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το β’ τρίμηνο του 2024 η IMPP κατέγραψε καθαρά κέρδη 19,5 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 2,8 εκατ. δολ. σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του ίδιου έτους και κατά 2,7 εκατ. δολ. σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2023.

Σε επίπεδο εξαμήνου, η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 36,2 εκατ. δολ., έναντι 52,6 εκατ. δολ. για το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Η Capital Clean Energy Carriers Corp CCEC (πρώην Capital Product Partners L.P.) αναμένεται να καταστεί η μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια πλοίων μεταφοράς LNG στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Ο στόλος της περιλαμβάνει 20 πλοία, συμπεριλαμβανομένων 12 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τελευταίας γενιάς (LNG/Cs) και οκτώ παλαιών containerships neo-panamax.

Επιπλέον, ο υπό ναυπήγηση στόλος της CCEC περιλαμβάνει έξι επιπλέον LNG/Cs, έξι πλοία μεσαίου αερίου διπλού καυσίμου και τέσσερα πλοία μεταφοράς υγρών CO2/πολλαπλών αερίων, που θα παραδοθούν μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2026 και του τρίτου τριμήνου του 2027.

Η μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στο αμερικανικό χρηματιστήριο στα 19,84 δολ., ενώ διατηρεί τη σύσταση «Buy».

Σε ό,τι αφορά τη μετοχή της εταιρείας Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη, διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στο 1,81 δολ. με τη σύσταση «Strong Buy».

Η Globus διαθέτει επί του παρόντος έναν στόλο οκτώ σύγχρονων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο του έτους 2024 ανήλθαν σε 3,3 εκατ. δολ., ενώ σε επίπεδο εξαμήνου στα 3 εκατ.

Η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, διαθέτει 68 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από 2.207 έως 11.040 TEUs, με συνολική χωρητικότητα 376.723 TEUs.

H μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύεται με τη σύσταση «Buy» και αυτή τη στιγμή είναι στα 25,03 δολ.

Τα καθαρά κέρδη της σε επίπεδο τριμήνου ανήλθαν σε 85,6 εκατ. δολ. και σε επίπεδο εξαμήνου στα 175,1 εκατ. δολ.

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Pyxis Tankers, του Βαλέντιου Βαλεντή, διατηρεί τη σύσταση «Buy» από τη ThingEquity, με τιμή-στόχο τα 10 δολ.

Η ναυτιλιακή είχε καθαρά έσοδα που αποδίδονται στους μετόχους ύψους 5 εκατ. δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο, από 2,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους και αυτό αποδίδεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων κατά 46% σε ετήσια βάση, στα 13,9 εκατ. δολάρια.

H ναυτιλιακή διαχειρίζεται τέσσερα πλοία, εκ των οποίων τρία δεξαμενόπλοια και ένα bulk carrier, με χωρητικότητα στόλου 294.125 dwt.

Συστάσεις «Strong Buy» από τους διεθνείς επενδυτές

Η Dorian LPG, συμφερόντων Τζον και Άλεξ Χατζηπατέρα, διατηρεί την αξιολόγηση «Strong Buy» και την τιμή-στόχο των 45 δολαρίων από τους οίκους DNΒ, Fearnley Fonds, Jefferies, Pareto και UBS.

Στο εξάμηνο, τα έσοδα της εταιρείας, που διαθέτει 25 σύγχρονα VLGCs, συμπεριλαμβανομένων 20 ECO VLGCs και τεσσάρων ECO VLGCs διπλού καυσίμου, ανήλθαν σε 114,4 εκατ. δολάρια, ενώ τα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις (TCE) στα 113,6 εκατ. δολάρια.

Οι καθαρές ημέρες λειτουργίας του στόλου έφτασαν το 90,4%, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμά της ανήλθαν σε 352-354 εκατ. δολάρια.

Τέλος, όσον αφορά τις υποχρεώσεις της εταιρείας σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, ανέρχονται στα 598 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Yahoo Finance, η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται στο 1,71 δισ. δολάρια.

Σε θετική τροχιά κινείται και η Performance Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Παληού, με τη Maxim Group LLC να συστήνει «Strong Buy», με τιμή-στόχο τα 5,75 δολ. Η μετοχή της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στο 1,88 δολ.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, τα έσοδα της ναυτιλιακής ανήλθαν στα 42,87 εκατ. δολ. το πρώτο μισό του 2024, ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 21,6 εκατ. δολ.

Η εταιρεία διαχειρίζεται συνολικά επτά δεξαμενόπλοια, ενώ ταυτόχρονα «τρέχει» ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για τέσσερα δεξαμενόπλοια.

Η Seanergy Maritime Holdings, του Σταμάτη Τσαντάνη, διατηρεί σύσταση «Strong Buy» από τέσσερις οίκους, οι οποίοι δίνουν τιμή-στόχο 14.67 δολ.

Η μετοχή της Seanergy διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 10,04 δολ. Η εισηγμένη διαχειρίζεται 17 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας άνω των 3 εκατ. dwt, ενώ αναμένεται να παραλάβει ακόμη δύο πλοία.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 ο καθαρός κύκλος εργασιών ανήλθε στα 38,3 εκατ. δολάρια και τα καθαρά κέρδη ήταν 10,2 εκατ. δολάρια.

Όσον αφορά τη United Maritime Corporation, με πρόεδρο και CEO τον Σταμάτη Τσαντάνη, ο Nasdaq δίνει σύσταση «Strong Buy» με τιμή-στόχο τα 6 δολ.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 10,6 εκατ. δολαρίων.

Η Icon Energy, εισηγμένη στον Nasdaq με το σύμβολο ICON, συμφερόντων της Ισμήνης Παναγιωτίδη, κάνει τα πρώτα της βήματα στην αμερικανική κεφαλαιαγορά με ένα φορτηγό πλοίο, bulker τύπου panamax, το Alfa, μεταφορικής ικανότητας 77.300 dwt.

H μετοχή της εταιρείας στο αμερικανικό χρηματιστήριο έχει σύσταση «Strong Buy» και διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή στα 2,20 δολ.

H Top Ships, του Ευάγγελου Πιστιόλη, η οποία διαχειρίζεται στόλο οκτώ δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 1,43 εκατ. dwt, διατηρεί τη σύσταση «Strong Buy» από την Maxim Group LLC, με τιμή-στόχο τα 29 δολάρια, ενώ αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται στο Nasdaq στα 8,94 δολ.