Καθαρά κέρδη 19,5 εκατ. δολ. το β’ τρίμηνο του 2024, αυξημένα κατά 2,8 εκατ. δολ. σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του ίδιου έτους και κατά 2,7 εκατ. δολ. σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2023 -αποτελεί τη δεύτερη καλύτερη επίδοση- παρουσίασε η Imperial Petroleum, συμφερόντων Χάρη Βαφειά.
Σε επίπεδο εξαμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 36,2 εκατ. δολ., έναντι 52,6 εκατ. δολ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Τα έξοδα ταξιδίου και τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 17,1 εκατ. δολ. και 6,5 εκατ. δολ. αντίστοιχα, σε σύγκριση με 19,3 εκατ. δολ. και 7 εκατ. δολ. αντίστοιχα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Τα έσοδα της εταιρείας για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ανήλθαν σε 47 εκατ. δολ., μειωμένα κατά 12 εκατ. δολ. ή 20,3%, σε σύγκριση με τα έσοδα ύψους 59,0 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, κυρίως λόγω της μείωσης των ημερών ταξιδιού κατά 11,7% (122 ημέρες), που αποδίδεται στη μείωση του μέσου όρου του στόλου κατά 1,5 πλοίο και στη μείωση των ναύλων της αγοράς δεξαμενόπλοιων, ιδίως για τα δεξαμενόπλοια suezmax, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Σε επίπεδο εξαμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 τα έσοδα ανήλθαν σε 88,2 εκατ. δολ., μειωμένα κατά 36,3 εκατ. δολ. ή 29,2%, σε σύγκριση με τα έσοδα ύψους 124,5 εκατ. δολ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, κυρίως λόγω της ετήσιας μείωσης των ημερήσιων ναύλων suezmax κατά σχεδόν 25%.
Ο μέσος σταθμισμένος αριθμός μετοχών σε κυκλοφορία, βασικός, για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 27,8 εκατ.
Τα κέρδη ανά μετοχή, βασικά και απομειωμένα, για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ανήλθαν σε 1,20 και 1,06 δολ. αντίστοιχα, σε σύγκριση με κέρδη ανά μετοχή, βασικά και απομειωμένα, ύψους 3,17 και 2,78 δολ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Καλύτερες επιδόσεις
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ιmperial Petroleum Χάρης Βαφειάς ανέφερε ότι το β’ τρίμηνο του 2024 η εταιρεία κατάφερε να μετατρέψει μια τυπικά αδύναμη εποχική περίοδο στο δεύτερο πιο κερδοφόρο τρίμηνο μέχρι σήμερα, καθώς δημιούργησε καθαρά κέρδη 19,5 εκατ. δολ.
Όπως τόνισε, «αξιοποιήθηκαν οι εξαιρετικές επιδόσεις κυρίως από τα product tankers που βρίσκονταν σε στρατηγική θέση δυτικά του Σουέζ, όπου η αγορά για τα πλοία αυτά παραμένει σφιχτή.
Απολαμβάνουμε επαναλαμβανόμενα κερδοφόρα τρίμηνα, μια πολύ ισχυρή ταμειακή βάση, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται κοντά στα 190 εκατ. δολ. και αυτό μας δίνει μεγάλη ευελιξία για περαιτέρω ανάπτυξη».
«Είμαστε βέβαιοι ότι σταδιακά θα δούμε μια ανατίμηση στην τιμή της μετοχής μας, λόγω των επαναλαμβανόμενων ισχυρών αποτελεσμάτων μας» ανέφερε ο ίδιος.
Η αξιοποίηση του στόλου
Σημειώνεται ότι η λειτουργική αξιοποίηση του στόλου της Imperial Petroleum έφθασε στο 80,9% το β’ τρίμηνο του 2024 – σταθερή επίδοση σε σύγκριση με την αξιοποίηση 80,6% που επιτεύχθηκε το α’ τρίμηνο του 2024.
Το β’ τρίμηνο του 2023 η επιχειρησιακή αξιοποίηση του στόλου ήταν χαμηλότερη (75,4%).
Το 5% των ημερολογιακών ημερών του στόλου που αντιστοιχούν σε 744 ημέρες το β’ τρίμηνο του 2024 αφιερώθηκε σε spot δραστηριότητα.
Η Imperial Petroleum είναι πλοιοκτήτρια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς πετρελαιοειδών, αργού πετρελαίου και ξηρού φορτίου. Η εταιρεία διαθέτει συνολικά δώδεκα πλοία, έντεκα πλοία στο νερό -έξι δεξαμενόπλοια M.R. product tankers, δύο δεξαμενόπλοια suezmax και τρία handysize drybulk carriers-, συνολικής χωρητικότητας 711.000 τόνων νεκρού βάρους (dwt), και ένα δεξαμενόπλοιο M.R. product tanker, χωρητικότητας 40.000 dwt, που θα παραδοθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2024.
Οι μετοχές της Imperial Petroleum είναι εισηγμένες στην κεφαλαιαγορά Nasdaq και διαπραγματεύονται με τα σύμβολα «IMPP» και «IMPPP» αντίστοιχα.