Skip to main content

Ανάγκη βελτίωσης υποδομών σε 102 λιμάνια

ΠΕΠΕΝ

Τα αιτήματα της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων με στόχο τη μέγιστη ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων

Αναγκαία χαρακτηρίζει τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών στα βασικότερα λιμάνια της χώρας με καθημερινή χρήση και με στόχο τη μέγιστη ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτης Γιγής.

Παρουσιάζοντας την ετήσια έκθεση της ΠΕΠΕΝ για 102 λιμένες της Ελλάδας -που ολοκληρώθηκε στα τέλη Ιουλίου- σε ειδική εκδήλωση στο ΕΒΕΠ, ο κ. Γιγής ανέφερε ορισμένα από τα βασικότερα ζητήματα τα οποία προσδιορίζονται στην έρευνα, όπως η επαναφορά λειτουργικών βαθών σε λιμένες όπου απαιτείται, η τοποθέτηση προσκρουστήρων όπου στις περισσότερες περιπτώσεις τοποθετούνται ελαστικά, η βελτίωση ηλεκτροφωτισμού και σήμανσης αλλά και στεγάστρων αναμονής επιβατών.

Έκανε λόγο για τεκμηριωμένες προτάσεις των πλοιάρχων της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν καθημερινά τα νησιά, ενώ κάλεσε την πολιτεία να αλλάξει το νομοθετικό ποινικό πλαίσιο, που όταν υπάρχουν καταγγελίες για ανεπάρκειες και παραλείψεις και για τις οποίες ευθύνονται άλλοι, διώκονται ποινικά οι πλοίαρχοι.

Τόνισε ότι «μόνο για φέτος το καλοκαίρι υπήρξαν επτά συλλήψεις πλοιάρχων, κάποιες εξ αυτών με την αυτόφωρη διαδικασία, που είχε ως αποτέλεσμα την παραμονή ορισμένων εξ αυτών στο κρατητήριο για αρκετές ημέρες μέχρι  να οριστεί τακτική δικάσιμος».

Η πολιτική ηγεσία

Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν είναι καθόλου αδιάφορο στην τελευταία έκθεση που κατατέθηκε από την Ένωση Πλοιάρχων και πολλές από τις επισημάνσεις της μελέτης υλοποιούνται ως έργα και άλλα δρομολογούνται, τόνισε από την πλευρά της η σύμβουλος του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη, Βασιλική Μπόγρη.

Τόνισε ότι προτεραιότητα για το υπουργείο είναι να υπάρχει συνδυασμός έργων υποδομών και ουσίας, που προφανώς θα προσφέρουν υψηλότερες προδιαγραφές και υπηρεσίες στους επιβάτες και θα εξασφαλίσουν μια ευκολότερη καθημερινότητα για τους ανθρώπους που εργάζονται καθημερινώς στα λιμάνια.

Σε αυτό το σημείο επεσήμανε ότι πράγματι τα δημοτικά Λιμενικά Ταμεία όπου έχουν αρμοδιότητες λιμένων έχουν περιορισμένες δυνατότητες και αυτό οφείλεται, όπως είπε, στους μειωμένους πόρους και στο μειωμένο ανθρώπινο δυναμικό.

Οι ακτοπλόοι

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των ακτοπλόων Διονύσης Θεοδωράτος, αναφερόμενος στο θέμα της αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών, είπε «ότι πολλά χρόνια συζητάμε για το θέμα αυτό και δεν γίνεται τίποτα».

Τόνισε ότι ο Έλληνας και ξένος επιβάτης αλλά και ο μεταφορέας πληρώνουν το ακτοπλοϊκό τους εισιτήριο, στο οποίο περιλαμβάνεται και το τέλος για το λιμενικό ταμείο, που μπορεί να φτάνει ετησίως τα 30 με 35 εκατ. ευρώ.

Είπε ότι την τελευταία τριετία Λιμενικό Ταμείο νησιού των Κυκλάδων εισπράττει πάνω από 1,7 εκατ. τον χρόνο και το ίδιο συμβαίνει και για άλλα νησιά, ενώ πρόσθεσε ότι για την αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που ανήκει στο Λιμενικό Ταμείο της Κω και έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια, δεν έχει υπάρξει αδειοδότηση για το έργο.

«Αισθάνομαι ότι γυρίζουμε γύρω από τον εαυτό μας», καθώς έρχονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες όταν υποβάλλουν δήλωση δρομολόγησης και περιμένουν την έγκριση, ενώ οι εκπρόσωποι των εταιρειών παράλληλα υπογράφουν ότι τα λιμάνια είναι κατάλληλα, με τους πλοιάρχους τελικά να παίρνουν την ευθύνη, ενώ κανείς άλλος δεν έχει καμία υποχρέωση για το θέμα της ασφάλειας, δήλωσε ο κ. Θεοδωράτος.

«Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, βάσει του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα, οτιδήποτε καταγγελθεί και ειπωθεί ως επικίνδυνο για την ασφάλεια, να συλλαμβάνεται ο πλοίαρχος, στη συνέχεια να λοιδορείται η εταιρεία και η ελληνική σημαία αλλά και ο ελληνικός τουρισμός» είπε ο πρόεδρος των ακτοπλόων.

Η ΠΝΟ

Ο γ.γ. της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Μανώλης Τσικαλάκης είπε ότι όλοι διαπιστώνουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πλοίαρχοι, αλλά λόγω της ικανότητάς τους και της τεχνογνωσίας τους έχουμε ακτοπλοϊκές γραμμές και συγκοινωνία που ενώνει τη νησιωτική Ελλάδα με την ηπειρωτική, αλλά και ανάπτυξη του τουρισμού.

Ο κ. Τσικαλάκης ζήτησε, επίσης, πιο έντονη παρουσία των λιμενικών αρχών και να βοηθούν το έργο των Ελλήνων πλοιάρχων, καθώς και να ακουστούν οι βελτιωτικές τους προτάσεις για τα λιμάνια των οποίων είναι και οι κατεξοχήν χρήστες.

Το ΕΒΕΠ

«Μια ναυτιλιακή χώρα, μια χώρα όπου ο θαλάσσιος τουρισμός συνεισφέρει στην τοπική και εθνική οικονομία, μια χώρα χωρίς τις κατάλληλες πλέον λιμενικές υποδομές είναι ένα θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει» δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης.