Tη στήριξη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ναυτιλιακής τεχνολογίας, που περιλαμβάνει τα ναυπηγεία και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, θα πρέπει να περιλαμβάνει το αναθεωρημένο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την τόνωση του τομέα των πλωτών μεταφορών και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας, τονίζει σε ανακοίνωσή της η Sea Europe, η Ένωση Ναυπηγείων και Ναυτιλιακού Εξοπλισμού της Ευρώπης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε κριτήρια για τη διευκόλυνση των κρατικών ενισχύσεων για την απόκτηση και τον εκσυγχρονισμό των πλοίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας.
Η Sea Europe αναφέρει ότι ο τομέας των εσωτερικών πλωτών οδών, παρά τη μεταφορά 150 δισεκατομμυρίων τονοχιλιομέτρων φορτίου ετησίως, αντιμετωπίζει έναν γερασμένο στόλο και περιορισμένη οικονομική ικανότητα, ενώ προσθέτει ότι όποιες επενδύσεις αποφασιστούν, θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται με την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ και να στηρίζουν τις επιχειρήσεις της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Η Ένωση Ναυπηγείων και Ναυτιλιακού εξοπλισμού της Ευρώπης επισημαίνει ότι το τρέχον σχέδιο στερείται προϋποθέσεων για τη χρήση πράσινων τεχνολογιών τελευταίας τεχνολογίας στα νέα σκάφη, ενώ συμπληρώνει ότι οι προτεινόμενοι κανόνες δεν απαιτούν τα πλοία να κατασκευάζονται ή να μετασκευάζονται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία, με αποτέλεσμα να διοχετεύονται κεφάλαια από την ΕΕ σε μη ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές που συχνά επωφελούνται από εγχώριες επιδοτήσεις, φέροντας σε μειονεκτική θέση τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία.
Η Sea Europe ζητεί σαφέστερα κριτήρια επιλεξιμότητας, για να διασφαλιστεί ότι τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και οι προμηθευτές ναυτιλιακού εξοπλισμού μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ενισχύσεις για την παραγωγή και εκσυγχρονισμού των πλοίων εσωτερικού, υπογραμμίζοντας ότι οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα πρέπει να περιλαμβάνουν ειδικές διατάξεις, για να διασφαλίζεται ότι οι κρατικές ενισχύσεις υποστηρίζουν την απόκτηση πλοίων που είναι εξοπλισμένα με εξοπλισμό αιχμής, βιώσιμες τεχνολογίες και ότι δίνεται προτεραιότητα στους ευρωπαίους κατασκευαστές και ναυπηγεία.
«Οι εσωτερικές πλωτές οδοί της Ευρώπης αποτελούν μοναδική ευκαιρία για πρασίνισμα, ψηφιοποίηση και αυτοματοποίηση του στόλου. Ωστόσο, χωρίς σαφή κριτήρια που προωθούν την καινοτομία, την περιβαλλοντική διαχείριση και την υποστήριξη των ευρωπαϊκών ναυπηγείων και των κατασκευαστών εξοπλισμού, η ευκαιρία αυτή θα μπορούσε να χαθεί», δήλωσε ο Christophe Tytgat, γενικός γραμματέας της Sea Europe.
Η Sea Europe παραμένει προσηλωμένη στη δέσμευση να συνεργαστεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να διασφαλίσει ότι ο στόλος των εσωτερικών πλωτών οδών του μέλλοντος θα είναι φιλικός προς το περιβάλλον και θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, προωθώντας την καινοτομία σε ολόκληρη την ήπειρο.