Δυναμικά επενδύει η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου σε μια ακόμα αγορά της ναυτιλίας. Σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσιτικές πηγές στην Αθήνα, συμφέροντα της οικογένειας, που έχει στον έλεγχό της τη ναυτιλιακή εταιρεία Costamare, συνδέονται με ιδιωτική παραγγελία που δέχτηκε ο όμιλος PaxOcean για την κατασκευή έως και 10 νέων υπεράκτιων πλοίων υποστήριξης.
Η PaxOcean, μέρος του ομίλου Kuok, ανακοίνωσε τη συμφωνία τη Δευτέρα χωρίς να προσδιορίσει τον πλοιοκτήτη.
Ωστόσο, ανέφερε ότι τα «καινοτόμα» υποστηρικτικά πλοία πολλαπλών χρήσεων (MPSV) θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της στο Zhoushan της Κίνας. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν σταδιακά από το β’ εξάμηνο του 2026 και μετά.
«Αυτά τα MPSV θα ξεχωρίζουν για τον σύγχρονο σχεδιασμό τους και την εξαιρετική αποδοτικότητα καυσίμων, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς στον κλάδο», ανέφερε.
Η οικογένεια έκανε την πρώτη της κίνηση στον τομέα των σκαφών υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων έναν χρόνο πριν, με την απόκτηση τριών πλοίων αυτού του τύπου από τη second hand market.
Τα νέα ανοίγματα
Η Costamare, μια εταιρεία με ιστορία 50 ετών, την οποία ίδρυσε ο αείμνηστος Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες με containerships στον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια, όμως, με τον Κωστή Κωνσταντακόπουλο στο «πηδάλιο» έχει πραγματοποιήσει εντυπωσιακά ανοίγματα σε νέες αγορές.
Μάλιστα, ο κ. Κωνσταντακόπουλος βραβεύτηκε από τα Lloyds List Awards ως προσωπικότητα της χρονιάς για το 2021, αφού σε χρόνο ρεκόρ, περίπου δύο μήνες, κατάφερε και έκτισε έναν στόλο από περισσότερα από 40 bulk carriers από το μηδέν.
Παράλληλα περιλαμβάνεται κάθε χρόνο στη λίστα με τις 100 πλέον επιδραστικές προσωπικότητες της βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην πορεία η Costamare δημιούργησε και μια πλατφόρμα διαχείρισης bulk carriers, εκτός φυσικά του ιδιόκτητου στόλου της, ενώ απέκτησε και τον έλεγχο στη Neptune Leasing, η οποία παρέχει χρηματοδότηση μέσω leasing για την αγορά πλοίων.
Παράλληλα ο κ. Κωστής Κωνσταντακόπουλος, μέσω ιδιωτικών τοποθετήσεων, έχει επενδύσει σε μετοχές και άλλων ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακών εταιρειών που είναι εισηγμένες στη Νέα Υόρκη.
Παράλληλα η Costamare είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία της ποντοπόρου ναυτιλίας που εξέδωσε εταιρικό ομόλογο στο ελληνικό χρηματιστήριο.
Η πορεία της εταιρείας
Η Costamare έχει βάλει πρόσω ολοταχώς, κάτι που απεικονίζεται και στα οικονομικά της αποτελέσματα. Στο α’ εξάμηνο του 2024 έκλεισε με έσοδα που άγγιξαν το 1 δισ. δολάρια (979,5 εκατ. δολάρια).
Διαθέτει στόλο 68 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας περίπου 513.000 TEUs, και 38 ιδιόκτητα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, συνολικής χωρητικότητας περίπου 2.830.000 DWT, ενώ η πλατφόρμα διαχείρισης bulk carriers έχει στόλο πάνω από 50 πλοία.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της, η εταιρεία για το α’ εξάμηνο του έτους παρουσίασε έσοδα ύψους 979,5 εκατ. δολαρίων, αυξημένα πάνω από 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Παράλληλα η ρευστότητά της έχει διαμορφωθεί στο 1,118 δισ. δολ., ενώ τα συμβασιοποιημένα έσοδα για τον στόλο containerships είναι ύψους περίπου 2,4 δισ. δολ. με σταθμισμένη διάρκεια 3,5 ετών.