Πάνω από το 50% της χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών σε νεότευκτα πλοία έχουν πλέον τη δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, υποστηρίζει ο Clarksons.
Σύμφωνα με στοιχεία που αντιπαραβάλλει ο ναυλομεσιτικός οίκος στη μεγάλη Έκθεση του Αμβούργου για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, το ποσοστό αυτό ήταν αυξημένο σε 40% το 2022, όταν η Έκθεση είχε πραγματοποιηθεί για τελευταία φορά.
Σε ό,τι αφορά τον τομέα παραγγελιών πλοίων LNG διπλού καυσίμου, αναφέρεται ότι είναι αυξημένες σε σχέση με εκείνες που διαθέτουν χρήση μεθανόλης.
Σύμφωνα με τον Clarksons, για τα υπό παραγγελία πλοία με καύσιμο LNG η ολική χωρητικότητά τους ανέρχεται σε 7,1 εκατ. cgt, εξαιρουμένων των πλοίων μεταφοράς LNG, ενώ για αυτά με χρήση διπλού καυσίμου μεθανόλης σε 2,1 εκατ. cgt για μεθανόλη.
Προσδιορίζοντας το θέμα των λιμενικών υποδομών παγκοσμίως για τη δυνατότητα χρήσης LNG, αναφέρεται από τον οίκο ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 192 εγκαταστάσεις δεξαμενισμού του συγκεκριμένου καυσίμου, ενώ αναπτύσσονται σε ακόμα 82 λιμάνια ανάλογες εγκαταστάσεις.
Εξάλλου, άλλα 208 λιμάνια διαθέτουν ήδη τη δυνατότητα χρήσης ρεύματος ξηράς προκειμένου τα ελλιμενισμένα πλοία να μη χρησιμοποιούν τις μηχανές τους κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού τους, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων ρύπων, σύμφωνα με τους μακροπρόθεσμους στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ έως το 2050.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research, Steve Gordon, αναφερόμενος στην ισχυρή ροή παραγγελιών για νεότευκτα πλοία και την καλή ζήτηση για μετασκευές, είπε ότι οι πράσινες επενδύσεις είναι «ζωτικής σημασίας» αυτή την περίοδο, με τις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας να αφορούν πλέον το 34% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Πρόσθεσε εξάλλου ότι η ενεργειακή ασφάλεια έχει «ανέβει στην ημερήσια διάταξη», καθώς οι γεωπολιτικές διαταραχές αυξάνουν σημαντικά τις μέσες αποστάσεις.
Ο Gordon και η ερευνητική του ομάδα υπογράμμισαν την «υγιή ροή παραγγελιών», με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών να ανέρχεται σε 248 εκατ. gt -υψηλό 12 ετών- και τη συνολική αξία συμβολαίων σε 433,8 δισ. δολάρια.
Αναφέρεται επίσης ότι μεταξύ Ιανουαρίου και τέλους Ιουλίου παραγγέλθηκαν πλοία αξίας 114,5 δισ. δολαρίων, συνολικής χωρητικότητας 35,6 cgt, με κυριότερες τις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και φυσικού αερίου, ακολουθούμενες από τον τομέα πλοίων εμπορευματοκιβωτίων.
Ο CEO της Clarksons Steve Gordon τόνισε ότι οι τιμές αυτή την περίοδο παραμένουν αυξημένες και η ναυπηγική ικανότητα περιορισμένη, με χρόνους παράδοσης τα τρία έως τα τέσσερα έτη.
Προέβλεψε, εξάλλου, ότι η μακροπρόθεσμη πράσινη ανανέωση του στόλου θα απαιτήσει παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ύψους 5,3 τρισ. δολαρίων έως το 2050.
Σημειώνεται ότι ο παγκόσμιος στόλος έχει αυξηθεί κατά 2% σε ολική χωρητικότητα από την αρχή του έτους και κατά 4% σε ετήσια βάση, καθώς συνεχίζεται η ροή των νεότευκτων πλοίων.
Στις αρχές Ιουλίου, ο παγκόσμιος στόλος ανερχόταν σε 109.940 πλοία, 1,6 δισ. μικτών τόνων (gt). Μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους παραγγέλθηκαν 1.035 πλοία συνολικής χωρητικότητας 42,4 εκατ. gt.