Skip to main content

LNG στα containerships υιοθετούν οι Greeks

Η ελκυστική τιμή του καυσίμου το κάνει να πρωταγωνιστεί στις ναυπηγικές γιάρδες της Κίνας και της Κορέας

Ισχυρή παραμένει η υιοθέτηση LNG στην αγορά των containerships από τους Έλληνες πλοιοκτήτες τα τελευταία χρόνια και τους δυνατούς παίκτες του κλάδου, λόγω της ελκυστικότητας της τιμής του καυσίμου αλλά και βραδύτερης παραγωγής της πράσινης μεθανόλης από την αναμενόμενη.

Ναυλομεσίτες σημείωναν στη «Ν» ότι στους σχεδιασμούς των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι και η κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 16.000 TEUs διπλού καυσίμου με τη δυνατότητα χρήσης LNG και παράδοση το 2027.

Η χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου πρωταγωνιστεί ήδη στις νέες παραγγελίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ναυπηγικές γιάρδες της Κίνας και της Κορέας από μεγάλες εταιρείες του κλάδου.

H αβεβαιότητα σχετικά με το γεγονός ότι ακόμα εκκρεμεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ΙΜΟ η υιοθέτηση ενός μέτρου πάνω στο οποίο θα βασιστεί η μετάβαση του κλάδου στο «καθαρό μηδέν» έως το 2050, αλλά και η εφαρμογή από το 2025 στα ευρωπαϊκά λιμάνια του «fuel EU» όπως και η έναρξη από το 2024 του συστήματος EU Emissions Trading System (ETS), που αυξάνει το λειτουργικό κόστος των πλοίων, δείχνουν ότι η χρήση του LNG προς το παρόν είναι η πιο ιδανική επιλογή.

Σημειώνεται ότι από τη χρήση του LNG οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στα πλοία μπορούν να μειωθούν έως και 23% με τη σύγχρονη τεχνολογία κινητήρων.

Επίσης η χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου μειώνει κατά 20% τον Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) [υπολογίζει τα γραμμάρια CO2 ανά μεταφορικό έργο (g CO2 ανά τονομίλι) αλλά σε ίδιο ποσοστό και τον δείκτη έντασης άνθρακα, που είναι παγκόσμια περιβαλλοντικά μέτρα].

Νεότευκτα

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι ιδιαίτερα δραστήριοι στην τοποθέτηση νέων παραγγελιών τους τελευταίους μήνες.

Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία Xclusiv, 14 containerships διπλού καυσίμου με χρήση LNG έχουν ήδη παραγγελθεί από τις εταιρείες ελληνικών συμφερόντων CapitalExecutive Ship Management Corp, Navios maritime partners και Εuroseas Ltd.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πραγματοποίησαν φέτος συνολικές παραγγελίες για 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η Capital-Executive Ship Management Corp. παρέλαβε πρόσφατα με επιτυχία τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 2.862 TEUs από το ναυπηγείο HD Hyundai Mipo Dockyard. Πρόκειται για τα C/V «Acastos», C/V «Adonis», C/V «Anaxagoras» και C/V «Acheloos», που είναι εξοπλισμένα με γέφυρα πρόσδεσης
ενός επιπέδου που ενισχύει τα βάρη στοίβας και φιλοξενεί 604 ψυκτικά εμπορευματοκιβώτια. Τα συγκεκριμένα πλοία διαθέτουν, με ορισμένες μετατροπές, τεχνολογία εναλλακτικού συστήματος απόκτησης ηλεκτρικής ισχύος από το λιμάνι (AMP ready) και δυνατότητα εγκατάστασης συστήματος καθαρισμού καυσαερίων (scrubber), ενώ έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καύσιμου.

Ναυπηγικές πηγές αναφέρουν εξάλλου ότι και η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas έχει υπογράψει επιστολή προθέσεων με κινεζικό ναυπηγείο για έως και τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 4.300 TEUs διπλού καυσίμου με LNG.

Ορισμένες πηγές προσδιορίζουν τη Yangzijiang Shipbuilding ως τον πιθανό εταίρο. Αν και η συμφωνία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, οι διαπραγματεύσεις υποστηρίζεται ότι εξελίσσονται καλά.

Η εταιρεία διαθέτει στόλο 23 containerships, συμπεριλαμβανομένων 16 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Feeder και 7 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Intermediate.

Επίσης, και η Navios Maritime Partners ήταν μεταξύ εκείνων που εξασφάλισαν συμβόλαια νεότευκτων containerships διπλού καυσίμου με LNG.

Δυναμική παραγγελία από τη Hapag-Lloyd

Η Hapag-Lloyd, η πέμπτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο με βάση τη χωρητικότητα του στόλου της, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να παραγγείλει πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 7 δισ. δολαρίων διπλού καυσίμου (D/F) με χρήση LNG.

Σύμφωνα με πηγές του κλάδου, η HapagLloyd έχει ήδη ξεκινήσει έρευνες με νοτιοκορεατικά και κινεζικά ναυπηγεία για 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000 έως 16.000 TEUs και άλλα 15 χωρητικότητας 8.000 έως 9.000 TEUs.

Σύμφωνα επίσης με τη ναυτιλιακή επιθεώρηση του TradeWinds, η Hanwha Ocean συμφώνησε με τη Maersk να κατασκευάσει έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατηγορίας 16.000 ισοδύναμων μονάδων είκοσι ποδών (TEU) υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) διπλού καυσίμου, με τιμή 220 εκατ. δολάρια το καθένα, με δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή τεσσάρων ακόμη τέτοιων πλοίων.

Η Maersk σχεδιάζει να παραγγείλει 32 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων των 10 μονάδων από τη Hanwha Ocean, με την κινεζική New Times Shipbuilding Co. να κατασκευάζει πιθανότατα 12 από αυτά.

Επίσης, η Pacific International Lines (PIL), με έδρα τη Σιγκαπούρη, προσχώρησε στο… πάρτι παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με πέντε νεότευκτα πλοία χωρητικότητας 13.000 TEUs, τα οποία ανατέθηκαν στο ναυπηγείο Hudong Zhonghua Shipbuilding.