Skip to main content

Παγκόσμιος leader σε στόλο aframax η ελληνική TEN

Το 15ο ετήσιο συνέδριο Strategic Meeting της Tsakos Energy Navigation πραγματοποιήθηκε στον Αστέρα Βουλιαγμένης

Τον μεγαλύτερο στόλο dual fuel δεξαμενόπλοιων τύπου aframax στον κόσμο διαθέτει η Tsakos Energy Navigation. Η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία διαθέτει έναν στόλο από 74 πλοία, εκ των οποίων τα 12 είναι υπό ναυπήγηση.

Τα έξι από αυτά είναι διπλού καυσίμου – dual fuel Afrmaxes tankers. Μπορούν να καίνε και υγροποιημένο φυσικό αέριο εκτός από συμβατικά καύσιμα.

Το 15ο ετήσιο συνέδριο Strategic Meeting της Tsakos Energy Navigation πραγματοποιήθηκε στον Αστέρα Βουλιαγμένης με τη συμμετοχή στελεχών και συνεργατών της εταιρείας. Κύριος ομιλητής ήταν ο πρέσβης των ΗΠΑ Τζορτζ Τσούνης, ο οποίος εστίασε στις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, αλλά και παγκοσμίως.

Ομιλητές

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ, δρ Νίκος Τσάκος, χαιρέτισε και ευχαρίστησε τους ομιλητές. Από την πλευρά του ο καπετάν Παναγιώτης ανέπτυξε το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Επισημαίνεται ότι ο όμιλος μέσα στον Σεπτέμβριο έκανε εγκαίνια της πρώτης ιδιωτικής Ναυτικής Ακαδημίας στη Χίο, με τον καπετάν Παναγιώτη να αναφέρει: «Οραματιζόμαστε την Ακαδημία μας ως πόλο έλξης νέων, όχι μόνο για να στελεχώσουν τα πλοία της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά ταυτόχρονα να τους δώσουμε τη δυνατότητα επαγγελματικής εξέλιξης και καταξίωσης, υπηρετώντας το περήφανο ναυτικό επάγγελμα. Λειτούργημα θα μου επιτρέψετε να πω».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΤΕΝ, Γιώργος Σαρόγλου, μίλησε για την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας από το 1993 μέχρι σήμερα στις διεθνείς κεφαλαιαγορές, για το πώς διαχειρίστηκε τους διάφορους κύκλους της ναυλαγοράς, αλλά και πώς βγήκε αλώβητη από τις διεθνείς κρίσεις.

Όσον αφορά τους στόχους, η εταιρεία εστιάζει σε πλοία φιλικά προς το περιβάλλον, με στόχο έως το 2030 όλος ο στόλος να είναι πράσινος. Οι παραλαβές των υπό ναυπήγηση πλοίων θα αρχίσουν από το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και θα έχουν παραληφθεί όλα έως το 2028. Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου της, η εταιρεία πούλησε τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία και τα αντικατέστησε με πλοία που έχουν τη διπλάσια μεταφορική ικανότητα και μέσο όρο ηλικίας μόλις ένα έτος.

Ο κ. Σαρόγλου αναφέρθηκε επίσης στην οικονομική πορεία της εταιρείας και στη ρευστότητα, που φτάνει τα 500 εκατ. δολάρια. Επισημαίνεται ότι όσον αφορά τη διανομή μερίσματος στους μετόχους για το 2024, πήγε στο 1,5 δολ. ανά μετοχή, αυξημένο κατά 50% σε σχέση με το 2023. Επισημαίνεται ότι από την ίδρυση της εταιρείας έχουν διανεμηθεί μερίσματα ύψους 830 εκατ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη της εταιρείας έχουν φτάσει τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά.

Τα αποτελέσματα

Χαρακτηριστικό της πορείας της εταιρείας, τα συμβασιοποιημένα έσοδα φτάνουν τα 2 δισ. δολάρια έσοδα για τα επόμενα χρόνια. Η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία με επικεφαλής τον δρ. Νίκο Τσάκο, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 κατέγραψε έσοδα 416 εκατ. δολ. και 179 εκατ. δολάρια σε λειτουργικά κέρδη, τα οποία περιλάμβαναν κεφαλαιακά κέρδη ύψους 49 εκατ. δολαρίων.

Τα καθαρά κέρδη που προέκυψαν για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθαν σε 130,4 εκατ. δολάρια ή 3,96 δολάρια ανά μετοχή. Το μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) ανά πλοίο ανά ημέρα, για το πρώτο εξάμηνο του 2024, ήταν σταθερά 33.830 δολάρια. Το προσαρμοσμένο EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) για το πρώτο εξάμηνο του 2024 έφτασε τα 214 εκατ. δολάρια.

Προάγει τη ναυτοσύνη η Ακαδημία στη Χίο

Ξεχωριστή αναφορά κάνει η ΤΕΝ στην ίδρυση της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, από τον όμιλο Τσάκου, στον ιδρυτή της, καπετάν Παναγιώτη Τσάκο, και στην οικογένειά του. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, στις 7 Σεπτεμβρίου 2024 η TST (Tsakos Shipping & Trading) εγκαινίασε μια μη κερδοσκοπική ιδιωτική ναυτική ακαδημία στη ναυτομάνα Χίο.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αποφοιτούν περισσότεροι από 100 σπουδαστές σε ετήσια βάση με ένα εξαιρετικά υψηλού επιπέδου, τεχνολογικά προηγμένο εργατικό δυναμικό για τον συνεχώς αυξανόμενο, σύγχρονο και καινοτόμο στόλο της TEN στο μέλλον. Αναμένουμε, σημειώνει η εταιρεία, ότι αυτό θα μας προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη λειτουργία ασφαλών και αποδοτικών πλοίων για τους πελάτες μας.