Ελληνική λύση επιδιώκεται στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί με το δεξαμενόπλοιο «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, που μεταφέρει 150.000 τόνους ιρακινού αργού πετρελαίου με προορισμό τους Αγ. Θεοδώρους, έχει κριθεί προς το παρόν αδύνατη, λόγω των μικρών εστιών φωτιάς που μαίνονται στο κατάστρωμά του από τις 27 Αυγούστου και των υψηλών θερμοκρασιών.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Ν», μετά την αποτυχημένη προσπάθεια δύο ρυμουλκών που κινητοποιήθηκαν αρχικά για τη ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο, στο οποίο επιβαίνει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα με εξειδικευμένο εξοπλισμό, μεταβαίνει στην περιοχή για την παροχή συνδρομής και τη ρυμούλκησή του σε ασφαλές σημείο.
Πηγές καλά πληροφορημένες ανέφεραν στη «Ν» ότι προκειμένου να διασωθεί το δεξαμενόπλοιο, που είναι φορτωμένο με 150.000 τόνους αργού πετρελαίου, και να αποφευχθεί ένας πιθανός περιβαλλοντικός κίνδυνος στη θαλάσσια περιοχή, θα επιχειρηθεί με σχέδιο η επιβίβαση επί του δεξαμενόπλοιου ειδικής ομάδας, αφού πρώτα κριθεί ότι μπορεί να γίνει η κατάσβεση των εστιών φωτιάς με ειδικό αφρό και ρίψη νερού, καθώς οι θερμοκρασίες που έχουν αναπτυχθεί στο κατάστρωμα παραμένουν αρκετά υψηλές.
Στόχος είναι η επαναφορά της θερμοκρασίας στις λαμαρίνες του πλοίου σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ, εφόσον εγκριθεί στη συνέχεια η επιβίβαση της ειδικής ομάδας, θα υπάρξει έλεγχος σε όλα τα σημεία του τάνκερ περιμετρικά και στις δεξαμενές του, προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι ασφαλής η ρυμούλκησή του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στους σχεδιασμούς περιλαμβάνεται επίσης το σφράγισμα σημείων του καταστρώματος του «Sounion», ενώ θα κοπούν οι άγκυρές του, αφού η μηχανή του πλοίου παραμένει εκτός λειτουργίας λόγω των επιθέσεων και των ζημιών που υπέστη από τα εκρηκτικά των Χούθι.
Στο πλαίσιο αυτό θα επιδιωχθεί να δοθεί ρεύμα σε ορισμένα σημεία προκειμένου το δεξαμενόπλοιο να είναι φωτισμένο κατά τη ρυμούλκησή του.
Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί σε ποιο λιμάνι θα μετακινηθεί το δεξαμενόπλοιο, ωστόσο δεν αποκλείεται να είναι αυτό της Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. «Aspides»
Η επιχείρηση «Aspides» σε πρόσφατη ανάρτησή τους έχουν αναφέρει ότι το MV Sounion, λόγω της μεγάλης ποσότητας πετρελαίου που μεταφέρει, αποτελεί σημαντική περιβαλλοντική απειλή, ενώ προσθέτει ότι συμμαχικά πλοία της θα παρέχουν προστασία στην επιχείρηση διάσωσης που πρόκειται να ξεκινήσει.
Το «Sounion», σύμφωνα με την ευρωπαϊκή επιχείρηση «Αspides», παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντεϊντά της Υεμένης, στην Ερυθρά Θάλασσα, χωρίς να παρασύρεται και χωρίς να υπάρχουν ορατά σημάδια πετρελαιοκηλίδας.
Το πλοίο δέχτηκε την πρώτη επίθεση από τους Χούθι την Τετάρτη 21 Αυγούστου, με το 25μελές πλήρωμά του από τη Ρωσία και τις Φιλιππίνες να μεταφέρεται από γαλλικό αντιτορπιλικό σε ασφαλές σημείο στο Τζιμπουτί.
Στη συνέχεια ακολούθησαν δύο ακόμα επιθέσεις με την τοποθέτηση εκρηκτικών μικρής ισχύος στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου.
Το «Sounion», που διαχειρίζεται η Delta Tankers, έχει κάλυψη κινδύνων πολέμου από την κοινοπραξία Keel της Βρετανίας, σύμφωνα με πηγές του κλάδου.