Skip to main content

Dynagas: Συγκεντρώνει ρευστότητα 350 εκατ.

Σε πωλήσεις κινητών αξιών προχωρά η εισηγμένη στο χρηματιστήριο ΗΠΑ συμφερόντων Γ. Προκοπίου

Σε πώληση κινητών αξιών, ύψους μέχρι 350 εκατ. δολαρίων, σχεδιάζει να προχωρήσει η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Dynagas LNG Partners, συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου.

Η εταιρεία, με το ενημερωτικό της προς το αμερικανικό χρηματιστήριο, πληροφορεί σχετικά με την πρόθεσή της να προβεί, σταδιακά, σε πωλήσεις κινητών αξιών της εταιρείας μέχρι του ποσού των 350 εκατ. δολαρίων.

Η κίνηση αυτή έρχεται μετά το μεγάλο deal της εταιρείας πριν από μερικούς μήνες, όταν είχε προχωρήσει στην πώληση τεσσάρων από τα έξι LNG carriers του στόλου της, με επαναμίσθωση, πετυχαίνοντας να αποσβέσει ένα μεγάλο μέρος των πιστώσεών της.

Μάλιστα μετά το deal, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tony Laurtizen, ανέφερε ότι, με νέα οικονομική ευελιξία, μια σταθερή βάση συμβατικών ταμειακών ροών και μειωμένο δανεισμό, η εταιρεία διερευνά νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη.

Κοιτάζει ψηλά

Πρόσφατα, η Dynagas LNG Partners διατήρησε την αξιολόγηση «Buy» και την τιμή-στόχο των 4,5 δολαρίων από τη Stifel.

Ο οίκος αναμένει ότι η εταιρεία θα ανακοινώσει σύντομα μια νέα πολιτική κατανομής κεφαλαίων, η οποία αναμένεται να περιλαμβάνει την επαναφορά των μερισμάτων προς τους μετόχους.

Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα και της επιτυχούς αναχρηματοδότησης του στόλου της εταιρείας, η οποία ολοκληρώθηκε το περασμένο τρίμηνο, ευθυγραμμιζόμενη με το χρονοδιάγραμμα των τριμηνιαίων ανακοινώσεων των κερδών της.

Η αναχρηματοδότηση ήταν ένα κρίσιμο βήμα προς την επαναφορά των διανομών, μια κίνηση που αναμενόταν από τους επενδυτές εδώ και χρόνια.

Η Stifel προβλέπει ότι η Dynagas LNG Partners μπορεί να υποστηρίξει άνετα ετήσια μερίσματα ύψους 0,40 δολαρίου ανά μετοχή.

Τα κέρδη

Η ανάλυση της Stifel υποδηλώνει ότι, μόλις αποκατασταθούν τα μερίσματα, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε επαναξιολόγηση των μετοχών.

Η εταιρεία, που διαθέτει συμβασιοποιημένα έσοδα, αξίας άνω του 1 δολαρίου, το δεύτερο τρίμηνο του έτους παρουσίασε καθαρά κέρδη 10,7 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 14,4 εκατ. δολάρια πέρσι.

Η πτώση οφείλεται κυρίως στη μείωση του κέρδους από τη συναλλαγή ανταλλαγής επιτοκίων που λήγει στις 18 Σεπτεμβρίου 2024 και την αύξηση της ζημίας από την εξόφληση χρέους ως αποτέλεσμα της πλήρους προπληρωμής στο πλαίσιο της πιστωτικής διευκόλυνσης, ύψους 675 εκατομμυρίων δολαρίων, στις 27 Ιουνίου 2024.

Αντιστάθμισμα

Η ανωτέρω μείωση του καθαρού εισοδήματος αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των τόκων και των χρηματοοικονομικών εξόδων, καθώς και από τη μείωση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων και των εξόδων αποξήλωσης και ειδικών ερευνών που αποδίδονται στην προγραμματισμένες αποξηλώσεις του Arctic Aurora, του Lena River και του Yenisei River, οι οποίες εν μέρει ολοκληρώθηκαν κατά τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023.

Τα έσοδα από τη δραστηριοποίηση του στόλου για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024 ανήλθαν σε 37,6 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 37,7 εκατ. δολάρια για την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Η εταιρεία είχε μέσο ημερήσιο ναύλο για το διάστημα αυτό τα 72.000 δολάρια την ημέρα, αύξηση κατά 10.200 δολάρια την ημέρα σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο.

Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ήταν 7,7 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία αντιστοιχούν σε ημερήσιο ποσοστό ανά πλοίο τα 14.141 δολάρια, σε σύγκριση με 8,1 εκατ. δολάρια, ή ημερήσιο ποσοστό ανά σκάφος των 14.824 δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

To deal των 477,5 εκατ. δολαρίων

Η εισηγμένη στις ΗΠΑ εταιρεία πούλησε τέσσερα LNG carriers στην εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ China Development Bank Financial Leasing, έναντι συνολικού τιμήματος 477,5 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για τα πλοία Clean Energy (149.700 κ.μ.), Ob River (και τα δύο ναυπηγήθηκαν το 2007), Amur River (ναυπηγήθηκε το 2008) και Arctic Aurora (155.000 κ.μ.) (ναυπηγήθηκε το 2013). Τα τρία πρώτα πλοία είναι ατμοκίνητα, ενώ το τέταρτο πλοίο διαθέτει σύστημα πρόωσης με τριπλό ντιζελο-ηλεκτρικό σύστημα (TFDE).

Η Dynagas LNG Partners συμφώνησε να πάρει πίσω τα 4 πλοία με μισθώσεις μεταξύ πέντε και 10 ετών, σύμφωνα με την CDB Leasing.

Ο κινεζικός όμιλος δήλωσε ότι το ποσό των τόκων χρηματοδοτικής μίσθωσης αναμένεται να είναι περίπου 130 εκατ. δολ.

Η Dynagas LNG Partners έχει την επιλογή να αγοράσει πίσω τα πλοία, έναντι 95 εκατ. δολαρίων στο τέλος της περιόδου μίσθωσης, δήλωσε η CDB Leasing.