Skip to main content

Steady η αγορά των VLGC παρά τα υψηλά εβδομαδιαία κέρδη

Τη διανομή έκτακτου μερίσματος 1 δολ./μετοχή αποφάσισε η διοίκηση της Dorian LPG

Με κέρδη έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά των μεγάλων εμπορικών πλοίων μεταφοράς LPG. Τα λεγόμενα VLGC κέρδισαν ένα 21% πάνω σε σχέση με μία εβδομάδα πριν, πετυχαίνοντας να μειώσουν την ψαλίδα σε σχέση με τα κέρδη από τα τέλη Αυγούστου. Ωστόσο, παραμένουν κατά 48% χαμηλότερα.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, τα Very Large Gas Carriers (VLGC) επωφελήθηκαν από την αναποτελεσματικότητα που προκάλεσε η ξηρασία -και σε μικρότερο βαθμό η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα-, με τα μεγαλύτερα ταξίδια να ενισχύουν τα τονομίλια.

Αυτό βοήθησε στην απορρόφηση μέρους της χωρητικότητας των νεότευκτων πλοίων που έπεσαν στο νερό το 2023, διάστημα που ο στόλος αυξήθηκε κατά 12%.

Ωστόσο, οι διελεύσεις VLGC μέσω της διώρυγας του Παναμά αυξήθηκαν σημαντικά τους τελευταίους μήνες, καθώς οι συνθήκες βελτιώθηκαν και οι περιορισμοί καταργήθηκαν.

Επιπλέον, η μείωση των τιμών της νάφθας -μιας πετροχημικής πρώτης ύλης που ανταγωνίζεται το προπάνιο- πιστεύεται ότι μείωσε επίσης τη ζήτηση για ναύλους νωρίτερα αυτόν τον μήνα, συμβάλλοντας στην πτώση των ναύλων μέσα στον Σεπτέμβριο.

Η πορεία των τιμών

«Η τιμή του προπανίου στις ΗΠΑ είναι 230 δολάρια ανά τόνο κάτω από την Ευρώπη και 310 δολάρια ανά τόνο κάτω από την Ασία», σημειώνουν οι Jefferies και συμπληρώνουν:

«Η τιμή του ναύλου σήμερα στη διαδρομή Κόλπος των ΗΠΑ – Ευρώπη είναι κοντά στα 50 δολάρια ανά τόνο και στη διαδρομή ΗΠΑ – Ασία είναι περίπου 90 δολάρια ανά τόνο.

Τα ποσά αυτά αντιπροσωπεύουν μόλις το 20% – 30% αυτών των περιφερειακών διαφορών τιμών υγραερίου, έναντι του μακροχρόνιου μέσου όρου τους (από το 2015) που είναι 65%-70%. Με τους μακροχρόνιους μέσους όρους, τα κέρδη των VLGC θα ήταν πάνω από 100.000 δολάρια την ημέρα».

Σύμφωνα πάντα με τους Jefferies, ο στόλος των VLGC αυξήθηκε κατά 12% το 2023, αλλά οι προσθήκες νέων πλοίων θα μετριαστούν το 2024 και το 2025 σε 6% και 5,5% αντίστοιχα.

«Προς το παρόν, και βραχυπρόθεσμα, βλέπουμε μια σχετικά σταθερή αγορά», αναφέρουν οι αναλυτές, ενώ τη χαρακτηρίζουν «ισορροπημένη», σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Η Dorian

Η πορεία της αγοράς στα VLGC αντικατοπτρίζεται στα οικονομικά αποτελέσματα αλλά και τα μερίσματα που δίνει στους μετόχους της η Dorian LPG.

Η εταιρεία συμφερόντων Γιάννη Χατζηπατέρα, που διαχειρίζεται έναν στόλο από 25 VLGC, έχει αποφασίσει την καταβολή ενός ακόμη έκτακτου μερίσματος σε μετρητά, ύψους 1 δολαρίου ανά κοινή μετοχή, επιστρέφοντας 42,6 εκατομμύρια δολάρια κεφαλαίου στους μετόχους.

Η Dorian LPG είναι ένας από τους κορυφαίους πλοιοκτήτες και διαχειριστές σύγχρονων πολύ μεγάλων πλοίων («VLGC») που μεταφέρουν υγροποιημένο αέριο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η εταιρεία, στις αρχές του έτους, επιβεβαίωσε την πρώτη παραγγελία για πλοίο μεταφοράς αμμωνίας, το οποίο θα παραδοθεί το τρίτο τρίμηνο του 2026. Πρόκειται για πλοίο χωρητικότητας των 93.000 κυβικών μέτρων.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Χατζηπατέρας, είχε δηλώσει ότι η εταιρεία επενδύει σε αυτόν τον τύπο πλοίου, καθώς πιστεύει στα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς υγραερίου και στις δυνατότητες μεταφοράς αμμωνίας.

Ο κ. Χατζηπατέρας

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηπατέρα, «κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, πληρώσαμε μέρισμα στους μετόχους μας με βάση τα ισχυρά κέρδη και τη δημιουργία ταμειακών ροών και ολοκληρώσαμε έναν σημαντικό στρατηγικό στόχο με μια επιτυχημένη προσφορά μετοχών που μας τοποθετεί καλά για τη μελλοντική ανάπτυξη και ανανέωση του στόλου μας.

Η ζήτηση για το υγραέριο παραμένει ισχυρή, καθώς η διαθεσιμότητα, η οικονομική του απόδοση και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα το καθιστούν καύσιμο επιλογής για πολλές εφαρμογές. Όπως πάντα, αναγνωρίζω τους αφοσιωμένους ναυτικούς μας και το προσωπικό ξηράς, η σκληρή δουλειά και η αφοσίωση των οποίων καθιστούν δυνατά τα αποτελέσματά μας».

Επισημαίνεται ότι τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στο β’ τρίμηνο σε 51,3 εκατ. δολάρια, έναντι 51,7 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ο μέσος όρος των χρονοναυλώσεων ανά ημέρα ήταν 55.228 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, μια αύξηση 8% από 51.156 δολάρια για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η συνολική χρήση του στόλου (συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των πλοίων που έχουν αναπτυχθεί στο Helios Pool) μειώθηκε από 98% κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του 2023 σε 90,4% κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.

Τα οικονομικά μεγέθη

Τα έσοδα της εταιρείας, τέλος, ήταν 114,4 εκατ. δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8 εκατ. δολάρια ή 2,5% από 111,6 εκατ. δολάρια για το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς, κυρίως λόγω της αύξησης του μεγέθους του στόλου, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση της χρήσης του στόλου.

Οι διαθέσιμες ημέρες αυξήθηκαν από 2.219 για το β’ τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 σε 2.275 για το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.

Επισημαίνεται ότι η εταιρεία έχει market cup, στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE), 1,45 δισ. δολάρια, ενώ, σύμφωνα με το investing.com, η συνολική αξία των assets της εταιρείας ανέρχεται σε 1,91 δισ. δολάρια στο τέλος Ιουνίου 2024, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων στα 790 εκατ. δολάρια.