Βολές κατά του προστατευτισμού σε επίπεδο Ε.Ε., με αφορμή του δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Κίνα, έριξε ο πρόεδρος του ναυτιλιακού ομίλου Grimaldi, Εμμανουέλε Γκριμάλντι.
Από το κέντρο της Αθήνας, την Παρασκευή, στο πλαίσιο του XXVI Euromed Convention, στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου, ο κ. Γκριμάλντι μίλησε για τις επενδύσεις του στα λιμάνια του Ηρακλείου, και της Ηγουμενίτσας, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε άλλες.
Αναφέρθηκε επίσης στα δύο πλοία state of the art, όπως τα χαρακτήρισε, που θα κατασκευαστούν για λογαριασμό της θυγατρικής του ναπολιτάνικου ομίλου, τις Μινωικές Γραμμές, και τα οποία θα εξυπηρετούν τη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο.
Συμπληρωματικά τόνισε ότι ακόμα δύο ro pax που θα ναυπηγηθούν αυτή τη φορά από την ίδια τη Grimaldi, θα τα ρίξει στις γραμμές Ιταλίας – Ελλάδας.
Συνολικά τα εννέα ropax που θέλει να κατασκευάσει, όπως δείχνουν τα πράγματα, δεν θα χτιστούν στην Ευρώπη, ενώ η τιμή που θέλει να τα κλείσει είναι κάτω από 1 δισ.
Μιλώντας δε και για μονοπώλια και τον ανταγωνισμό στις γραμμές της Ιταλίας, σε συζήτηση που είχε με ιταλό δημοσιογράφο, έφερε και ένα ελληνικό παράδειγμα. Όπως είπε, στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο που υπάρχει ανταγωνισμός τα εισιτήρια είναι φτηνά, σε αντίθεση με τα Χανιά.
Ο προστατευτισμός
Το θέμα που όπως φάνηκε απασχολεί περισσότερο από όλα τον επικεφαλής του ναπολιτάνικου ομίλου και προέδρου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Εμμανουέλε Γκριμάλντι, είναι η πρόθεση επιβολής τελών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη.
«Ξέρετε πόσα αυτοκίνητα κατασκευάζει η Κίνα; Φτάνουν τα 25 εκατ. τον χρόνο. Εξάγει δε 400.000 τον μήνα, ενώ πριν από πέντε χρόνια δεν έφταναν οι εξαγωγές τις 400.000 το χρόνο», είπε.
«Η Κίνα παράγει περισσότερα αυτοκίνητα από κάθε άλλη χώρα. Και από τη Γερμανία, και την Ιαπωνία, και τις ΗΠΑ. Και παράλληλα οι Κινέζοι εισάγουν ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, συνέχισε. Και τώρα οι Γερμανοί, ως Ευρωπαϊκή Ένωση, θέλουν να επιβάλουν τέλη στα κινέζικα αυτοκίνητα, στη χώρα που είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας των γερμανικών αυτοκινήτων. Και μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή φιλικά προς το περιβάλλον», υπογράμμισε σαν να ήθελε να τονίσει την απουσία λογικής σε αυτές τις πολιτικές.
Δεν παρέλειψε δε να τονίσει ότι ο όμιλός του, που εστιάζει στα car carriers και τα rop pax, έχει ίσως το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα σε εξέλιξη και ότι με τα πλοία που κτίζει στην Κίνα θέλει να συμμετέχει στο εξαγωγικό έργο της ασιατικής χώρας.
«Η Κίνα είναι πρώτη σε ναυπηγήσεις πλοίων και πρώτη στις κατασκευές αυτοκινήτων», επισήμανε και προσέθεσε ότι «στην Ευρώπη, εκτός από τα αυτοκίνητα που έχουμε μείνει πίσω, και στις ναυπηγήσεις έχουμε μείνει μόνο με τα κρουαζιερόπλοια και τα πολεμικά πλοία».
Η Ελλάδα
Για τις επενδύσεις του ομίλου στα δύο λιμάνια, τόνισε ότι αποτελεί πολύ μεγάλη δέσμευση. «Είμαι ο ίδιος πρόεδρος στο λιμάνι του Ηρακλείου, και ο γιος μου (Γκουίντο) είναι πρόεδρος στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας», τόνισε για να καταδείξει τη σημασία που δίνει ο όμιλος στις δύο αυτές επενδύσεις.
«Έχουμε λάβει τις επενδύσεις αυτές πολύ σοβαρά και θέλουμε την ανάπτυξη των λιμανιών ως πρότυπα βιωσιμότητας. Και νομίζω ότι πιθανώς είναι ευκολότερο να το κάνουμε στα λιμάνια, παρά στη ναυτιλία. Κάνοντας τη σύγκριση, η ναυτιλία έχει ξεκάθαρο ότι είναι ένας πολύ δύσκολος τύπος επιχείρησης.
Επειδή, στην πραγματικότητα, η μετακίνηση ενός μεγάλου πλοίου για ένα μεγάλο ταξίδι είναι κάτι πολύ δύσκολο. Για παράδειγμα, δεν μπορείτε να το κάνετε με μπαταρίες. Ενώ νομίζω ότι στα λιμάνια υπάρχουν αρκετές δυνατότητες. Και το να έχουμε λιμάνι μηδενικών εκπομπών δεν είναι τόσο δύσκολο να το επιτύχουμε», σημείωσε.
Μάλιστα, έκανε αναφορά σε μια επένδυση ενός εκατ. ευρώ στην Ηγουμενίτσα για την τοποθέτηση eco λαμπτήρων. «Η χρήση των σύγχρονων λαμπτήρων έχει μειώσει, απίστευτα, τις εκπομπές του λιμανιού της Ηγουμενίτσας», τόνισε.
Φυσικά, και η αλλαγή των λαμπτήρων είναι μια μεγάλη επένδυση. Πιθανόν να κοστίζει ένα εκατομμύριο ευρώ. Αλλά νομίζω ότι έχεις άμεσα αποτελέσματα πολύ εύκολα. Φυσικά, τότε πρέπει να αρχίσουμε να παράγουμε τις δικές μας. Αλλά η εξοικονόμηση ενέργειας είναι εξίσου σημαντική, όπως είδαμε σήμερα στην Ιπανέμα. Είναι εξίσου σημαντικό με την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας», ανέφερε.
Όσον αφορά τα δύο ropax για τις Μινωικές, ο κ. Γκριμάλντι τόνισε ότι μάλλον θα κλείσουν μέχρι το τέλος του έτους. «Αυτά τα πλοία θα είναι πιο αποδοτικά από τα σημερινά. Θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα σημερινά. Και θα μπορούν να μεταφέρουν σε καμπίνες 50% περισσότερους επιβάτες. Έτσι, αντί για 200 καμπίνες, θα έχουν 300 καμπίνες για τους επιβάτες. Οπότε πρακτικά θα έχουν 50% μεγαλύτερη χωρητικότητα με λιγότερες εκπομπές ρύπων. Και πάλι, θα είναι ένα μοντέλο αποδοτικότητας και βιωσιμότητας», εξήγησε.
Η βράβευση
Εν το μεταξύ, στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Ελληνίδα Key Account Manager της Peninsula360, Μαρία Μπουρμπούλη, που είναι η trader καυσίμων, υπεύθυνη για τον ιταλικό όμιλο Grimaldi, ο οποίος αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο πελάτη της εταιρείας, παρέλαβε το βραβείο «Bunker Supplier of the year», για λογαριασμό της Peninsula360.