Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Δυναμώνουν οι φουρτούνες για την Dryships του Γιώργου Οικονόμου, η οποία χθες ανακοίνωσε ζημιές ύψους 2,5 δισ. δολ. για τη χρήση 2015, καθώς και αδυναμία αποπληρωμής τριών δανείων που είχαν ωριμάσει, όπως και των δόσεων σε άλλα δάνεια, για τα οποία καταβάλλει μόνο τους τόκους.
Η εταιρεία χτυπήθηκε όχι μόνο από τους πολύ χαμηλούς ναύλους των πλοίων ξηρού φορτίου που διαχειρίζεται, αλλά και από τα αρνητικά αποτελέσματα λόγω διαγραφής μέρους της επένδυσης στην Ocean Rig η οποία δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες εξορύξεις υδρογονθράκων, αλλά και της απομείωσης αξίας των πλοίων.
Ειδικότερα, η Dryhsips που ελέγχει έναν στόλο από 23 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και 6 πλοία υποστήριξης ανακοίνωσε για τη χρήση 2015 ζημιές ύψους 2,84 δισ. δολ. έναντι ζημιών 47,5 εκατ. δολ. τη χρήση 2014 και έσοδα μειωμένα στα 969,82 εκατ. δολ. έναντι 2.185,5 εκατ. δολ. στην προηγούμενη χρήση. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων (725,8 εκατ. δολ. το 2015 και 1,81 δισ. δολ το 2014) προέρχεται από τη συμμετοχή κατά 40% της Dryships στο μετοχικό κεφάλαιο της Ocean Rig. Πάντως, ένα σημαντικό μέρος των ζημιών οφείλεται σε επιβαρύνσεις από την απόσχιση της Oceac Rig (1,34 δισ. δολ.) και 349,8 εκατ. δολ. από την απομείωση της αξίας συμμετοχής, ενώ άλλο 1,085 δισ. δολ. επιβαρύνθηκε από τις πωλήσεις πλοίων σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που είχε στα βιβλία της.
Στο τέταρτο τρίμηνο του 2015 η Dryships ανακοίνωσε καθαρές ζημίες 527,6 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 24,2 εκατ. δολ. το τέταρτο τρίμηνο του 2014. Οι ζημιές επηρεάστηκαν από μη επαναλαμβανόμενες ζημίες 119,1 εκατ. δολ. λόγω απομείωσης των αξιών των πλοίων και ζημίες 310 εκατ. δολ. από απομείωση της αξίας του 40% της Ocean Rig που κατέχει η Dryships. Εξαιρουμένων των ζημιών αυτών, το αρνητικό αποτέλεσμα της Dryships για το τέταρτο τρίμηνο του 2015 μειώνεται στα 98 εκατ. δολ.
Οπως ανακοίνωσε η DryShips, στις 31 Δεκεμβρίου είχε χρέος ύψους 236,9 εκατ. δολ. Ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια, τρεις από τις δανειακές συμβάσεις έχουν ωριμάσει (balloon), αλλά η εταιρεία δεν είναι σε θέση να τις αποπληρώσει, ενώ για τις υπόλοιπες δανειακές υποχρεώσεις έχει επιλέξει να αναστείλει την αποπληρωμή του αρχικού κεφαλαίου για τη διατήρηση της ρευστότητάς της.
Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι με δεδομένη την παρατεταμένη ύφεση στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου η Dryships βρίσκεται σε συζητήσεις με τους δανειστές της για την αναδιάρθρωση των εγκαταστάσεων του χρέους της.
Τα ρευστά της εταιρείας στο τέλος του 2015 ανέρχονταν σε 15,026 εκατ. δολ. έναντι 658,936 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Να σημειωθεί επίσης ότι η Dryhsips ανακοίνωσε ότι η Petrobras κατήγγειλε τη συμφωνία ναύλωσης του πλοίου υποστήριξης «Vega Juniz» η οποία έληγε κανονικά τον Απρίλιο του 2017, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθούν τα EBITDA της με ζημία ύψους 2,8 εκατ. δολ. Παράλληλα δεν ολοκληρώθηκε η πώληση τριών πλοίων capesize και συγκεκριμένα των «Fakarava», «Rangiroa» και «Negonego» σε private εταιρεία του κ. Οικονόμου.
Να σημειωθεί ακόμη ότι η Dryships αποφασίσει το reverse split των μετοχών της με αναλογία μία νέα μετοχή για κάθε 25 παλαιές. Οι νέες μετοχές θα αρχίσουν τη διαπραγμάτευσή τους στην αγορά από τις 11 Μαρτίου.
Ocean Rig
H Ocean Rig ανακοίνωσε για τη χρήση 2015 έσοδα ύψους 1,74 δισ. δολ. έναντι 1,81 δισ. δολ. ένα χρόνο πριν και κέρδη ύψους 80 εκατ. δολ. έναντι 259,8 εκατ. δολ. το 2014. Για το τέταρτο τρίμηνο του 2015 ανακοίνωσε έσοδα ύψους 475,7 εκατ. δολ. έναντι 499,3 εκατ. δολ. το τέταρτο τρίμηνο του 2014 και ζημίες ύψους 174,4 εκατ. δολ. έναντι κερδών 87,5 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2014.