Απάντηση στην επιστολή που έλαβε από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) δίνει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Υπενθυμίζεται πως, ενόψει της προγραμματισμένης για τις 22 Οκτωβρίου 48ωρης απεργίας των ναυτεργατών, οι ακτοπλόοι κάλεσαν την την ΠΝΟ να επανέλθει σε διαπραγμάτευση «σε κλίμα καλής πίστης και με ρεαλιστικές επιδιώξεις, εντός των ορίων που τίθενται από τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των προκλήσεων και των επιπτώσεων της πράσινης μετάβασης των πλοίων, που ήδη εφαρμόζονται από το 2024 και θα ενταθούν το 2025».
Ο ΣΕΕΝ αρνείται «κατηγορηματικά την αναφορά σε “αδιάλλακτη στάση”», που του καταλογίζεται, «καθώς ουδέποτε αρνηθήκαμε τη συζήτηση των όσων αιτημάτων προβάλατε με εξώδικη γνωστοποίηση».
ΣΕΕΝ: Η ΠΝΟ να επανέλθει στο τραπέζι των συνομιλιών με ρεαλιστικές επιδιώξεις
Σήμερα, η ΠΝΟ απαντά πως εγκαίρως είχε επιδώσει από 1-8-2024, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία, τα εξώδικα με τα αιτήματα για την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ στα Ε/Γ-Ο/Χ-Α/Κ και στα Μ/Γ-Τ/Ρ-Ε/Γ διεθνών πλόων, με ποσοστό αύξησης 12%, αλλά και μια σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών αιτημάτων.
«Να σας υπενθυμίσουμε ότι το πρώτο και κύριο αίτημά μας είναι η κατάργηση του κατάπτυστου νόμου Ν.4150/2013 με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει να επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες. Ο ίδιος νόμος έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχυπλόων σκαφών (κοινώς αρπαχτή τη θερινή σεζόν), αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν τον Ν. 4150», αναφέρει η ομοσπονδία.
Όπως επισημαίνει, η συντριπτική πλειονότητα των ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στο «εξευτελιστικό«, κατά την ΠΝΟ, ποσό των 350€.
Οι ναυτεργάτες διαφωνούν με την προτεινόμενη από τον ΣΕΕΝ «πενιχρή αύξηση της τάξεως του 3%», θεωρούν ότι οι ακτοπλόοι αρνούνται να συζητήσουν οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα του κλάδου, γεγονός που οδήγησε τη διοίκηση της ομοσπονδίας να αποφασίσει ομόφωνα την κήρυξη της προειδοποιητικής 48ωρης απεργίας στις 22 και 23 Οκτωβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης.
Η ΠΝΟ υπενθυμίζει ότι οι αυξήσεις των ναυτικών το 2018 ήταν 2%, το 2019 επίσης 2%, το 2020 και το 2021 ήταν 0%, το 2022 ήταν 3%, το 2023 ήταν 6% και το 2024 ήταν 5%, «όταν όλοι οι δείκτες που απαρτίζουν το κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών έχουν πάει στα ύψη».
«Γι’ αυτό, λοιπόν, μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε αρνητικές εντυπώσεις στις αποφάσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για την απεργία που έχει εξαγγείλει, προβάλλοντας τεχνηέντως και χαρακτηρίζοντας εξωπραγματικό το ποσοστό της αύξησης 12% που περιλαμβάνουν τα εξώδικά μας.
Σας καλούμε, λοιπόν, να αποστείλετε εγγράφως μια ανανεωμένη πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των ναυτεργατών και των οικογενειών τους».